Kreativna riznica, zahvaljujući 60-ak volontera, četvrti put umrežava dionike kreativne industrije na EFOS-u
Studentice Ivona Martinović i Ivana Jobst otkrivaju što je Kreativna riznica, po čemu se ona izdvaja kao studentski projekt i koje sve novitete ove godine donosi u Osijeku.
Studentice Ivona Martinović i Ivana Jobst otkrivaju što je Kreativna riznica, po čemu se ona izdvaja kao studentski projekt i koje sve novitete ove godine donosi u Osijeku.
Na Ekonomskom fakultetu u Osijeku po četvrti će se put održati Kreativna riznica. Od 18. do 21. travnja umrežavat će dionike kreativne industrije. O čemu je točno riječ otkrivaju dvije studentice: predsjednica Komunikacijskog odbora Ivona Martinović i Ivana Jobst, predsjednica Organizacijskog odbora.
Što je uopće Kreativna riznica i kome je namijenjena?
Ivona: Kreativna riznica popularizacijski je simpozij kreativne industrije koji će se po četvrti put zaredom održati na Ekonomskom fakultetu u Osijeku od 18. do 21. travnja 2018. godine Cilj Kreativne riznice 2018. teorijsko je i praktično umrežavanje dionika kreativne industrije, a Ekonomski fakultet u Osijeku ponovno će otvoriti svoja vrata najširoj zainteresiranoj javnosti. Budući da je prošle godine privukla gotovo 5000 posjetitelja, Kreativna riznica 2018. dodatno je inovirala organizaciju događaja. Simbolično, svečano otvorenje je 18. travnja, na Svjetski dan baštine.
Po čemu se Kreativna riznica izdvaja kao studentski projekt?
Ivana: Iza Kreativne riznice stoji velik broj organizatora – tri Odbora i 60-ak studenata volontera koji su sustavno podijeljeni prema aktivnostima potrebnima za organizaciju događanja. Uz mentorstvo prof. dr. sc. Jasne Horvat i izv. prof. dr. sc. Josipe Mijoč, koje djeluju u Programskom odboru, studentska populacija zastupljena je u Organizacijskom te Komunikacijskom odboru, na čelu s predsjednicama-studenticama Ivanom Jobst i Ivonom Martinović. Svi Odbori međusobno djeluju zajedno ostvarujući na taj način sinergijski učinak koji pozitivno djeluje na krajnji učinak događanja.
Ivona i Ivana, imate važnu ulogu u ovogodišnjoj organizaciji. Koja je vaša konkretna uloga i kako to utječe na vas kao predstavnice studentske populacije?
Ivona: U ovom sam projektu od njegovih početaka, već četiri godine za redom. Zbog doprinosa Kreativnoj riznici dobitnica sam Dekanove nagrade (2014/15). Ove godine, kao Predsjednici Komunikacijskog odbora, moj je zadatak držati konce na društvenim mrežama, rad u wordpressu mrežne stranice Kreativne riznice, kreirati besplatne prijave na događanja putem platforme Eventbrite, koordinirati Komunikacijski odbor te komunicirati s važnim dionicima Kreativne riznice – izlagačima, sponzorima, pokroviteljima, medijima. Osim što komuniciram s medijima, sudjelujem u stvaranju kontakata s gospodarstvenicima, kreativcima, kao i sa studentima međusobno.
Ivana: Kao Predsjednica Organizacijskog odbora Kreativne riznice treću godinu zaredom i koordinatorica volontera zadužena sam za vođenje tima koji okuplja više od 60 volontera. Generacijska homogenost nije prednost u vođenju volontera, ali je velika pouka kako se vlastito zalaganje u ostvarivanju zadataka pokazalo pravim upravljačkim sredstvom. Budući da smo svi studenti, teško je izaći na kraj sa svim obvezama i organizacijskim prijeporima koji se javljaju u velikim događanjima. Tijekom svih ovih godina uočili smo kako je sustavno analiziranje učinkovitosti podloga za upravljanje ljudskim potencijalima. Nekim su volonterima poticaj za sudjelovanje preporuke, a drugi se uključuju jer je sad već dobro poznato kako nije riječ o ovladavanju teorijom, nego o višedisciplinarnom praktičnom učenju. Kreativna riznica izvorište je i dugoročnih prijateljstava.
Ekonomski je fakultet u Osijeku među prvim visokoobrazovnim institucijama koje su pokrenule koncept volontiranja. Studenti volonteri bitna su karika organizacije, recite nam kako protječu pripreme volontera.
Ivana: Volonteri nisu samo pomagači, oni su nositelji i pokretači pozitivnih promjena. Budući da svake godine imamo pomno razrađen plan volonterskih aktivnosti, i velik je dio priprema odrađen prošlih godina, ove godine smo se više usmjerili na detalje na koje proteklih godina nismo imali vremena posvetiti pažnju. Nevjerojatno je što se može postići s malo resursa i puno ideja te ponajprije razvijati vlastite vještine koje se ne mogu razvijati formalnim obrazovanjem.
Koristite se i suvremenim digitalnim tehnologijama prilikom organizacije Kreativne riznice. Osim toga, vrlo ste aktivni i na društvenim mrežama.
Ivona: Eventbrite je platforma koja omogućava organizatorima besplatnih velikih događanja planiranje, promociju i distribuciju ulaznica. Navedena platforma omogućava praćenje broja posjetitelja te popunjenost dvorana tijekom simpozija. Uz pomoć nje u svakom trenutku znamo okvirni broj ljudi te koliko stolaca treba biti na raspolaganju za osobe koje se nisu prijavile. Također, ove godine posebnu pažnju pridajemo društvenim mrežama. Budući da je naša studentska udruga Andizet – Institut za znanstvena i umjetnička istraživanja u kreativnoj industriji postigla suradnju s kolegama iz studentske marketinške udruge Bookmark, prepustili smo im preko 5600 sljedbenika na Facebooku i Instagramu.
Što su ovogodišnji noviteti u programu?
Ivana: Ovogodišnji program, pod krovnom temom OS mreža, propituje umrežavanje 12 sektora kreativne industrije kao pretpostavke institucionaliziranju kreativne industrije u Hrvatskoj. Svečano otvorenje bit će 18. travnja, na Svjetski dan baštine; a zatvaranje Kreativne riznice 2018, rezervirano za 21. travnja, posvećeno je studentima volonterima, njihovom ovladavanju spoznajama o kreativnoj industriji te aktivnostima koje su izgrađivali kroz cijeli projekt, kao i postignućima koje su ostvarili. Naglasak kroz četiri dana događanja stavljen je na radionice i multimedijalna izlaganja za najrazličitije kreativce iz svih djelatnih statusa te neformalne kontakte s ciljem udruživanja.
Ivona: Ovogodišnje posjetitelje očekuje 3000 besplatnih ulaznica dostupnih na mrežnoj stranici Kreativne riznice te je njihovo preuzimanje besplatno putem platforme Eventbrite. Kreativna riznica otvorena je svima, dakle ne samo studentima, te ovim putem pozivamo sve zainteresirane da preuzmu svoje ulaznice i osiguraju si mjesto te otkriju što se skriva u ovogodišnjoj Riznici.