„Niš konkretno”: kreativni srednjoškolci pokrenuli vlastiti podcast!
„Savjet za druge koji razmišljaju o pokretanju vlastitog podcasta je da budu uporni, da budu inovativni i kreativni, da slijede svoj put i budu ustrajni u onom što vole. Da bi se razvio neki proizvod potrebno je vremena, truda i naravno zalaganja.”
„Savjet za druge koji razmišljaju o pokretanju vlastitog podcasta je da budu uporni, da budu inovativni i kreativni, da slijede svoj put i budu ustrajni u onom što vole. Da bi se razvio neki proizvod potrebno je vremena, truda i naravno zalaganja.”
Škola za umjetnost, dizajn, grafiku i odjeću u Zaboku poznata je po svojim kreativnim učenicima, koji svakodnevno razvijaju nove i originalne ideje. Ove godine, najnoviji projekt pokrenuli su učenici trećeg i četvrtog razreda medijskih tehničara, pod mentorstvom profesorice Marine Buhin, a sufinanciran je od Ministarstva znanosti i obrazovanja.
VEZANO: „Ako ima Bečkog” novi je hit iz menze koji morate poslušati!
Kreativna ideja
Naime, učenici su pokrenuli vlastiti podcast pod nazivom Niš konkretno, a u svojim epizodama već su ugostili brojne goste i pričali o raznolikim temama.
Podcast voditelji; FOTO: ŠUDIGO Zabok
Pokretanje podcasta Niš konkretno
Učenici su nam ispričali svoje dojmove i iskustva o pokretanju vlastitog podcasta i na koji su način došli na tu originalnu ideju.
„Tražili smo neke nove inačice koje bi bile primamljive publici, ali i samim učenicima te je ravnateljica predložila da pokrenemo podcast. To je krenulo iz male ideje koja je prijavljena na Ministarstvo znanosti i obrazovanja prije 3 godine, kao neki projekt izvannastavne aktivnost, ocijenjeni smo pozitivno, dobili smo prva financijska sredstva i tu je zapravo krenuo podcast.” – komentirali su učenici.
Također su podijelili svoje interese i želje te teme koje ih zanimaju i o kojima bi u budućnosti voljeli pričati u svojim podcast epizodama, zajedno s gostima.
„Počevši od teme poduzetništva, prošlogodišnja suradnja omogućila je lakši pristup tematici poduzetništva te su kontakti s poduzetnicima bili jednostavniji i lakši. Ove godine uz već uhodanu tematiku poduzetništva odlučili smo dodati nove inovativne teme. Nastavljamo primjerom dobre prakse podići bolju vidljivost, kao i odličnu promociju projekta, stoga ćemo nastaviti stvarati sadržaj koji je namijenjen toj istoj publici, no, intencija nam je proširiti ciljanu publiku. Također, nemamo neke određene standarde kad su u pitanju gosti, tko nam zapadne za oko ili nam se svidi njegov rad zovemo ga u emisiju, bilo da je to poduzetnik, pjevač, glumac ili nešto deseto.” – slažu se učenici.
Pripreme za epizodu
Odabir gostiju, planiranje epizode, pitanja i tijeka razgovora ponekad može biti dosta složen proces, a srednjoškolci su opisali koje korake prolaze prije nego što snime i objave novu epizodu.
„Sada kada smo se uhodali, same pripreme idu lako. Napravimo popis mogućih gostiju, kontaktiramo ih, ugovorimo datum, napišemo pitanja te snimimo. Nakon snimanja ide montaža i naša nova epizoda podcasta je gotova i spremna za publiku. Naravno nije lako prilagoditi se publici te naći ciljanu publiku, no pokušavamo se prilagoditi svima. Mi ne tražimo publiku, već ona traži nas.” – govore srednjoškolci.
@podcast_niskonkretno_ Triler podcasta Niš Konkretno🎬 #niskonkretno #podcast #zabok #zagreb #hrvatska #fyp #foryou #sudigo ♬ original sound - podcast_niškonkretno_
Kako je nastalo ime podcasta?
Jedan od najvažnijih zadataka oko pokretanja podcasta je pronaći kreativno i upečatljivo ime koje će privući publiku.
„Ime nije nastalo slučajno jer slučajnosti ne postoje ali nastalo je uz razgovor koordinatorice Marine Buhin te profesora Nikole Sinkovića gdje je on zapravo rekao -Marina ja nemam niš konkretno za naziv emisije, nikakva ideja mi ne pada- Na što je profesorica Buhin rekla –Okej Nikola, hvala na ideji, podcast se zove „Niš konkretno“- i eto sada smo Niš konkretno", prisjećaju se učenici.
Društvene mreže
Podcast epizode Niš konkretno možete pronaći na YouTube kanalu Škole za umjetnost, dizajn, grafiku i odjeću, a marljive srednjoškolce i njihove uratke možete pratiti i na TikToku.