LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Studenti kreativci – predstavljamo Anu Rotim

"Ako ne probaš, nikad nećeš znati."

Pričljivo, kao prava novinarka, Ana Rotim otkrila nam je mnogo detalja vezanih uz jednu od najvažnijih odluka u njenom životu – pokretanje modnog biznisa.

Pričljivo, kao prava novinarka, Ana Rotim otkrila nam je mnogo detalja vezanih uz jednu od najvažnijih odluka u njenom životu – pokretanje modnog biznisa.

Ana Rotim svestrana je mlada djevojka koja je nedavno u ruke primila svoju diplomu novinarstva s Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu. Još za vrijeme studija odlučila je pokrenuti vlastiti biznis koji se prije toga postupno razvijao i formirao u konačnu ideju. 

FOTO: Ana Rotim
 
Tvrdi da je njen hobi startao kada je bila klinka od desetak godina koja je na plaži na zidiću čitavo ljeto prodavala nakit i figurice od školjkica sa svojim društvom. Naravno, nakit je počela izrađivati i za sebe, za obitelj, prijateljice te je, kako je vrijeme prolazilo, učila nove tehnike i uz sebe vezala izradu nakita, a s vremenom počela šivati i odjeću, što je kasnije postao njen fokus.

– Prije pet godina napravila sam svoj prvi par naušnica od eko kože i na nagovor prijateljica krenula s pravom proizvodnjom za druge ljude. Polako sam otvorila Facebook stranicu, učlanila se u udrugu i krenula prodavati nakit na raznim događanjima i sajmovima.  –

Izrađuje uglavnom narukvice i ogrlice, ali tu se zna pronaći i drugih modnih dodataka. Okušala se i u šivanju haljinica i suknjica. Rekla nam je kako su kupci bili stvarno zadovoljni i da joj je bio neizmjeran gušt šivati za druge, no sada je svjesna da za takav pothvat zbilja treba pomoć još jedne osobe.

FOTO: Ana Rotim

Jedna od presudnih stvari je probijanje na tržištu, a za Anu ono ovisi o nizu faktora – od toga kakav je sam proizvod, koliko je nosiv, kakvoj će se skupini ljudi sviđati, do cijene, mogućnosti narudžbe i naravno, načina na koji će se to sve zapakirati javnosti i kako odraditi marketinški dio. Uz današnje stanje na tržištu, društvene mreže i činjenicu da je svaka peta osoba postala dizajner nečega, vrlo je teško uopće naći svoje mjesto i kupce. Algoritmi koje nam društvene mreže slažu svakim danom igraju upravo protiv toga, ističe, stoga treba biti dobro novčano potkovan kako bi se mogli poplaćati svi oglasi i promocije koje su nužne i bez kojih se doslovno ne može. U početku to ide, nosi nekako cijelu priču i usmena predaja, no nakon nekog vremena i oni najuspješniji trebaju širiti mrežu kupaca. Naravno, uz sve to potrebno je biti i medijski popraćen i ostvariti suradnje s ljudima koji imaju utjecaja (blogeri, influenceri itd). Zaključuje da je najbitnije ne kopirati tuđi rad, biti jedinstven i uložiti u marketing što je više moguće.
 
 
FOTO: Ana Rotim

– Moj fokus su kao i svakome bile društvene mreže i trudila sam se uvijek privlačiti ljude zanimljivim proizvodima i lijepim fotkama i objavama, a uglavnom su mi kupci bili +20. Nije zapravo bilo pravila i jako je ovisilo o tome kakve proizvode trenutno radim.  –

Proces izrade ovisi od komada do komada, ali u principu, ako se izuzme višesatno sušenje svakog komada, treba par sati po ogrlici ili narukvici – prepričava nam Ana. Kada tek kreće u proces osmišljavanja modela, to traje doslovno satima, ako ne i danima. Nekad nacrta nešto što joj se svidi pa kreće s izradom, a nekad joj jednostavno ideja dođe sama od sebe kad ugleda materijal.

FOTO: Ana Rotim

– Fakultet i izrada nakita zapravo su priča za sebe. Prvo sam upisala Pravo u Zagrebu, učila za ispite, polagala ih i u jednom trenutku sam krenula raditi nakit i samo sam odustala. Jako mi je drago da sam na vrijeme shvatila da želim ići u drugom smjeru i što nisam odlučila još pet godina (u najboljem slučaju) trošiti na nešto s čime se zbilja nikada ne bih željela baviti. Oduvijek sam bila kreativna i znala sam da trebam otići u nekom takvom smjeru. Odabrala sam Novinarstvo kao nešto gdje ću prije moći pustiti maštu na volju. I stvarno je tako bilo, uz faks sam radila na svom malom brendu koji je rastao kroz godine i zbilja sam uživala u nekim stvarima koje mi je FPZG pružio. Primjerice iskustvo, stečeno na TVS-u stvarno mi je bilo predivno. Drago mi je da sam upisala Pravo, vidjela da ne funkcionira jer sam s vremenom pronašla ono što volim i posvetila se tome, tko zna što bi bilo i bih li ikada počela raditi nakit i prodavati ga da sam upisala neki drugi fakultet. Ljude nekada jednostavno ponese rutina i s vremenom se zaljube u druge stvari. –

FOTO: Ana Rotim
 
Obitelj i prijatelji su joj, tvrdi, uvijek bili nevjerojatna podrška. Ne bi ništa krenulo tako kako je da nije bilo ni njenih prijateljica tu. Otkada je Ana otvorila firmu i krenula baš ozbiljno u svoj biznis, dobila je podršku, lijepe riječi i hrpu prekrasnih savjeta i pomoći. Nužno je u takvim pothvatima (a kod nas pokretanje posla stvarno je pothvat – od toga da se sazna neka informacija, do toga da posao krene) okružiti se dobrom vibracijom i imati podršku, bez toga ne ide. 

– Podržavam sve mlade ljude ili sve ljude koji imaju neku ideju i viziju da pokušaju to ostvariti ovdje. Da, iz prve ruke ću reći da je situacija stvarno koma. Nama proces otvaranje firme već digne kosu na glavi, potrebno je mjesec dana istraživati i mučiti se kako bi se uopće došlo do nekih provjerenih informacija. Ciljam na činjenicu da neki student želi uz studij pokrenuti vlastiti biznis, to je stvarno tragedija i zapravo Hrvatska ne nudi takvu opciju. Valjda kod nas političari uopće nisu došli do tog stupnja da bi student razvio neku ideju za vrijeme studija, a da uz to želi ostati student. No zavrzlama oko procesa otvaranja firme potpuno je druga tema, o tome mogu napisati roman. –

FOTO: Ana Rotim
 
Ponekad je teško kada si sam svoj gazda, javljaju se sumnje i strahovi, ali Ana zasad nikada nije požalila što se bacila u ove vode. Tvrdi da joj je bilo super učiti s vremenom i svaki put kad je nešto novo ostvarila osjećala se odlično jer je znala da je to nešto samo njezino i da je to sada njen uspjeh. Nekada je taj uspjeh bila činjenica da je ostvarila super suradnju, nekada da su joj kampanje i fotke za nakit bile jako dobro prihvaćene i nahvaljene, nekad činjenica da je radila od jutra do sutra kako bi ispostavila sve narudžbe, nekada je to jednostavno bio neki intervju koji je netko tražio. Sve u svemu, prekrasno iskustvo i sitnice kojima se treba naučiti veseliti. 

FOTO: Ana Rotim

– Ono što želim reći je da čvrsto stojim iza toga da ako netko ima dobru ideju i vjeruje u nju, da jednostavno treba probati. Ako ne probaš, nikad nećeš znati. Uvijek postoje pojedinci kojima jednostavno krene sve od prve i sve se posloži samo od sebe, a ima i onih koji će morati dati zadnju kap krvi kako bi uspjeli sagraditi nešto. To je život, nažalost. –

FOTO: Ana Rotim
 
Što se njenog plana tiče, trenutno je na prekretnici. Fakultet je iza nje i odlučila je da je u njenoj priči potrebno skupiti još iskustva, raširiti poznanstva i dobiti još malo minuta u nogama u životnoj utakmici. Opciju širenja svog biznisa stavila je na čekanje čisto zato što želi steći još neka iskustva. 

– Zaključit ću ovo s riječima u koje stvarno vjerujem – bilo da se radi o situaciji da netko ima dobru ideju i otvara firmu vrlo mlad, bilo da se odluči tražiti još negdje, bilo da radi cijele dane za neku firmu... mislim da je fakat ključno da imamo neku viziju kojoj težimo i pritom se trudimo da budemo sretni i osjećamo se ispunjeno. Pa makar ideja osobe bila da se zaposli da zaradi novac, pa da se u slobodno vrijeme posveti svojim hobijima. Različiti smo svi, ali glavno je da pronađemo sebe.  –

FOTO: Ana Rotim
 
Nadamo se kako vas je Ana iskrenošću, zanimljivošću i neizmjernom kreativnošću inspirirala i zainteresirala za svoj nakit, koji možete pregledati na poveznici. Želimo joj mnogo uspjeha, veselih i uspješnih suradnji i mnogo novih kreativnih ideja.  
 
Ovo je bio još jedan u nizu kratkih intervjua o studentima i njihovim hobijima. Ako ste ih propustili, provjerite što su nam ispričali neki od nedavno predstavljenih kreativaca: Matea, TenaMarijaPaulaLukaDoroteja i Petra.
FOTO: ANA ROTIM/FACEBOOK