LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
DAN UČITELJSKOG FAKULTETA

Bitne poruke dekana, rektora i predsjednika povodom Svjetskog dana učitelja

Povodom obilježavanja Dana Učiteljskog fakulteta i Svjetskog dana učitelja istaknute su mnoge pozitivne činjenice, ali su govornici uputili i na određene probleme i poteškoće samog sustava obrazovanja i svega što on u sebi sadrži.

Povodom obilježavanja Dana Učiteljskog fakulteta i Svjetskog dana učitelja istaknute su mnoge pozitivne činjenice, ali su govornici uputili i na određene probleme i poteškoće samog sustava obrazovanja i svega što on u sebi sadrži.

U utorak, 5. listopada 2021. godine, na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu obilježio se Dan Učiteljskog fakulteta i Svjetski dan učitelja.

Povodom obilježavanja ovog značajnoga dana za sve sadašnje i buduće učitelje, nastavnike, profesore te studente, kao i sve one koji su cijeli život posvetili učenju drugih, govorili su dekan Učiteljskog fakulteta prof. dr. sc. Siniša Opić, rektor Sveučilišta u Zagrebu prof. dr. sc. Damir Boras, državni tajnik u Ministarstvu znanosti i obrazovanja i izaslanik predsjednika Vlade RH Ivica Šušak te predsjednica Saborskoga odbora za obrazovanje, znanost i kulturu i izaslanica predsjednika Sabora RH izv. prof. dr. sc. Vesna Bedeković. Uz predsjednika Milanovića bila je savjetnica Predsjednika Republike za odgoj i obrazovanje Jadranka Žarković.

– U proteklih dvadeset i više godina desila se velika kriza u sustavu odgoja i obrazovanja. Našim smo učiteljima oduzeli dignitet i poštovanje. – poručio je prof. dr. sc. Siniša Opić, dekan Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, prenosi Universitas. 

Dekan Opić napomenuo je kako roditelji učiteljima daju u ruke ono najvažnije što su stvorili, svoju djecu i da na tome leže temelji na kojima ne smije biti greške. U tom kontekstu ističe i kako greške srećom niti nema jer Republika Hrvatska ima jedan od najboljih sustava ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, ne samo u Europi nego i svijetu. Ovdje također upućuje i na činjenicu kako biti učitelj danas i prije 40, 50 godina nije isto. 

Danas, kako kaže dekan Opić, našu djecu pripremamo za tehnologije koje još nisu izmišljene. Drugim riječima, mi djeci dajemo znanja koja će morati zaboraviti još i prije nego što završe studij. Pripremamo ih za sustave učenja na daljinu.
– Ipak, mi ne proizvodimo nešto što možemo prodati na tržištu. Umjesto toga, stvaramo ljude koji će nositi ovu naciju. Učimo djecu da kasnije budu časni, pošteni, nepodmitljivi ljudi. A to je puno vrjednije od nekog proizvoda koji ćemo prodati. Naši su učitelji moderatori društva. Kako ćemo njihov posao izmjeriti? Kako ćemo im pogledati u oči kada znamo da je njihova plaća najniža s obzirom na razinu stručne spreme koje imaju? Vrijeme je da vratimo dignitet učiteljskoj profesiji. Da vratimo povjerenje našim učiteljima. Učiteljstvo je važnije od bilo kojeg borbenog aviona i bilo kojeg mosta. Jer mi stvaramo ljude koji će jednog dana graditi te iste mostove, voziti te avione, graditi društvo. – zaključio je dekan Siniša Opić, prenosi Universitas.
Zagrebački rektor Damir Boras složio se s dekanom po pitanju obrazovanja kao ključnog elementa budućnosti države i društva, uz što je napomenuo i to da se ne može stvarati država bez odgovornih, obrazovanih i dobro odgojenih građana, što se zapravo zbiva kroz cijelu odgojno-obrazovnu vertikalu. U tom je smislu rektor upozorio i na to kako hrvatska država često kroz financijsko nerazumijevanje pokazuje da joj to nije bitno.
– Slabo ulaganje u visoko obrazovanje veliki je problem. Također, da bismo mogli stvarati kritičke i odgovorne građane, moramo imati autonomiju. Stalno se borimo zadržati tu autonomiju Sveučilišta jer nam je pokušavaju na razne načine smanjiti. Ne shvaća se da sastavnice Sveučilišta daju veliki doprinos društvu. Tijekom pandemije, veliki su obol dali profesori i studenti Medicinskog fakulteta. Podsjetit ću da je Sveučilište osnovalo svoj COVID stožer tjedan dana prije države. Nadalje, nemjerljiva je uloga Građevinskog fakulteta bila u vremenu nakon dvaju potresa Dan nakon potresa, njihovi su stručnjaci bili na terenu, osnovali Stožer za obnovu. A svi skupa vidimo i kakve su posljedice pandemije, potresa, online nastave na naše mlade, djecu. Međutim, kada smo upozoravali da online nastava može biti samo nadopuna, iako izvrsna, no nikako zamjena redovitoj kontaktnoj nastavi, nisu nas slušali. Djeci fali društvenost, socijalizacija. Struka nažalost nije poslušana. A koga se trebalo slušati nego profesore Učiteljskog fakulteta? – zapitao se rektor Boras. 
Na ovoj je svečanosti kao počasni gost nazočio i aktualni predsjednik Zoran Milanović te je u svom govoru poručio da kao društvo moramo težiti visokom prosjeku. Predsjednik smatra kako upravo to čini uspješnu naciju, a mi možemo i imamo sjajne pojedince koji odskaču na svim natjecanjima. U tom je kontekstu naveo i primjer mladih informatičara koje je neki dan ponovno primio, a koji su stalno u vrhu. Unatoč tome Milanović kaže kako u prosjeku nismo dovoljno dobri.
– Naša djeca, primjerice, na PISA testovima postižu rezultate koji nisu onakvi kakvi bismo željeli da budu. To se mora popraviti. A ta naša dinarska želja za nadmetanjem i utakmicom ima i svoje naličje. U odgoju djece, naročito. Dječaka posebno. Kada sam bio mlad, bilo je normalno da se potučemo vani jer se ta naša agresija nije sustavno susprezala. Danas je situacija potpuno drukčija. Kopernikanski obrat. I moramo naći nekakvu ravnotežu. Kako? Uz kvalitetne učitelje i odgojne djelatnike. – poručio je predsjednik Zoran Milanović, donosi Universitas.
FOTO: PIXABAY