SVE PRŠTI OD EKOLOGIJE
Nizozemski studenti proizveli automobil koji ne stvara ugljik, već ga 'hvata' i koristi za proizvodnju piva
Studenti koji su ga napravili kažu da može prikupiti oko dva kilograma ugljika na svake 32.000 kilometara. Za usporedbu, zrelo stablo u prosjeku uhvati oko 22 kilograma ugljika godišnje.
Studenti koji su ga napravili kažu da može prikupiti oko dva kilograma ugljika na svake 32.000 kilometara. Za usporedbu, zrelo stablo u prosjeku uhvati oko 22 kilograma ugljika godišnje.
Skupina od 35 studenata Tehnološkog sveučilišta u Eindhovenu napravila je prvi električni automobil za kojeg tvrde da je prvi automobil na svijetu koji ima negativnu emisiju ugljika. To znači da njihov automobil hvata ugljik iz atmosfere i pohranjuje ga za recikliranje.
Nazvali su ga ZEM te njihov prototip automobila, zahvaljujući paru uređaja za hvatanje ugljika iza prednje rešetke, zapravo apsorbira CO2 tijekom vožnje.
Studenti koji su ga napravili kažu da može prikupiti oko dva kilograma ugljika na svake 32.000 kilometara. Za usporedbu, zrelo stablo u prosjeku uhvati oko 22 kilograma ugljika godišnje, prenosi Zimo.
Studenti iz Eindhovena objašnjavaja da kada se filtri napune, isti se mogu i isprazniti, a ugljik se može ponovno iskoristiti za gorivo ili proizvodnju piva.
Filtri koje ima njihov automobil, kažu studenti, mogu se izraditi modularno i implementirati se u sve vrste vozila. Međuti, to nije jedina posebnost ovih automobila stoga se treba dotaknuti i solarnih panela na krovu i haubi automobila koji se napajaju kroz osam litijevih baterija s oko 15 posto ZEM-ove snage. Automobil ima i tradicionalni priključak na utičnicu iza stražnje registarske pločice. Nizozemski studenti implementirali su i dvosmjernu tehnologiju punjenja, tako da se ZEM može koristiti i kao generator za napajanje kućanskih uređaja.
Karoserija je ispisana 3D printerom od reciklirane plastike, a njena posebnost je što se može usitniti i ponovno upotrijebiti na kraju životnog vijeka automobila. Razmišljali su i o unutrašnjosti te su je napravili od ananasa i recikliranog ulja za kuhanje.
Nizozemski studenti ne planiraju prodati ZEM i nadaju se da će patentirati tehnologiju za hvatanje ugljika. Također, nadaju se da će prototip njihova vozila nadahnuti i neke proizvođače automobila da s njima nadograđuju tu ideju.
Nazvali su ga ZEM te njihov prototip automobila, zahvaljujući paru uređaja za hvatanje ugljika iza prednje rešetke, zapravo apsorbira CO2 tijekom vožnje.
Studenti koji su ga napravili kažu da može prikupiti oko dva kilograma ugljika na svake 32.000 kilometara. Za usporedbu, zrelo stablo u prosjeku uhvati oko 22 kilograma ugljika godišnje, prenosi Zimo.
Studenti iz Eindhovena objašnjavaja da kada se filtri napune, isti se mogu i isprazniti, a ugljik se može ponovno iskoristiti za gorivo ili proizvodnju piva.
Filtri koje ima njihov automobil, kažu studenti, mogu se izraditi modularno i implementirati se u sve vrste vozila. Međuti, to nije jedina posebnost ovih automobila stoga se treba dotaknuti i solarnih panela na krovu i haubi automobila koji se napajaju kroz osam litijevih baterija s oko 15 posto ZEM-ove snage. Automobil ima i tradicionalni priključak na utičnicu iza stražnje registarske pločice. Nizozemski studenti implementirali su i dvosmjernu tehnologiju punjenja, tako da se ZEM može koristiti i kao generator za napajanje kućanskih uređaja.
Karoserija je ispisana 3D printerom od reciklirane plastike, a njena posebnost je što se može usitniti i ponovno upotrijebiti na kraju životnog vijeka automobila. Razmišljali su i o unutrašnjosti te su je napravili od ananasa i recikliranog ulja za kuhanje.
Nizozemski studenti ne planiraju prodati ZEM i nadaju se da će patentirati tehnologiju za hvatanje ugljika. Također, nadaju se da će prototip njihova vozila nadahnuti i neke proizvođače automobila da s njima nadograđuju tu ideju.
OZNAKE:
IZVOR:
ZIMO.DNEVNIK.HR
FOTO:
YOUTUBE, SCREENSHOOT