Nedostatak nutrijenata

Što nam zapravo govori želja za određenom hranom?

Čokolada

Otkrijte što se krije iza vaše želje za određenom hranom i jeste li stvarno gladni.

Svima nam je poznata neizdrživa želja za određenom hranom. Kada jednostavno moramo pojesti omiljenu čokoladu ili čips. Mislimo da smo gladni, iako smo neposredno jeli. To je vapaj našeg organizma za određenim nutrijentima (vitamini i minerali) koji se nalaze o raznim namirnicama.

Čips, kokice te ostale slane grickalice upućuju na nedostatak klorida, elektrolita koji regulira vodu u organizmu. Popijte dnevno oko 1.5 litara tekućine te jedite rajčice, celer, masline i himalajsku crvenu sol. Želja za masnim jelima ukazuje na nedostatak kalcija koji je važan za pravilnu strukturu kostiju i zdravlje zubi. Pa omiljeni hamburger zamijenite brokulom, keljem, mahunarkama i zelenim lisnatim povrćem.

Svima omiljena čokolada kojoj teško možemo odoljeti, ako se konzumira u velikim količinama upućuje na nedostatak magnezija. Mineral koji je zadužen za pravilno funkcioniranje živčanog i mišićnog sustava, možete nadoknaditi i orašastim plodovima, mahunarkama, žitaricama te tamnom čokoladom za one koji nikako ne mogu bez nje.

Neizdrživa želja za slatkišima te tjesteninom, kruhom i drugim ugljikohidratima je potreba organizma za kromom koji regulira razinu šećera u krvi. Zato umjesto omiljenih bombona jedite marelice, ciklu, mrkvu, brokulu, jabuke, kukuruz, banane, špinat, kupus i naranče.

Veliku ulogu ima i naše emocionalno stanje, uglavnom jedemo kako se osjećamo. Kada smo pod stresom i utjecajem negativnih emocija pokušavamo utažiti glad nezdravom hranom, što traje vrlo kratko i ubrzo opet osjećamo glad. Žudnja za hranom određena je njezinom strukturom. Gnjev i napetost izazivaju želju za hrskavom hranom. Kada osjećamo tjeskobu, strah, žalost i kajanje jedemo meku i kremastu hranu. Želju za uzbuđenjem iskazujemo pikantnom hranom, a masnom hranom pokušavamo ispuniti prazninu.

Zato je vrlo važno da se pravilno i uravnoteženo hranite kako biste obuzdali želju za određenom hranom. Također, izbjegavajte stresne situacije koje vas živciraju i čine nesretnima. Osluškujte svoj organizam te se okružite ljudima i stvarima koje vas čine sretnima.

Svaki dan započnite doručkom, zdravim obrokom koji će vam dati energiju potrebnu za obaveze koje vas čekaju. Planirajte obroke unaprijed u skladu s vašim obavezama kako bi se mogli pravilno i zdravo hraniti. Jedite tri do pet obroka na dan koji se sastoje od povrća, voća, ugljikohidrata i bjelančevina. Pronađite nešto što volite i izdvojite najmanje 15 minuta za tjelovježbu.

Komentari na članak

Vezani članci

8 zdravih jela

Neka studentski Masterchef započne

VIDEO: Zdrava i jednostavna jela za studente

Donosimo recepte za jednostavna, koliko-toliko zdrava i relativno jeftina jela za svaki studentski džep.

Kreirajte sami vlastitu aplikaciju

„Developeri” i početnici, okušajte se

Napravite vlastitu aplikaciju za manje od pola sata

Oduvijek ste željeli napraviti vlastitu mobilnu aplikaciju? Odsad to možete učiniti za manje od pola sata uz pomoć tvrtke Kinetise.

Začini

Korelacija hrane i sna

Deset namirnica koje vas čine pospanima

Razlog zijevanju nakon obroka nije samo prejedanje. Određene namirnice u nama stvaraju osjećaj pospanosti bez obzira na to u kojoj ih količini konzumiramo.

Aloe vera gel

Saveznik u njezi

Aloe vera – ljetni sastojak dovoljan za očuvanje kože, kose i zubi

Sadrži minerale selen, mangan i cink koji neutraliziraju slobodne radikale u tijelu, čime pomaže pri sprečavanju nekih kroničnih bolesti, a njezin se gel može koristiti i pri njezi kose te čišćenju osjetljivih zubi.

OTP banka

Savjeti o štednji u božićno vrijeme

Budi studentski "Djed Mraz" i ne dopusti da čarape tvojih najdražih ostanu prazne

Do jučer ste bili u Vodicama na plaži i pijuckali koktele s ekipom, a već na treptaj oka prosinac nam je pokucao na vrata. Blještavilo, kuhano vino, kobasice i pokloni. Mnoštvo poklona. Već sada se pitate hoće li vaš, i tako opterećeni studentski budžet izdržati blagdansko ludilo? E pa, još uvijek stignete stati na loptu i pripremiti se za božićno trošenje.