Ciklus spavanja

Zašto su neki ljudi ranoranioci dok su drugi noćne ptice?

spavanje

Spavanje je određeno mnogim čimbenicima - neki odgovaraju prirodnoj funkciji našeg tijela, a neki nisu.

Naš je ciklus spavanja određen biološkim satom u hipotalamusu koji šalje informacije hormonima kad fotosenzibilne ćelije u očima reagiraju na svjetlost.

U trenutku kad oči dođu u kontakt sa svjetlom hipotalamus određuje je li vrijeme za spavanje. Ako je vrijeme za spavanje, hipotalamus će poslati informaciju epifizi da otpusti melatonin koji uzrokuje pospanost.

S obzirom na to da prirodni proces u našem mozgu regulira pospanost, umjetna rasvjeta po noći zbunjuje hipotalamus koji će to nadoknaditi tako što će nam se ujutro duže spavati. Spavanje u potpunom mraku, primjerice u prostoriji s navučenim zastorima, poremetit će vaš ciklus spavanja i uzrokovat će promjenu rasporeda u hipotalamusu pa će ubuduće ciklus započinjati kasnije. Zato su neki ljudi budni do kasno, dok oni što rano ustaju nisu utjecali na prirodnu funkciju svog hipotalamusa.

Moderni je način života svakako promijenio ljudske navike i uzrokovao buđenje usred noći i manjak sna. Iz tog se razloga preporuča spavanje u nezamračenim prostorijama. U svakom slučaju, održavajte svoj biološki ritam stabilnim i trudite se naspavati kako bi normalno funkcionirali i smanjili količinu stresa.

Komentari na članak

Vezani članci

Mice spavaju

Mitovi, zablude i istine o spavanju

Deset zanimljivih činjenica o spavanju koje niste znali!

Vodeći svjetski znanstvenici otkrili su da bi za održavanje optimalnog zdravlja osoba trebala ići spavati rano i ustati prije izlaska sunca. Odlazak na spavanje oko 22 sata te buđenje oko 6 ujutro, najbolji su za odmaranje našeg tijela.

OTP banka

Za nezaboravan odmor

Ruksakom po Europi

Dok je nekima jedini pojam ljetovanja odlazak na more, drugi možda požele promjenu pa maštaju o posjeti brojnim super destinacijama diljem Europe. Dapače, nije to nimalo nemoguća misija nego vam samo treba dobro isplaniran put.

Žena koja spava

Rizici opasni za naše zdravlje kojima se svakodnevno izlažemo spavamo li predugo

8 zdravstvenih rizika predugoga spavanja

Iako bismo mnogo puta željeli produžiti svoj boravak u krevetu, možda ne bi bilo loše ustati na prvi zvuk alarma. Pročitajte koliko je štetno prekomjerno spavanje i koliko sna nam je zaista potrebno kako bismo se odmorili.

Steak

Izbjegnite noćne more

Manje pržene hrane, čokolade i alkohola za bolji san

Većina stručnjaka preporuča laganu prehranu prije spavanja te izbjegavanje alkohola i stimulansa.

Snovi

Život je san

Zanimljivosti o snovima i spavanju

"...jer sav život - to je san, a san su i sami snovi."