Financijska pismenost ublažava financijske poteškoće
Istraživanja su pokazala da 37 posto studenata ima ozbiljne financijske poteškoće. Institut za razvoj obrazovanja svojim projektom olakšava socioekonomski ugroženim skupinama pristup visokom obrazovanju.
Istraživanja su pokazala da 37 posto studenata ima ozbiljne financijske poteškoće. Institut za razvoj obrazovanja svojim projektom olakšava socioekonomski ugroženim skupinama pristup visokom obrazovanju.
Institut za razvoj obrazovanja organizira predstavljanje rezultata svog projekta Financijska pismenost za nastavak obrazovanja. Održat će se 16. lipnja u 14 sati u Knjižnici i čitaonici Bogdan Ogrizović u Zagrebu. Projekt je pokrenut uz podršku Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta u svrhu povećanja financijske pismenosti srednjoškolaca, posebno onih nepovoljnog socioekonomskog statusa te učenika strukovnih programa.
U sklopu predstavljanja održat će se okrugli stol na temu važnosti financijske pismenosti za učenike i studente. Sudjelovat će dr. sc. Maja Vehovec s Ekonomskog instituta u Zagrebu, Marina Ralašić iz Štedopisa, Instituta za financijsko obrazovanje te Josip Kličinović, suautor Nacionalnog kurikuluma nastavnog predmeta matematika. Matija Sinković iz Instituta za razvoj obrazovanja doći će u ulozi moderatora.
Događaj je namijenjen profesorima, pedagozima, ravnateljima, učenicima i studentima. Pridružiti se mogu svi koji žele sudjelovati u diskusiji o stanju i trendovima ove tematike u Hrvatskoj te se upoznati s rezultatima projekta.
U Hrvatskoj 51 posto studenta ne plaća školarine. Međutim, dva nacionalna izvješća međunarodnog istraživanja Eurostudent za Hrvatsku, za 2010. i za 2014. godinu, pokazala su zanimljive rezultate. Naime, veći dio izdataka tijekom studija čine životni troškovi poput smještaja i prehrane, a školarine su tek manji, iako značajan, dio ukupnih. Iz tog se razloga velik broj studenata suočava s financijskim poteškoćama.
Prema rezultatima istraživanja Eurostudent V u 2014. godini, njih je 37 posto imalo vrlo ozbiljne financijske poteškoće. Pritom treba imati na umu da oni s najizrazitijim poteškoćama odustaju od studija ili uopće nemaju priliku za studiranje. Upravo su zato financijska pismenost i vještina financijskog planiranja važne, kako bi se srednjoškolci i njihove obitelji na vrijeme pripremili za nadolazeće troškove, a studenti bolje upravljali osobnim financijama.
– Ovim projektom nastojali smo srednjoškolce upoznati s različitim izvorima financiranja studija te s troškovima koji ih očekuju tijekom studija. Također smo ih učili kako napraviti financijski plan za studij. Vjerujemo da smo time ujedno doprinijeli otvaranju pristupa visokom obrazovanju za učenike nižeg socioekonomskog statusa. – rekao je voditelj projekta, Matija Sinković iz Instituta za razvoj obrazovanja.
Projekt je proveden u suradnji s partnerskim srednjim školama u Glini, Petrinji i Novoj Gradišci, gdje su kroz dvije edukativne aktivnosti učenici trećih i četvrtih razreda te nastavnici savladali osnove financijskog planiranja za razdoblje studija. Iz održanih radionica proizašla je brošura koja će biti predstavljena i podijeljena na događanju.