INTERVJU: Inovativni riječki studenti osvajaju idejom nove aplikacije
Mlada riječka ekipa Vital Shock osvaja natjecanja svojom idejom za novu mobilnu aplikaciju. Porazgovarali smo sa ekipom i dobili uvid u njihov rad. Pročitajte kako je moguć uspjeh mladih ljudi na području inovacija i neka vas dečki ohrabre da i vi učinite isto.
Mlada riječka ekipa Vital Shock osvaja natjecanja svojom idejom za novu mobilnu aplikaciju. Porazgovarali smo sa ekipom i dobili uvid u njihov rad. Pročitajte kako je moguć uspjeh mladih ljudi na području inovacija i neka vas dečki ohrabre da i vi učinite isto.
Visoka poslovna škola PAR organizirala je u kolovozu ove godine PAR poduzetnički kamp u Rijeci. Program je trajao četiri dana okupljajući 24 polaznika u 10 timova. Posljednjeg dana natjecanja održano je finale startup natjecanja u kojem je stručna komisija dodijelila prvo mjesto riječkom timu. Tim Vital Shock koji čine Damjan Marković, Filip Stojanac i Luka Filipan osvojio je prvo mjesto idejom mobilne aplikacije koja spaja fitness i mobilne igrice.
Da su dečki odličan tim ubrzo je dokazala i nagrada Global Innovation Weekend u sklopu ADRIATinn projekta održanog u Sloveniji od 8. do 10. listopada. Projekt je okupio 18 timova iz Slovenije, Albanije, Grčke, Srbije, Crne Gore, Italije i Hrvatske. Tim Vital Shock ponovno je dobio najviše glasova sudaca koji su ocjenjivali ideje prema kriterijima inovativnosti. Na taj su si način dečki su osigurali pravo sudjelovanja na COINVEST 2015 Venture Days - investicijskom i tehnološkom događaju koji je na rasporedu 18. i 19. 11. u Gorici. Tim je predstavio aplikaciju On the Run koja povezuje aktivnosti korisnika s osvajanjem bodova u inovativnoj igri. Sve je ovo bio više nego dobar razlog da se družimo sa mladim timom iz Rijeke i saznamo tajnu njihova uspjeha. Član ekipe, Damjan Marković, podijelio je sa nama njihova iskustva i daljnje planove.
Najviše nas je naravno zanimalo kako je aplikacija nastala, koji je njezin glavni koncept te kome je namijenjena.
– Naša je aplikacija nastala iz hobija, odnosno nezadovoljstva postojećim fitness aplikacijama koje mjere samo parametre poput vremena, kilometara i kalorija. Naša osnovna ideja bila je pružiti korisniku neku motivaciju zbog koje će svaki dan biti potaknut dignuti se sa stolice, izaći iz svog doma te provesti neko vrijeme u obavljanju fizičke aktivnosti kao što su hodanje, trčanje ili vožnja biciklom. Nakon dosta razmišljanja, rodila se aplikacija „On the Run“ koja u sebi sadrži elemente fitnessa i mobilnih igara. Naša aplikacija svojom će pričom, likovima i natjecanjem među korisnicima motivirati na fizičku aktivnost pružajući korsniku zabavu i unutar i izvan svoga doma. Naša ciljana publika jesu mladi ljudi od 18 do 30 godina, i to ljudi kojima nije stran svijet mobilnih igara, a trenutno imaju nedostatak motivacije za obvljanje fizičkih aktivnosti. Upravo takvi ljudi koji su entry-level u svijetu fitnessa naš su potencijalni klijent. Aplikacija On the Run bit će besplatna te će biti razvijana u isto vrijeme i za iOs i za Android platformu. Aplikacija će se u potpunosti moći koristiti besplatno dok će se neke od nadogradnja koje ne utječu na sam ishod igre naplaćivati. Najviše takvih sadržaja biti će vezano za grafičke elemente – objašnjava Marković.
Zanimalo nas je i tko se skriva iza pobjedničkog tima.
– Iza cijele ideje stoje dva mlada inženjera računarstva koji imaju ulogu programiranja cijele aplikacije i jedan uskoro diplomirani ekonomist koji je zadužen za marketing, financije i organizaciju tima. Zajedno smo zaduženi za razvoj kompletne ideje koju u pravilu razvijamo jednoglasnom odlukom – naglašava Marković.
Dečki su pokrenuli i vlastitu Facebook stranicu kako bi prezentirali čitavu ideju široj javnosti. Smatraju da će na ovakav način dobiti potreban feedback koji će poslužiti u daljnjem radu na aplikaciji. U nekoliko su dana dobili više od 400 lajkova bez plaćenih promocija.
– Upravo ova brojka daje nam motivaciju za daljnji rad na našoj ideji. Što se tiče samog marketinškog plana, s realizacijom istog krenut ćemo kroz nekih mjesec dana te se nadamo da ćemo ove brojke znatno povećati. – zaključuje Marković.
Zanimalo nas je koliko se studentima na riječkom području teško izboriti za svoj poslovni projekt. Ispitali smo zato jesu li dečki surađivali s riječkim sveučilištem i tko im je pomogao pri stvaranju projekta.
–Do sada smo dobili puno savjeta od djelatnika Sveučilišta koji su nam pomogli u dosadašnjoj realizaciji našeg projekta, ali za sada konkretne financijske pomoći još nismo zatražili. Mislimo da možemo na svom primjeru potvrditi da unutar našeg Sveučilišta i unutar Grada Rijeke postoje različiti načini potpora i pomoći mladim ljudima koji su motivirani razvijati svoje ideje. Nama je iznimno pomogao program Grada Rijeke, StartUp inkubator. Boraveći u njemu zadnjih 5 mjeseci stegli smo nova znanja i brojna poznanstva, a ono što je po nama najvažnije - provodili smo vrijeme u motivirajućoj okolini koja je izvukla sve ono najbolje što se skrivalo u nama.– kaže Marković.
Čestitali smo kolegama studentima na dosadašnjim pobjedama te pitali koji je sljedeći veliki korak u realizaciji aplikacije.
– Zahvaljujemo se na čestitkama, za sada se možemo pohvaliti da smo ostvarili velike uspjehe na svim natjecanjima na kojima smo prisustvovali. Ono što bi najviše željeli istaknuti je da je svaka pobjeda, pohvala ali i kritika pozitivno utjecala na nas i dala nam još jedan motiv da što kvalitetnije napravimo aplikaciju. Sljedeća 3 mjeseca čeka nas najteža borba, a to je borba za investitore i sredstva koja bi nam uvelike pomogla pri realizaciji projekta. Za sada svoj put financiranja vidimo u obliku crowdfundinga. Kampanja koju ćemo voditi na Kickstarteru planirana je za početak 2016. godine O točnom datumu bit ćete obavješteni, ali moći ćete pratiti i sve pripreme za Kickstarter putem naših društvenih mreža. Također, prisustvovat ćemo na još nekoliko natjecanja u ovom djelu Europe gdje također možemo osvojiti jednu od financijskih nagrada, ali i upoznati potencijalno zainteresirani investitore.– ističe Marković.
Za kraj, čitavi tim je poručio svakome tko posjeduje ideju, da krene u realizaciju iste.
– Nemojte se bojati podijeliti svoje ideje s drugima jer je upravo okolina ta koja će vam pomoći da svoju ideju čim prije i čim kvalitetnije pretočite u proizvod ili uslugu. Postoji vjerojatnost da ta ideja neće nikada zaživjeti, ali iskustvo i znanje koje ćete dobiti tijekom razvoja svoje ideje nije mjerljivo. Isto tako će se mnogima otvoriti razni putevi poput izravnog zapošljavanja kod svojih mentora ili će se naučiti bolje prezentirati ispred budućih poslodavaca te samim time si povećati šansu zapošljavanja. Smatramo da svi koji imaju neku ideju i posjeduju enormnu motivaciju u izradi iste, mogu doseći naše i još mnogo bolje uspjehe – poručuje Marković.
Zanimalo nas je i što predstavlja zanimljivi logo aplikacije na njihovoj Facebook stranici. Dečki su zaključili kako je vrijeme za malo tajnovitosti te poručili kako će ova informacija biti uskoro dostupna putem Facebooka. S toga, još jednom čestitamo kolegama i želimo im svu sreću na daljnjim natjecanjima i u lovu na investitore. Podržite ih na njihovoj Facebook i internet stranici.
Svima koji imate neku ideju ili projekt, i mi savjetujemo kako je vrijeme da iskočite iz svoje kuće i krenete u realizaciju. Neka vam ekipa Vital Shock bude primjer kako i mladi ljudi mogu početi od nule te napredovati munjevitom brzinom.