Objavljeni rezultati izvješća Europske komisije za Hrvatsku; ulaganja u znanost i istraživanja među najnižima u EU
Donosimo što je Europska komisija zaključila o napretku sustava visokog obrazovanja u Hrvatskoj.
Donosimo što je Europska komisija zaključila o napretku sustava visokog obrazovanja u Hrvatskoj.
Ministarstvo znanosti i obrazovanja prenijelo je krajem veljače rezultate izvješća o napretku reformi obrazovnog sustava za Hrvatsku, koje je objavila Europska komisija. Kada je riječ o općem obrazovanju, istaknut je pozitivan pomak ulaganjima u kabinete i opremu u školama, kao i provedbom kurikularne reforme u svim školama, kojom se tako nastoji podići kvaliteta obrazovanja.
Posebno je istaknuta i reforma strukovnog obrazovanja uz eksperimentalni program dualnog obrazovanja, stoga Komisija preporučuje ubrzavanje izrade standarda zanimanja, odnosno primjene Hrvatskog kvalifikacijskog okvira. U izvješću se pak govori i o nedostatku nastavnika STEM-predmeta, pa se u skladu s tim pozitivno ističe povećanje plaća učiteljima te uvođenje stipendija kojima se potiče studiranje na nastavničkim studijima u STEM-području.
Što se tiče visokog obrazovanja, zabilježen je porast postotka visoko obrazovanih, međutim potrebno je dodatno razviti i potaknuti obrazovanje odraslih i sukladno tome donijeti novi Zakon o obrazovanju odraslih. Komisija također ističe važnost uvođenja STEM-stipendija, kao i dodjele socioekonomskih stipendija.
Iako su istaknute prednosti novog Zakona o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju u podizanju efikasnosti i modernizaciji sustava znanosti, Hrvatska je i dalje među najnižima u EU po djeci uključenoj u rani predškolski odgoj, kao i po ulaganjima u znanost i istraživanja. Navodi se kako je kvaliteta znanstvene produkcije slaba. Stoga je potrebno povećati ulaganja, kako bi se povećala i produktivnost.