Nezavisni i nekomercijalni filmovi

Prostorna i programska ekspanzija „25 FPS-a”, festivala koji suorganizira SC

14.  izdanje 25 FPS

Premda se ni u dosadašnjim izdanjima nije prezalo od zamagljivanja granica između filmskih i proširenofilmskih programa, novi „25 FPS” predstavlja i izložbeni dio s umjetničkim radovima koji se bave – filmom.

Četrnaesti 25 FPS, festival nezavisnih i nekomercijalnih filmova koji na inovativan način istražuju mogućnosti filmskog jezika i pripovijedanja, ove godine predstavlja prostorno i programski prošireno izdanje. U Zagrebu se održava od 27. do 30. rujna u Studentskom centru, zatim u riječkom Art-kinu Croatia od 2. do 3. listopada, a prvi put i u Ljubljani, i to 5. listopada u prostorijama Slovenske kinoteke.

Premda se ni u dosadašnjim izdanjima nije prezalo od zamagljivanja granica između filmskih i proširenofilmskih programa, novo festivalsko izdanje predstavlja i izložbeni dio s umjetničkim radovima koji se bave – filmom.

Među 26 filmova u konkurenciji jesu i dva iz Hrvatske: Dokument Parakozmik Vladislava Kneževića i Planine Hrvoslave Brkušić

Svojevrsnu pojačanu popularnost inovativnih i eksperimentalnih filmskih formi potvrđuje i brojka od gotovo 2000 prijavljenih filmova za natjecateljski program Festivala, među kojima su selektori Sanja Grbin, Marina Kožul i Mario Kozina izabrali 26 najistaknutijih. Selekcijom se obuhvatio gotovo čitav svijet: od Kanade, SAD-a i Perua s jedne te Australije i Tajvana s druge strane. Među njima smjestilo se mnogo naslova iz nama zemljopisno bližih krajeva, a dva iz Hrvatske: Dokument Parakozmik veterana eksperimentalne scene Vladislava Kneževića i Planine debitantice Hrvoslave Brkušić. Raspon tema i postupaka filmova iz natjecanja obuhvaća analogne akvarele na filmskoj vrpci i narativni žamor internetskih piksela. Osobni portreti stoje uz bok analitičkim esejima, čije kamere jednako znatiželjno lutaju pustinjskim i planinskim pejzažima kao i krajolicima našeg društva, uma i duše.

Pored radova Vladislava Kneževića i Hrvoslave Brkušić, u natjecateljskom programu prikazat će se novi radovi autora već predstavljanih i nagrađivanih na Festivalu, primjerice zajednički film višestruko nagrađivanog bivšeg člana žirija 25 FPS-a, japanskog majstora analogne vrpce Takashija Makina te svestranog animatora i umjetnika Manuela Knappa – Na horizontu, zatim najnoviji rad autora koji su obilježili prošlogodišnji Expanded Cinema – Odmorišta Anje Dornieden i Juana Davida Gonzáleza Monroya (djeluju i kao dvojac OJOBOCA) te još jedan zajednički rad – Sunčev kamen Filipe César i Louisa Hendersona čiji je Kruti otpad prikazan na Festivalu 2014. godine Uvijek plodna austrijska eksperimentalna scena zastupljena je novim radovima Lukasa Marxta – Imperial Valley (kultivirani odvodi), koji je već poharao velike svjetske festivale, te Friedl vom Gröller – Pariške epizode, osammilimetarskim portretima Pariza i Parižana.

Tročlani Veliki žiri: Jesse McLean, Mika Taanila i Petar Milat

O najboljim filmovima odlučivat će tročlani žiri u sastavu: američka videoumjetnica Jesse McLean, finski redatelj i umjetnik Mika Taanila te programski koordinator zagrebačkog Multimedijalnog instituta i direktor Human Rights Film Festivala – Petar Milat. Svaki član žirija dodjeljuje zasebni Grand prix, a publici se predstavlja posebno kuriranim filmskim i diskurzivnim programom. 

Programsko proširenje 14. Festivala 25 FPS: izložbe Mike Taanile, Dušice Dražić i Wima Janssena

Uz stalne festivalske programe – Natjecanje, Žiri predstavlja, Expanded Cinema, Refleksi i Ode filmu, ovogodišnje izdanje donosi i dvije izložbe, također u prostorima zagrebačkog Studentskog centra – finski svestrani umjetnik, ujedno i član ovogodišnjeg žirija te jedan od sudionika programa Expanded Cinema – Mika Taanila – predstavlja svoj rad Film Reader prethodno prikazan u Nordijskom paviljonu na Venecijanskom bijenalu 2017. godine, dok će umjetnički tandem  predstaviti instalaciju Projektor – brončani odljev kultnog jugoslavenskog 35 mm projektora Iskra NP-21 i pripadajući film.

Programi i događanja Festivala 25 FPS suorganiziraju se sa Studentskim centrom – Kulturom promjene, a podržavaju ih Hrvatski audiovizualni centar, Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport Grada Zagreba, Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva, Zaklada Kultura nova, Ministarstvo kulture RH, Ustanova Zagreb film, Francuski institut, Austrijski kulturni forum, MES Finland, TelepART i Ustanova Art-kino.

Komentari na članak

Vezani članci

Whatismymovie.com

Zaboravljanje imena filmova je prošlost

Dostupan prvi opisni pretraživač filmova

Stranica u stvarnom vremenu analizira videozapise prepoznavajući u njima na tisuće različitih objekata, kao što su mjesta, ljudi i predmeti.

Drive-in kino

Na današnji dan

Otvoreno prvo drive-in kino

Drive-in kina proširila su se iz SAD-a diljem svijeta, a danas u projekcijama na otvorenom možemo uživati i u Hrvatskoj.

25 FPS

Sudjelujte u organizaciji filmskog festivala u SC-u

25 FPS traži volontere!

Postanite dio jednog od najcjenjenijih festivala eksperimentalnog filma u Europi, jedinstvene intimne i dinamične atmosfere, koji se održava na kultnoj lokaciji zagrebačkog Studentskog centra od 24. do 27. rujna.

SCZG dvorište

Studentski smještaj

Objavljeni natječaji za domove; zagrebački SC u tome pronašao priliku za zaradu – od gotovo milijun kuna

Ako se prijavite za smještaj u jednom od zagrebačkih studentskih domova, platit ćete 100 kuna. Budući da se na ovaj natječaj prijavljuje gotovo 10 000 studenata, vidimo da SC samo na prijavama zaradi gotovo milijun kuna.

Izvor: Pixabay, Financije

Afera 81%

I dalje se ne zna u što je SC utrošio spornih 129 milijuna kuna, Bonacci se opet oglasio

Afera pronevjere novca Studentskog centra u Zagrebu, koju je u javnost iznio Duje Bonacci, pokazuje zašto nema napretka. Iako posljedice nisu vidljive, postavlja se pitanje koliko su studenti zapravo oštećeni zbog manjka 129 milijuna kuna.