Izvješće o korisnicima glazbe

U prosjeku slušamo glazbu 17,8 sati tjedno, najčešće u automobilima

Youtube

Svjetska diskografska organizacija IFPI provela je globalno istraživanje u travnju i svibnju ove godine o načinima pristupa i konzumiranja glazbe putem licenciranih i nelicenciranih izvora glazbe te je prošli tjedan objavljeno službeno izvješće o korisnicima glazbe diljem svijeta.

IFPI je ovog mjeseca objavio svoje izvješće o korisnicima glazbe za 2018. godinu. Izvješće donosi rezultate istraživanja koje ispituje načine korištenja glazbe kod konzumenata u dobi između 16 i 64 godine te kako dolaze u doticaj s glazbom diljem 20 najvećih svjetskih glazbenih tržišta.

Kroz dubinsku globalnu analizu navika slušanja glazbe, IFPI izdvojio je više važnih podataka i zaključaka. Između ostalog, ustanovljeno je kako u prosjeku svatko od nas sluša glazbu 17,8 sati tjedno, a osobni automobil najpopularnije je mjesto slušanja. Korisnici pritom osobito vole slušati glazbu svojih lokalnih žanrova, pa tako 66% korisnika u Japanu sluša tzv. J-Pop, 69% korisnika u Francuskoj sluša Varieté Française i 55% korisnika u Brazilu sluša música popular brasileira

Nadalje, kada govorimo o kanalima slušanja glazbe, streaming servisi praktički su sveprisutni. 86% nas sluša glazbu putem streaminga na zahtjev. Najangažiraniji su korisnici streaminga mladi – čak 57% mladih u dobi 16-24 godine koristi plaćeni audio streaming servis. Uz ovakve pozitivne vijesti, ustanovljeno je i da su UUS servisi (servisi na koje korisnici učitavaju sadržaj, poput YouTubea) i dalje vodeći po korištenju glazbe – gotovo polovica vremena slušanja glazbe na zahtjev (on demand) predstavlja korištenje YouTubea.

Ipak, glazbena tržišta s velikim rastom krasi i visoka razina licenciranja glazbe: 96% korisnika u Kini i 96% korisnika u Indiji sluša licenciranu glazbu. Nepoštivanje autorskog i srodnih prava u glazbi i dalje predstavlja značajan problem. Više od jedne trećine korisnika (38%) dolazi do glazbe ilegalno – s time da stream ripping predstavlja vodeću metodu (32% korisnika).

– Ovogodišnje izvješće o korisnicima glazbe priča priču o tome kako je glazba utkana u živote obožavatelja diljem svijeta. S obzirom na to da postaje sve dostupnija, nastavlja biti prihvaćena kroz sve formate, žanrove i tehnologije. Diskografske kuće rade sa svojim partnerima kako bi održale i razvile ove bogate i različite načine na koje se sluša glazba, osiguravajući da glazba nastavi svoj uzbudljiv put diljem svijeta. Ipak, ovo izvješće pokazuje i izazove s kojima se glazbena zajednica i dalje susreće – kako u obliku razvijajuće prijetnje digitalnog kršenja autorskog prava tako i u neuspjehu da se osiguraju pravične naknade za neke servise na koje korisnici učitavaju sadržaj. Tvorci politike diljem globusa proučavali su ta pitanja i pojačano djelovali kako bi nešto po tom pitanju riješili. – ovom je prigodom prokomentirala Frances Moore, glavna direktorica IFPI-ja.

Cjelokupno istraživanje dostupno je na poveznici.

Podsjećamo, u travnju ove godine Hrvatska diskografska udruga objavila je i prvo takvo istraživanje na području Republike Hrvatske, a podacima iz istraživanja moguće je pristupiti na ovoj poveznici.

Komentari na članak

Vezani članci

Zagrižni zaljubljenici u retro glazbu gostuju na "Srcu u Zoni"

"Talk music show"

Zagrižni zaljubljenici u retro glazbu gostuju na "Srcu u Zoni"

– Edo, Vedrana, Željan i Dino zagriženi su zaljubljenici u retro glazbu, pričat će o svojoj strasti prema evergrinima i uživo zapjevati. – rekao je Mario Bavčević.

božić

Božićni Barometar 2015.

Hrvati 5. po potrošnji u Europi i svijetu

Prema istraživanju Ferratum grupe, Hrvati su jedni od najvećih potrošača u svijetu za vrijeme božićnih blagdana. Najviše novca troše na knjige, glazbu, elektroniku, igračke i alkohol. Skloniji su šetnji po trgovačkim centrima, nego online kupnji.

Nacionalni dan albuma

Glazbeni svijet

Sretan vam nacionalni dan albuma!

Glazbenici u Hrvatskoj slave 70. obljetnicu albuma kao glazbenog formata. Proslavite ga i vi, tako što ćete u subotu, 13. listopada, u 13 sati zajedno s ostalim ljubiteljima glazbe poslušati svoj najdraži album.

https://picryl.com/media/sony-walkman-man-people-2193ac

Na današnji dan

Već je 40 godina prošlo od Sonyjeva predstavljanja Walkmana

Iako su daleko napredniji uređaji danas na tržištu reproduciranja glazbe, svi se rado prisjećamo Walkmana koji je na današnji dan prije 40 godina po prvi puta pušten u prodaju.

https://pixabay.com/en/couple-making-out-young-happy-731890/

Rezultati istraživanja

Osobni razvoj nije izgovor za prevaru

Još nijedan razlog za prevaru nije opravdao ovaj čin. Istraživanje je pokazalo da eksperimentiranje koje podrazumijeva nevjeru neće pridonijeti razvoju individualca.