Tea Perković: „Osjećam da se moj doprinos cijeni, a to me motivira da ostanem u banci i nastavim graditi karijeru unutar RBA”
Mlada Tea, studentica međunarodnog poslovanja, otkrila nam je kako izgleda njezin svakodnevni rad u banci, koje vještine su ključne za uspjeh i koje savjete ima za mlade koji žele graditi karijeru u bankarstvu.

Mlada Tea, studentica međunarodnog poslovanja, otkrila nam je kako izgleda njezin svakodnevni rad u banci, koje vještine su ključne za uspjeh i koje savjete ima za mlade koji žele graditi karijeru u bankarstvu.
Kako je izgledao vaš put od prvog radnog dana do trenutne pozicije u RBA?
Sjećam se da sam u poslovnicu ušla kao uplašena, ushićena i sretna djevojka od 19 godina – bila sam najmlađa i sve mi je bilo novo. Iako sam imala puno entuzijazma, naravno da su me pratile i nesigurnosti, ali zahvaljujući kolegama koji su me od prvog dana prihvatili kao ravnopravnog člana tima, vrlo brzo sam se osjetila „domaće”. Kroz ove dvije godine sam prošla različite izazove, učila kroz praksu, ispravljala pogreške i rasla – ne samo kao zaposlenica, nego i kao osoba. Svaki dan s klijentima učio me strpljenju, snalažljivosti i važnosti međuljudskih odnosa. Naučila sam što znači odgovornost, koliko je važno znati slušati i koliko možeš biti ponosan kad znaš da si nekome olakšao dan – ili financijsku situaciju. Danas, s puno više znanja, sigurnosti i iskustva, mogu reći da mi je posao bankarice donio i više nego što sam očekivala. Naučila sam da nije sve u brojkama – već u ljudima, pristupu i svakodnevnoj volji da budeš bolji nego jučer.
Možete li nam opisati svoj radni dan – kako izgleda posao u poslovnici?
Moj radni dan u poslovnici počinje uvijek isto – s osmijehom na licu i kavom s kolegama prije otvaranja. Taj jutarnji trenutak zajedništva postao nam je kao mali ritual koji nas poveže i pripremi za dan koji slijedi. Nakon toga krećemo s pripremom poslovnice – pokrećem programe i sve potrebne aplikacije, blagajne, gotovine, planiranje zadataka i raspodjela tko će što preuzeti. Kada se vrata poslovnice otvore, počinje pravi tempo – dolaze klijenti s raznim upitima, od najjednostavnijih transakcija do kompleksnijih pitanja. Posao bankarice traži dobru koncentraciju, brzu prilagodbu i – što mi je najvažnije – strpljivu i empatičnu komunikaciju. Svaki klijent je priča za sebe i trudim se svakome pristupiti individualno, s punom pažnjom. Uz to, veliki dio posla je i administrativni – sve mora biti točno, uredno i u skladu s pravilima. Iako dan zna biti naporan, nerijetko završi istim onim osmijehom s kojim je i počeo – jer znaš da si dao sve od sebe i da radiš posao koji ima smisla.

Koje su vještine i znanja bile ključne da napredujete u ovom području?
Prije svega, rekla bih da su komunikacijske vještine ključne – jasno, ljubazno i profesionalno komunicirati s različitim profilima ljudi svakog dana za mene je temelj posla. Zatim, važne su prodajne i prezentacijske vještine, poznavanje proizvoda i spremnost na učenje jer se ponuda i pravila često ažuriraju. Organiziranost, brzina, odgovornost i timski duh također su neizostavni. Također, emocionalna inteligencija – razumjeti klijenta, prilagoditi pristup i ostati profesionalan u svakoj situaciji – za mene čini veliku razliku.
Koliko su vam korisni dodatni programi koje banka nudi zaposlenicima, poput well-being webinara, volontiranja ili sufinanciranog vježbanja?
Jako su važni. Rad u banci zna biti intenzivan – puno ljudi, odgovornost, multitasking – i upravo zato dodatni benefiti, poput well-being webinara, pokazuju da sustav brine o čovjeku, a ne samo o njegovim rezultatima. Takvi programi nisu samo „lijepi dodatak”, oni stvarno čine razliku. Ako zaposlenik zna da ima kome obratiti se u izazovnim trenucima, bit će motiviraniji, stabilniji i zadovoljniji. To je ulaganje koje se višestruko vraća, i osobno jako cijenim što se ta dimenzija sve više prepoznaje i gradi.
Osjećate li da mladi u banci imaju priliku izraziti se i razvijati vlastite ideje?
Da, i to mi je jako važno. Osjećam da se moj glas čuje, čak i ako sam nova u sustavu. Od početka osjećam da postoji prostor za rast, i to ne samo kroz formalne edukacije, nego i kroz svakodnevno učenje u poslovnici, podršku kolega i nadređenih te mogućnost da preuzmem više odgovornosti kad pokažem inicijativu. Posebno mi je važno što se moj glas čuje – i kao mladoj osobi i kao nekome tko tek gradi karijeru. Osjećam da se cijeni moj doprinos, ali i da postoji jasan put razvoja ako to želim. Upravo to me dodatno motivira da ostanem u sustavu i nastavim graditi karijeru unutar RBA.
Koliko vam je važna atmosfera u timu i koliko međusobna suradnja utječe na kvalitetu rada?
Atmosfera u mojoj poslovnici je zaista nešto posebno. Imamo odlične međuljudske odnose – podržavamo se, pomažemo jedni drugima i funkcioniramo kao pravi tim. Sve kolege doživljavam jako blisko. S nekima se družim i privatno, izvan radnog vremena. U takvom okruženju je puno lakše raditi, motiviran si, a i izazovi postaju lakši kad znaš da iza sebe imaš tim koji te neće pustiti da „padaš”. Rekla bih da smo pravi primjer poslovnice u kojoj kolegijalnost i dobra atmosfera čine razliku.
RBA je nedavno predstavila opušteniji dress code za svoje zaposlenike. Vi ste bili i jedan od modela u kampanji. Kako vam je bilo sudjelovati u tom projektu i što mislite o novim dress code pravilima u banci?
Sudjelovati u kampanji bilo je predivno iskustvo. Druženje sa ostalim kolegama u malo drugačijem tonu. Mislim da mogućnost da se izrazimo kroz odjeću, uz poštivanje profesionalnih standarda, pozitivno utječe na samopouzdanje i osjećaj slobode na radnom mjestu. Kada se osjećamo ugodno u svojoj koži – automatski zračimo sigurnošću i pristup klijentima postaje prirodniji. To ne znači da dolazimo neformalno obučeni, već da imamo prostora za osobni stil unutar profesionalnog okvira. I mislim da to jako doprinosi kulturi povjerenja i individualnosti.
Što biste poručili mladima koji tek razmišljaju o prvim poslovnim koracima u financijskom sektoru?
Rekla bih im da se ne boje početi „od poslovnice”, jer to je mjesto gdje se uči apsolutno sve: kako razgovarati s klijentima, kako razumjeti proizvode, kako funkcionira sustav, ali i kako biti dio tima. To je najbolja škola. Bitno je biti otvoren za učenje, tražiti povratne informacije i ne bojati se pogriješiti – jer sve se uči.
I još važnije – biti aktivan i pokazivati inicijativu. Kad ljudi vide da ti je stalo, otvaraju ti se vrata. Bankarstvo je dinamičan svijet i nudi jako puno mogućnosti za rast, samo treba biti strpljiv i uporan.