Predstavljen startup Vitastiq u koji je investirano 210 tisuća dolara
Riječ je o prvom osobnom uređaju u svijetu koji se koristi za provjeru stanja vitamina i minerala u tijelu metodom elektro-akupunkture
Riječ je o prvom osobnom uređaju u svijetu koji se koristi za provjeru stanja vitamina i minerala u tijelu metodom elektro-akupunkture
Kada lansirate inovativni tehnološki proizvod za brigu o zdravlju očekujete reakciju tržišta, ali morate biti spremni i na otpor i skepticizam, čak i kada proizvod bazirate na metodama starima više od pola stoljeća.
Istaknuto je to na Startup srijedi na Veleučilištu VERN' koju je otvorio Davorin Štetner, predsjednik Hrvatske mreže poslovnih anđela – CRANE, a nakon njega riječ su preuzeli Dean Vranić, suosnivač startupa Vitastiq te Irena Lešković, voditeljica Vitastiqove Indiegogo kampanje.
Riječ je o prvom osobnom uređaju u svijetu koji se koristi za provjeru stanja vitamina i minerala u tijelu metodom elektro-akupunkture. Vitastiq je putem crowdfunding kampanje umjesto planiranih 49 tisuća, privukao čak više od 210 tisuća dolara investicije, a nedavno je u finalu Central European Startup Awardsa u Beču nagrađen i priznanjem u kategoriji najboljeg korisničkog iskustva.
– Imali smo dvije prekretnice. Prva je bila pokretanje kampanje na Indiegogo platformi, a druga nastup na Vitafoods sajmu u Ženevi ove godine Iako smo od crowdfundinga planirali prikupiti 49 000 dolara, taj smo iznos dostigli već za petnaest dana. Sljedeći nam je cilj bio 79 000 i tako smo na kraju došli do više od 210 tisuća. – objasnio je Dean.
Napomenuo je kako je važno bilo stalno održavati komunikaciju s tzv. backerima, a svaki put kad su odredili novi financijski cilj, morali su osmisliti i novost kojom bi poticali interes za investicije. Prvo su ponudili tri različite boje proizvoda, zatim popust na kupnju, pa popust na preporuku, pa poklone za backere, itd.
Iako im je crowdfunding kampanja donijela brojne pogodnosti za promociju proizvoda, Dean je naglasio kako je važno kontinuirano stvarati sadržaj o proizvodu, poput vijesti, članaka za newslettere, PR materijala, itd.
– Svaki put kad bi nam neki medij objavio članak, vidjeli smo skok u prodaji, a najveći rast smo imali nakon objave na Indiegogo newsletteru. Ukupno smo dosada dobili PR-a u protuvrijednosti većoj od dva milijuna kuna.
Nastup na sajmu u Ženevi bio im je važan zbog iskoraka prema distributerima, a od 180 prikupljenih upita, zasad su realizirali njih trideset.
– Zasad imamo distribuciju u Australiji, Novom Zelandu, Nizozemskoj, Turskoj, Ukrajini, Hong Kongu, itd. Najveći bi nam dobitak bio izlazak na američko tržište, no tamo nas očekuju još mnoga testiranja i zadovoljavanje stroge regulative njihove Federal Drug Assocciation, budući da naš proizvod spada u kategoriju brige o zdravlju. I na europskom se tržištu ponekad susrećemo sa skepticima koji sumnjaju u vjerodostojnost elektro-akupunkture, iako se ta metoda u medicini primjenjuje više od 50 godina.
Za kraj je istaknuo kako im je cilj proizvodnju zadržati u Hrvatskoj, no to će uvelike odrediti buduća potražnja.