Fakulteti razvijaju modele učenja kroz rad, ministarstvo najavilo natječaj za potpore
– Akademsku se zajednicu mora senzibilizirati na činjenicu da studentima treba više praktičnih kompetencija, više stručne prakse i mogućnosti da steknu određene kompetencije koje će im olakšati traženje posla. – naglasila je dr. sc. Snježana Prijić Samaržija.
– Akademsku se zajednicu mora senzibilizirati na činjenicu da studentima treba više praktičnih kompetencija, više stručne prakse i mogućnosti da steknu određene kompetencije koje će im olakšati traženje posla. – naglasila je dr. sc. Snježana Prijić Samaržija.
Poticanje suradnje između visokih učilišta i gospodarstva, uvođenje modela obavezne studentske prakse i učenja uz rad, jednostavnija zakonska regulativa, ohrabrivanje studenata na pokretanje tvrtki, praćenje njihove zapošljivosti te razvoj osjećaja za socijalno poduzetništvo, ključni su elementi za poticanje veće (samo)zapošljivosti i uspješnu integraciju studenata i mladih na hrvatsko, ali i međunarodno tržište rada. Poručili su to domaći i međunarodni stručnjaci iz devet zemalja s panela i radionica University-Business Foruma, koji je na temu Learning by earning – first steps to (self)employment, održan 19. i 20. listopada na otoku Visu.
Riječ je platformi Europske komisije, koja je po prvi put gostovala u Hrvatskoj, za poticanje veće zapošljivosti mladih. Održavanje prvog hrvatskog i regionalnog UB Foruma zajednički su organizirali Europska komisija i VERN’ u suradnji s Hrvatskom udrugom poslodavaca, Sveučilištima u Rijeci i Splitu te uz podršku Ministarstva znanosti i obrazovanja, Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta te Ministarstva rada i mirovinskog sustava. Događaj je okupio poslovne i akademske stručnjake, predstavnike visokoobrazovnih institucija, poslodavaca, ministarstava i agencija te studente iz Njemačke, Grčke, Francuske, Nizozemske, Belgije, SAD-a, Slovačke, Irske i Hrvatske, koji su predstavili iskustva i izazove svojih zemalja u poticanju (samo)zapošljivosti mladih.
– Nezaposlenost mladih u EU vrlo je raznolika. U nekim zemljama iznosi 25, 30, 35 posto, dok su u drugim zemljama, poput Njemačke ili Austrije, stope vrlo niske. S druge su strane zemlje poput Španjolske i južnih zemalja gdje su stope nezaposlenosti mladih vrlo visoke. – istaknuo je Peter Baur iz Glavne uprave za obrazovanje i kulturu Europske komisije.
Na izazove s kojima se mladi susreću prilikom integracije na tržište rada, ali i izazove u suradnji između obrazovanja i gospodarstva, upozorili su i čelnici hrvatskih sveučilišta na konferenciji:
– Akademsku se zajednicu mora senzibilizirati na činjenicu da studentima treba više praktičnih kompetencija, više stručne prakse i mogućnosti da steknu određene kompetencije koje će im olakšati traženje posla. – naglasila je dr. sc. Snježana Prijić Samaržija, rektorica Sveučilišta u Rijeci.
– Država bi trebala osnažiti dualni sustav obrazovanja, platformu u okviru koje će studenti moći ostvarivati svoju praksu, ali će ih istovremeno osloboditi bilo kakve penalizacije, tj. nepotrebnih davanja, što bi dodatno ohrabrilo privredu da otvara takva mjesta za studente. – komentirao je dr. sc. Marko Rosić, prorektor Sveučilišta u Splitu.
– Visoka učilišta moraju voditi računa o tome kakve će vještine i sposobnosti imati studenti koji izlaze na tržište rada jer je njihova zapošljivost na određeni način i mjerilo uspješnosti same institucije. – izjavio je dekan VERN'-a prof. dr. sc. Vlatko Cvrtila.
Tijekom dvodnevne konferencije održano je ukupno tri panela i pet radionica te nekoliko sesija na kojima se diskutiralo o temama poput usklađenosti binarnih obrazovnih sustava s potrebama tržišta rada, dualnim studijima, učenju uz rad, socijalnom poduzetništvu, suradnji između fakulteta i poslodavaca, poduzetničkom učenju, ali i potrebi praćenja zapošljivosti studenata.
– Ministarstvo je provelo istraživanje na otprilike tisuću studijskih programa u kojem smo analizirali u kojoj se mjeri bilo kakvi oblici učenja kroz rad provode u postojećim sustavima i uvjetima, bilo kod poslodavaca bilo unutar sustava visokih učilišta. Na temelju rezultata razvili smo projekt kojim će visoka učilišta moći financirati svoje projekte i modele učenja kroz rad. – najavila je Ana Tecilazić Goršić, voditeljica Službe za kvalitetu visokog obrazovanja iz Ministarstva znanosti.
Detaljnije informacije o tematskom University-Business Forumu na Visu možete saznati na službenoj internetskoj stranici.