INTERVJU: Studenti osmislili poslovnu ideju koja bi mogla stati na kraj bacanju voća
Tim sastavljen od trojice poduzetnih studenata osmislilo je poslovnu ideju proizvodnje sušenog ušećerenog voća i pobijedio na nagradnom natječaju tvrtke AgroFructus. Nadaju se i kako će im ovaj uspjeh biti odskočna daska u karijeri nakon završetka studija.
Tim sastavljen od trojice poduzetnih studenata osmislilo je poslovnu ideju proizvodnje sušenog ušećerenog voća i pobijedio na nagradnom natječaju tvrtke AgroFructus. Nadaju se i kako će im ovaj uspjeh biti odskočna daska u karijeri nakon završetka studija.
Većina nas uživa u svježem i sočnom voću. Nažalost, voće je i veoma osjetljiva i kvarljiva namirnica Svakoga dana bace se tone voća, bilo zbog toga što je postalo prezrelo jer se nije stiglo pojesti ili zbog toga što se oštetilo u transportu pa nije pogodno za prodaju u trgovini. No, trojica poduzetnih studenata možda je doskočila upravo tom problemu.
Marko Mrzljak, Nikola Mikulec i Filip Tomičić čine studentski tim koji je pobijedio na nagradnom natječaju tvrtke AgroFructus sa svojim projektom Proizvodnja sušenog ušećerenog voća. AgroFructus Grupa jedna je od vodećih regionalnih kompanija koja se bavi proizvodnjom, otkupom, skladištenjem i prodajom svježega i prerađenoga voća i povrća. S ciljem pomoći realizacije dobrih ideja mladih studenata pokrenuli su nagradni natječaj za studente, a njihov je zadatak bio razraditi poslovnu ideju vezanu uz proces dovođenja voća i povrća od polja do stola. Iako je natječaj prvenstveno bio namijenjen studentima Agronomskog fakulteta, prijaviti su se mogli i studenti drugih visokoškolskih ustanova.
– Na stranicama jednog fakulteta sredinom prosinca vidjeli smo natječaj tvrtke za projektni zadatak namijenjen studentima te smo se odlučili prijaviti na taj natječaj. Odlučili smo iskoristiti znanje stečeno na fakultetu te ne biti samo prosječni studenti. Dobra stvar je bila što su ubrzo slijedili praznici za vrijeme blagdana pa smo imali dovoljno slobodnog vremena posvetiti se izradi projekta, a i sve obaveze u vezi s fakultetom bile su riješene. – rekao nam je Mrzljak.
Kako su nam rekli, sama ideja za projekt javila se promatranjem poslova kojima se tvrtka AgroFructus bavi, te spoznajom koliko se tona zdravoga voća godišnje baci, a sve zbog estetskih razloga. Upravo takvo voće u najvećoj bi se mogućoj mjeri iskorištavalo u proizvodnji. Ostatak bi se nadomjestio voćem industrijske kvalitete.
– Šetajući raznim trgovačkim lancima, primijetili smo da svi više-manje nude obično sušeno voće. Konkretna ideja došla je, zapravo, kada smo kupili ušećerene bademe. Došli smo na ideju osmisliti novu liniju sušenog voća, ali koje bi isto tako bilo ušećereno kako bismo dobili malo drugačiju, ali i zanimljiviju poslasticu od onih koje se trenutno nude na tržištu. – izjavio je Mrzljak. Cilj projekta prvenstveno je bio osmisliti i ponuditi tržištu nešto novo, zanimljivo, atraktivno, slatko i privlačno, a pokraj svega toga, smanjila bi se količina bačenog voća. – kaže Mrzljak
Na natječaj su se morali prijaviti s projektnim zadatkom koji je morao biti cjelovit i izrađen prema naputcima dobivenih od organizatora, a uključivao je i izradu studije isplativosti. Stručni žiri analizirao je pristigle projekte i između njih izabrao četiri najbolja koji su ušli u uži krug i čiji su autori dobili mogućnost osobnog prezentiranja svojih ideja.
– S našim projektom smo se uputili u Osijek na Poljoprivredni fakultet, gdje se održavala Druga nacionalna poljoprivredna konferencija Slavonika. Tamo smo upoznali ostala tri tima i kroz prezentacije, budući da smo prezentirali zadnji, čuli i njihove ideje. Žiri se sastojao od pet članova koji su, nakon što smo svi izložili svoja projektna rješenja, donijeli odluku kojom su naš projekt proglasili najboljim i uručili nam nagradu. – ispričao nam je Mrzljak.
Sama pobjeda im, kako kažu, mnogo znači, prvenstveno jer su uspjeli u svome cilju da ne budu samo prosječni studenti koji odlaze na predavanja i polažu ispite. Nadaju se i kako će im ovaj uspjeh biti odskočna daska u karijeri nakon završetka studija jer su znanje i iskustvo koje su tekli prilikom izrade ovog projekta neprocjenjivi i pružaju im snažnu motivaciju za daljnji rad. Upitali smo ih i o budućnosti projekta koji su zamisli, koja je kako kažu još uvijek nesigurna.
– Trenutno je teško o tome pričati jer bismo trebali biti pozvani u posjet Agrofructusu i tek bismo onda mogli pričati o konkretnoj budućnosti projekta. S obzirom na to da se, barem po nama, radi o zanimljivom projektu, pod zanimljivim brendom i sa zanimljivom pričom. Za realizaciju ovoga projekta potrebno je oko 2 milijuna, a mi kao studenti nemamo mogućnost ući u jedan takav projekt bez investitora. Sada je pitanje hoće li to biti AgroFructus ili neka druga tvrtka ili možda ni jedna, teško je o tome pričati. Nadamo se najboljem, tj. nadamo se da će naš projekt kad-tad zaživjeti i da neće ostati samo mrtvo slovo na papiru jer smatramo da ima velike predispozicije za uspjeh. – zaključio je Mrzljak.