INTERVJU: Tajna uspjeha Edward Bernays Visoke škole komunikacijskog menadžmenta je u spajanju teorije i prakse
Bernays je prva visokoobrazovna institucija koja je uvela ovakav tip prakse te koja svojim studentima od prve godine studija omogućava praktičan uvid u svakodnevicu odnosa s javnošću.
Bernays je prva visokoobrazovna institucija koja je uvela ovakav tip prakse te koja svojim studentima od prve godine studija omogućava praktičan uvid u svakodnevicu odnosa s javnošću.
Edward Bernays Visoka škola komunikacijskog menadžmenta jedna je od tek dvije obrazovne institucije koja je u ovoj godini osvojila Superbrands certifikat, a u tek nešto više od godinu dana postala je najveći studij komunikacijskog menadžmenta s preko 200 upisanih studenata.
U provedbi svojih studijskih programa Bernays uključuje široku društvenu zajednicu kroz partnerske suradnje s preko 50 najvećih domaćih i stranih kompanija, institucija i medija, stoga Bernaysovi studenti dobivaju jedinstvenu priliku stjecanja stručne prakse, a time i mogućnost upoznavanja potencijalnih poslodavaca i tržišta već od prve godine studija.
Bernays je prva visokoobrazovna institucija koja je uvela ovakav tip prakse te koja svojim studentima od prve godine studija omogućava praktičan uvid u svakodnevicu odnosa s javnošću te daje rijetku priliku da steknu dragocjeno iskustvo u svim sektorima važnima za područje komunikacijskog menadžmenta.
Tom prilikom intervjuirali smo Maju Banovac Barić, voditeljicu Centra za razvoj karijera i suradnju s tržištem, da nam malo pobliže objasni uspjeh Bernaysa i predstavi rad Centra.
Prošle godine postali ste voditeljica Bernaysova Centra za razvoj karijera i suradnju s tržištem. Koje su prednosti postojanja ovakvog centra pri obrazovnoj instituciji i koje su direktne koristi za studente?
Prednosti Bernaysova Centra za razvoj karijera i suradnju s tržištem su brojne. Kroz sustav obvezne stručne prakse on već na početku studija povezuje studente i visoko obrazovanje s tržištem rada, što izravno pogoduje razvoju njihovih karijera, a upravo je zahvaljujući Bernaysovoj stručnoj praksi nekolicina naših studenata započela svoje karijere u struci već na prvoj studijskoj godini. Centar organizira i Bernays Akademije, stručne radionice koje vode priznati i prepoznati stručnjaci s područja komunikacijskog menadžmenta, a koje su namijenjene nadogradnji vještina studenata.
Vrata Centra otvorena su studentima i za individualna savjetovanja, a od jeseni planiramo proširiti edukativne sadržaje za studente, koji će im omogućiti dodatna stručna usavršavanja te organizaciju grupnih savjetovanja čiji će sadržaj biti posvećen temama koje studenti smatraju primarnima u procesu studiranja.
Uz edukaciju studenata, veliku pažnju pridajemo i usavršavanju vlastitog nastavnog kadra te više puta godišnje organiziramo i radionice namijenjene nastavnom osoblju Bernaysa, na kojima predavači razmjenjuju iskustva i na taj način mogu dodatno unaprijediti vlastite nastavničke kompetencije.
Koje biste suradnje s tvrtkama, medijima i drugim institucijama posebno istaknuli?
Dosad smo potpisali više od 50 partnerskih sporazuma s različitim institucijama, od medijskih kuća, preko agencija za odnose s javnošću i marketing agencija, do udruga, tvrtki i korporacija. S obzirom na to da svako od spomenutih područja ima svoje specifičnosti, teško je komparirati i izdvajati pojedine suradnje. Svaka partnerska institucija na svoj način doprinosi razvijanju profesionalnih kompetencija Bernaysovaca.
Ove godine Edward Bernays tek je jedna od dvije obrazovne institucije koje su osvojile Superbrands certifikat. Što ovu visoku školu čini drugačijom od drugih institucija za visoko obrazovanje?
Od samog početka djelovanja Bernaysa veliki smo naglasak stavili na razvijanje praktičnih vještina svojih studenata. Naši se studenti u ljetnom semestru tekuće akademske godine uključuju u sustav stručne prakse koji se odvija preko Burze prakse, a u sklopu kojeg biraju partnersku instituciju u kojoj žele odraditi svoju praksu.
Tako studenti, sukladno studijskim programima Bernaysa, na prvoj godini preddiplomskog studija svoja prva iskustva stječu u tiskanim medijima, na drugoj godini na radiju i televiziji, a na trećoj godini u agencijama za odnose s javnošću i marketinškim agencijama, čime se zaokružuje njihovo obrazovanje na preddiplomskoj razini. Na diplomskom studiju, studenti prve godine odlaze u agencije za odnose s javnošću i marketing, a na drugoj godini u tvrtke i korporacije.
Osim sustava stručne prakse koji im omogućava stjecanje dodatnih iskustava, znanja i vještina nužnih za pozicioniranje na dinamičnom tržištu rada, naši studenti i za vrijeme predavanja uče od dugogodišnjih komunikacijskih stručnjaka koji, zahvaljujući primjerima iz svakodnevne prakse, olakšavaju našim studentima razumijevanje komunikacijskog menadžmenta. Ovakav sveobuhvatan pristup objedinjuje teorijski i praktični sadržaj studija te čine studiranje na Bernaysu prepoznatljivim.
Veliki problem u Hrvatskoj trenutno je nezaposlenost mladih i obrazovanih ljudi, kao i njihov odlazak u zemlje Europske unije, ali i širom svijeta. Kolika je potreba tržišta za stručnjacima u komunikacijskom menadžmentu i kako najbolje pripremate svoje studente za izlazak na tržište rada?
Komunikacijski menadžment dinamično je područje koje iziskuje nove stručnjake s obzirom na to da se trendovi, tehnologija i procesi neprestano mijenjaju i odvijaju u različitim smjerovima. Stručnost ne podrazumijeva jednokratno obrazovanje, već stalno usavršavanje koje će teći paralelno s promjenama u struci što znači da je potreba za stručnjacima velika. U prilog tome ide i činjenica da je područje komunikacijskog menadžmenta široko i obuhvaća brojne segmente i sadržaje koje ne može pokriti mala skupina stručnjaka.
Kako bismo studente pripremili za izlazak na tržište i osvijestili ih da je ovo zanimanje zapravo zanimanje budućnosti, u svojem studijskom programu uspješno spajamo teorijske i praktične elemente.
Razlikuje li se (i kako) sustav izvođenja nastave i pristupa studentima na Bernaysu od državnih visokoobrazovnih institucija?
Sustav izvođenja nastave i pristupa studentima na Bernaysu, za razliku od ostaih visokoobrazovnih institucija sa sličnim studijskim programima, njeguje individualan pristup koji omogućuje svakom studentu da se osjeća posebnim.
Nastavno i nenastavno osoblje uvijek je spremno na sva studentska pitanja i rješavanje problema čiji se odgovori i rješenja pronalaze upravo u onome što i je temelj Bernaysovog programa komunikacijskog menadžmenta, a to je komunikacija. Sustav izvođenja nastave u potpunosti je prilagođen potrebama redovnih i izvanrednih studenata te je uspješno prilagođen raspoloživim kapacitetima.
Imate li daljnjih planova za širenje svojih aktivnosti, kao što je bila besplatna edukacija Praznici i osiguravanje tri godišnje školarine za one najbolje?
Tijekom dvije godine svog djelovanja, Bernays je održao nekoliko natječaja zahvaljujući kojima je čak 10 posto od ukupnog broja naših studenata osvojilo školarine i osiguralo bezbrižan studij.
Posljednji takav uspješno realiziran projekt besplatna je škola komunikacijskog menadžmenta „PRaznici uz 24sata i Bernays“ u sklopu koje smo dodijelili čak tri jednogodišnje školarine za preddiplomski studij, a u tijeku je i realizacija velikog projekta dodjeljivanja cjelovitih školarina Punom stipendijom do uspjeha!, koji je pokrenuo Večernji list.
Što se tiče daljnjih planova, namjeravamo i dalje aktivno sudjelovati u sadržajima kojima ćemo dodatno doprinijeti unaprjeđenju struke i obrazovanju studenata na području komunikacijskog menadžmenta.