LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Callidus

Erasmus+ projekt Steamy Wonders potiče rodnu ravnopravnosti popularizirajući STEAM područja

Callidus – Ustanova za obrazovanje odraslih nositelj je projekta čiji će se materijali koristiti u školama kako bi se srednjoškolke potaknulo na visoko obrazovanje na STEAM fakultetima.

Callidus – Ustanova za obrazovanje odraslih nositelj je projekta čiji će se materijali koristiti u školama kako bi se srednjoškolke potaknulo na visoko obrazovanje na STEAM fakultetima.

O rodnoj neravnopravnosti i njenim razlozima u područjima znanosti, tehnologije, inženjerstva, umjetnosti i matematike (STEAM), kao i o načinima na koje se može utjecati na ovaj negativan trend koristeći materijale nastale u sklopu Erasmus+ projekta Steamy Wonders, više se moglo saznati na panel raspravi u organizaciji Callidus – Ustanove za obrazovanje odraslih.

„STEAM područja u modernim društvima ostvaruju najprofitabilnije gospodarske rezultate što je i na primjeru Hrvatske nedavno ukazalo predstavljeno istraživanje Klastera hrvatskih proizvođača računalnih igara. Iako je visok prihod pozitivan zajednički trend u znanosti, tehnologiji, inženjerstvu, umjetnosti i matematici, ovi sektori dijele i jedan zajednički problem – problem rodne neravnopravnosti. Kao Ustanova za obrazovanje odraslih prepoznali smo važnost ovog izazova i preuzeli ulogu nositelja Erasmus+ projekta Steamy Wonders u sklopu kojeg su razvijeni materijali za poticanje djevojaka u srednjim školama na izbor visokog obrazovanja u jednom od STEAM područja“ izjavila je Paulina Polak, voditeljica aktivnosti Callidusa – Ustanove za obrazovanje odraslih.

Izvješća Europske komisije „She Figures“, koja se na razini Europske unije provode svake tri godine, ukazuju kako posljednjih godina, iako je broj studentica i žena s diplomom u području istraživanja i inovacija u stalnom porastu, rodna neravnopravnost doista i dalje igra veliku ulogu. U sklopu Erasmus+ Steamy Wonders projekta tako su razvijene infografike posvećene svakom pojedinom području STEAM-a sa svojim pripadajućim QR kôdom. Skeniranjem QR kôda otvaraju se materijali za rješavanje, poput kvizova ili svojevrsnih room escapova koji bi srednjoškolkama trebali ukazati koje je od područja, prema njihovim osobnim karakteristikama, najbolji izbor za daljnje visoko obrazovanje.

„Materijali nastali u sklopu projekta odličan su način popularizacije STEAM-a i otvaranje tema unutar školskog sustava o usmjeravanju svih učenika, a posebice djevojaka, prema visokom obrazovanju u ovim područjima. Obzirom da mi se putem društvenih mreža pratitelji često obraćaju s pitanjima vezanim za upis na fakultet ili me pitaju zašto sam se ja odlučila baš za biologiju, očito je da potreba za otvaranjem diskursa na ovu temu postoji“ 

izjavila je Iva Čupić, članica Hrvatskog biospeleološkog društva (HBSD) koja je u svoje slobodno vrijeme posvećena i društvenim mrežama na kojima je poznata i po Instagram profilu Samsa Critters na kojem često promovira svoje zanimanje, a neke od objava posvetila je i popularizaciji ovog projekta.
FOTO: FOTO: PRESS / CALLIDUS