LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Studija IDIZ-a

Objavljena studija o podzastupljenim i ranjivim skupinama studenata – priloženi dijelovi intervjua

U sklopu studije IDIZ-a odrađeni su intervjui sa studentima koji pripadaju nekoj od obuhvaćenih skupina s ciljem unaprjeđenja socijalne dimenzije visokoškolskog obrazovanja u Republici Hrvatskoj.

U sklopu studije IDIZ-a odrađeni su intervjui sa studentima koji pripadaju nekoj od obuhvaćenih skupina s ciljem unaprjeđenja socijalne dimenzije visokoškolskog obrazovanja u Republici Hrvatskoj.

Objavljena je studija naziva O podzastupljenim i ranjivim skupinama studenata – prilozi unaprjeđivanju socijalne dimenzije visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj koju je izradio Institut za društvena istraživanja u Zagrebu (IDIZ), a urednik izdanja je dr. sc. Saša Puzić. Recenzenti studije jesu dr. Martina Gaisch sa Sveučilišta primijenjenih znanosti Gornje Austrije i Martin Unger s Instituta za napredne studije u Beču.

Riječ je o studiji koja, kako stoji u priopćenju, sadrži analize povezane sa socijalnom dimenzijom visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj, pregled dosadašnjih studija o nedovoljno zastupljenim i ranjivim skupinama studenata, analizu postojećih nacionalnih politika i strateških dokumenata visokih učilišta te daje uvid u studentsko iskustvo kako bi se identificirale prepreke koje proizlaze iz njihove pripadnosti ranjivoj skupini.

Obuhvaćene su razne skupine studenata među kojima su oni s roditeljima niže razine obrazovanja, nižeg socioekonomskog statusa, studenti u tehničkom i humanističkom području, studenti s djecom, stariji studenti, studenti s invaliditetom, oni koji su završili strukovnu školu, koji rade uz studij, putuju na studij, koji su djeca hrvatskih branitelja, pripadnici romske manjine, LGBTQ+ studenti, studenti iz alternativne skrbi, studenti beskućnici i oni koji se nalaze u riziku od beskućništva, studenti sa statusom azilanta/izbjeglice te izvanredni studenti i studenti stručnih studija.

Intervjui sa studentima različitih skupina trajali su oko 50 minuta i u njima su sudjelovali studenti iz samo jedne podzastupljene ili ranjive skupine. 
– Na taj je način bilo moguće razgovore sa studentima fokusirati na specifične teme karakteristične za pojedinu skupinu. Razgovori u fokus grupama i intervjuima vođeni su prema pripremljenom protokolu koji je sadržavao pitanja vezana uz sljedeće teme: odabir studija (povezanost s pripadnošću podzastupljenoj ili ranjivoj skupini), uspješnost studiranja (osobni i institucijski preduvjeti i prepreke za uspjeh na studiju), uspješnost i zadovoljstvo studijem (očekivanja uspješnog završetka studija i s tim povezani čimbenici) i život tijekom studija (smještaj, stipendije, potpora obitelji ili bliskih osoba).
U svim su slučajevima, osim jednog, intervju snimani, a rezultati su predstavljeni za 7 skupina: studenti pripadnici romske manjine, studenti sa statusom azilanta/izbjeglice, LGBTQ+ studenti, studenti iz alternativne skrbi, studentice u tehničkom području, studenti u humanističkom području i studenti djeca hrvatskih branitelja.

Detalji i transkripti intervjua dostupni su na poveznici, gdje je dostupno i više rezultata o studiji.
FOTO: PIXABAY