Navike kupovanja
Trend Kupi sad, plati kasnije zahvatio je mlade; analitičari zabrinuti
Pojavu platformi koje omogućuju zaduživanje i odgodu plaćanja kritizirala je u nedavnom izvješću i američka kreditna agencija Fitch Ratings istaknuvši da su pune sivih zona.
Pojavu platformi koje omogućuju zaduživanje i odgodu plaćanja kritizirala je u nedavnom izvješću i američka kreditna agencija Fitch Ratings istaknuvši da su pune sivih zona.
Kupi sad, plati kasnije (BNPL prema kratici engleskog izraza buy now, pay later) novi je trend kupovanja među mladima u Americi, a pogotovo gen-z generacijom, piše tportal.
Radi se o tome da platforme poput Afterpaya daju mladima svojevrsne kredite koji im onda omogućuju kupovinu skupljih artikala, a da ne moraju odmah platiti punu cijenu. Obično dopuštaju korisnicima plaćanje u četiri rate u razdoblju od šest tjedana.
Korisnički račun na takvim platformama povezan je s debitnom karticom ili bankovnim računom, a onda se s njega automatski skida novac, uz automatske podsjetnike da je vrijeme za naplaćivanje.
Iako mnoge platforme ne naplaćuju kamate klijentima, već zarađuju od naplaćivanja naknade za kašnjenje, mnogi kritiziraju korištenje takvih platformi. Naime, mladi koji ih koriste često nisu kreditni sposobni i nemaju redovita primanja, a takve ih platforme dovode do rizičnog trošenja novca.
Mladi tako troše novac koji nemaju kako bi kupili stvari koje si ne mogu priuštiti i zapadaju u dugove, a da toga često nisu ni svjesni.
Pojavu takvih platformi kritizirala je u nedavnom izvješću i američka kreditna agencija Fitch Ratings istaknuvši da su platforme poput Afterpaya pune sivih zona. Naime, eventualan dug na takvim platformama nigdje se ne evidentira što znači da se korisnici teoretski mogu kreditno zadužiti i u bankama. Zaduživanje iznad vlastitih mogućnosti može dovesti samo do gomilanja dugova, čak i prije nego što mladi pronađu prvi posao.
Bez obzira na analitičare koji upozoravaju na štetne posljedice platformi za brzo i jednostavno zaduživanje, Afterpay i srodne platforme bilježe rast korisnika. Uz to, poznate tvrtke poput PayPala, Mastercarda, American Expressa, Citija i J.P. Morgan Chasea počele su nuditi slične kreditne proizvode, a Apple navodno planira ponuditi svoju BNPL uslugu.
Radi se o tome da platforme poput Afterpaya daju mladima svojevrsne kredite koji im onda omogućuju kupovinu skupljih artikala, a da ne moraju odmah platiti punu cijenu. Obično dopuštaju korisnicima plaćanje u četiri rate u razdoblju od šest tjedana.
Korisnički račun na takvim platformama povezan je s debitnom karticom ili bankovnim računom, a onda se s njega automatski skida novac, uz automatske podsjetnike da je vrijeme za naplaćivanje.
Iako mnoge platforme ne naplaćuju kamate klijentima, već zarađuju od naplaćivanja naknade za kašnjenje, mnogi kritiziraju korištenje takvih platformi. Naime, mladi koji ih koriste često nisu kreditni sposobni i nemaju redovita primanja, a takve ih platforme dovode do rizičnog trošenja novca.
Mladi tako troše novac koji nemaju kako bi kupili stvari koje si ne mogu priuštiti i zapadaju u dugove, a da toga često nisu ni svjesni.
Pojavu takvih platformi kritizirala je u nedavnom izvješću i američka kreditna agencija Fitch Ratings istaknuvši da su platforme poput Afterpaya pune sivih zona. Naime, eventualan dug na takvim platformama nigdje se ne evidentira što znači da se korisnici teoretski mogu kreditno zadužiti i u bankama. Zaduživanje iznad vlastitih mogućnosti može dovesti samo do gomilanja dugova, čak i prije nego što mladi pronađu prvi posao.
Bez obzira na analitičare koji upozoravaju na štetne posljedice platformi za brzo i jednostavno zaduživanje, Afterpay i srodne platforme bilježe rast korisnika. Uz to, poznate tvrtke poput PayPala, Mastercarda, American Expressa, Citija i J.P. Morgan Chasea počele su nuditi slične kreditne proizvode, a Apple navodno planira ponuditi svoju BNPL uslugu.
OZNAKE:
FOTO:
PIXABAY