LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Obrazovanje osoba s invaliditetom

Arhitektonske barijere i nedostatak asistencije glavne prepreke u obrazovanju osoba s invaliditetom

Cilj je ovakvih konferencija potaknuti djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom na školovanje i studiranje u skladu s njihovim željama i sposobnostima te potaknuti institucije na unapređenje postojećih sustava podrške djeci s teškoćama u razvoju i studentima s invaliditetom.

Cilj je ovakvih konferencija potaknuti djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom na školovanje i studiranje u skladu s njihovim željama i sposobnostima te potaknuti institucije na unapređenje postojećih sustava podrške djeci s teškoćama u razvoju i studentima s invaliditetom.

Udruga za promicanje kvalitetnog obrazovanja mladih s invaliditetom Zamisli jučer je organizirala online konferenciju Sustav podrške za studente s invaliditetom i djecu s teškoćama u razvoju u Gradu Zagrebu kako bi ukazala na izazove s kojima se susreću djeca s teškoćama u razvoju i studenti s invaliditetom tijekom školovanja.

Na konferenciji su sudjelovali Branka Meić Salie iz Ureda pravobraniteljice za osobe s invaliditetom, Ines Tolić iz Gradskog ureda za socijalnu zaštitu i osobe s invaliditetom Grada Zagreba te prof. dr. sc. Kristina Urbanc sa Studijskog centra socijalnog rada Pravnog fakulteta u Zagrebu. Tijekom konferencije, koja je okupila više od 40 sudionika, svoja su iskustva podijelili srednjoškolci i studenti s invaliditetom: Laura Begić, Laura Soče i Andrija Tabak.

– Konferenciju smo održali u sklopu projekta Položaj osoba s invaliditetom u Gradu Zagrebu kako bismo naglasili da podrška djeci s teškoćama u razvoju tijekom školovanja, kao i studentima s invaliditetom tijekom studiranja treba biti sustavno uređena i organizirana, a ne da osoba s invaliditetom ovisi o pomoći članova obitelji ili volontiranju i naklonosti osoba u njenoj okolini: učitelja, vršnjaka ili kolega s fakulteta. Naime, u području obrazovanja trenutno postoje velike diskrepancije od nedovoljno educiranog nastavnog i nenastavnog osoblja, neadekvatnih prostornih prilagodbi učionica, sanitarnih čvorova i kompletnih zgrada, do informacijsko-komunikacijske nepristupačnosti. – istaknula je Svjetlana Marijon, predsjednica Udruge.

Branka Meić Salie, savjetnica pravobraniteljice za osobe s invaliditetom na konferenciji je istaknula kako je pred nama još uvijek puno izazova, pogotovo u području srednjoškolskog obrazovanja.

– Srednjoškolsko obrazovanje ističemo kao najslabiju kariku u našem sustavu jer tada se gubi ona dobra podrška koja se ostvaruje u osnovnoškolskom obrazovanju. Ne znamo gdje nam završe svi ti učenici s teškoćama u razvoju jer brojke pokazuju da ih je u sustavu srednjoškolskog obrazovanja malo. Poseban je problem nedostatak kontinuiteta podrške pri prijelazu iz jednog sustava u drugi i to što se bolna točka osobne asistencije, pogotovo akutno odražava u sustavu visokog obrazovanja. – istaknula je Branka Meić Salie, savjetnica pravobraniteljice za osobe s invaliditetom.

Cilj je ovakvih konferencija potaknuti djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom na školovanje i studiranje u skladu s njihovim željama i sposobnostima te potaknuti institucije na unapređenje postojećih sustava podrške djeci s teškoćama u razvoju i studentima s invaliditetom.

Ines Tolić iz Gradskog ureda za socijalnu zaštitu i osobe s invaliditetom Grada Zagreba na konferenciji je istaknula kako broj pomoćnika u nastavi u Gradu Zagrebu kontinuirano raste i iskustvo je pokazalo da učenici s teškoćama u razvoju koji imaju podršku postižu bolje rezultate i u obrazovnom i u socijalnom smislu.

– U osnovnoškolskom obrazovanju na početku prošle školske godine za potrebe 877 učenika uključeno je 800 pomoćnika u nastavi odnosno stručnih komunikacijskih posrednika, dok je u srednjoškolskom obrazovanju za 62 učenika osigurano 68 pomoćnika u nastavi. – istaknula je Ines Tolić.

Profesorica dr. sc. Kristina Urbanc sa Studijskog centra socijalnog rada Pravnog fakulteta u Zagrebu prezentirala je najnovije istraživanje o podršci osobama s invaliditetom tijekom studiranja te istaknula kako prilagodba osobama s invaliditetom nije nikakva pošteda, već je to ispravan način na koji student s invaliditetom može pokazati svoje znanje i može sudjelovati u procesu nastave.

– U prilagodbi možemo imati smjernice, načela i etiku, ali prije svega trebamo zastupati individualizirani pristup na koji studenti imaju pravo jer iza svake dijagnoze se krije osoba sa svojim individualnim potrebama i načinima suočavanja. – zaključila je Urbanc.   

FOTO: PEXELS