Zdrava hrana

Namirnice kojima ćete poboljšati zdravlje svoga mozga

MOZAK

Sasvim jednostavne, ali svojim djelovanjem izvanredne namirnice održavaju mozak zdravim, čime i tijelo i duh dugoročno profitiraju, te doprinose kvaliteti života.

Hrana za mozak jedna je od glavnih tema u nutricionističkom svijetu. Istraživanja su pokazala da jedući određenu hranu možete pomoći suzbijanju Alzheimerove bolesti i poboljšati pamćenje. Hrana i piće kao što su sokovi, torte i kolači, koji sadrže fruktozni kukuruzni sirup, povezani su s problemima mozga. Umjesto toga, trebalo bi se usredotočiti na hranu bogatu antioksidansima, vitaminima i mineralima. Donosimo vam popis zdravih namirnica koje osnažuju mozak.

Orašasti plodovi i sjemenke

Orasi i bademi namirnice su koje sadrže Omega-3 masne kiseline potrebne za zdravo funkcioniranje mozga te vitamin E koji štiti živčane stanice i smanjuje rizične bolesti mozga. Cjelovito zrnje, grah i sjemenke, koje daju primjerice suncokret i bundeva, veliki su izvor aminokiselina i cinka koji poboljšavaju pamćenje i pridonose mentalnom zdravlju. Nutricionisti preporučuju konzumiranje orašastih plodova i sjemenki u obliku malih, kratkih i zdravih obroka. Dovoljno je samo malo da pokrijete dnevni unos tvari koje mozak treba.

Losos, tuna i srdele

Losos je još jedan izvor Omega-3 masnih kiselina. Osnovne masne kiseline možemo naći i u tuni i srdelama, a štite mozak u procesu starenja, jer smanjuju razine beta-amiloida u krvi. Beta-amiloid je protein koji tvori opasne nakupine u mozgu, što na kraju dovodi do Alzheimerove bolesti. Također, značajno smanjuju rizik i simptome depresije, ADHD-a i anksioznosti.

Zeleno povrće

Bogato antioksidansima i vitaminom C, zeleno lisnato povrće poznato je zbog pozitivnih učinaka na oštrinu uma. Osim toga, povrće kao što je brokula, avokado ili kelj moćni su borci protiv raka. Sadrže vitamin K i vlakna koja se bore s nedostatkom koncentracije, sprečavaju Alzheimerovu bolest i djeluju protiv starenja. Špinat i kelj sadrže vitamin B i željezo koji pomažu da kisik što prije dođe do mozga.

Tamna čokolada

Kombinacija ugodnog i korisnog moguća je kada je u pitanju čokolada. Najbolji izbor je čokolada sa 70 i više posto kakaa. Tamna čokolada bogata je flavonoidima koji stimuliraju protok krvi u mozak, dok elementi poput željeza, mangana, bakra i magnezija povećavaju energiju i održavaju mnoge tjelesne funkcije. Konzumiranje kakaa poboljšava kognitivnu funkciju, smanjuje stres i štiti mentalno zdravlje

FOTO: Flickr

Rajčica

Rajčice sadrže karotenoide koji štite masnoću u tijelu. Budući da je mozak uglavnom napravljen od masti, njihova je funkcija osobito važna. Rajčice su veliki izvor dvaju karotenoidnih tipova: likopena i beta-karotena. Oni su moćni antioksidansi koji štite stanice mozga, reguliraju mast stanica i poboljšavaju pamćenje.

Jaja

Većina nas jaja vidi samo kao izvor bjelančevina, ali ona imaju puno veću ulogu u našem zdravlju. Jaja sadrže kolin koji regulira enzime važne za mentalno zdravlje Ti enzimi omogućavaju siguran unos kolesterola koji jača stanice i strukture mozga. Osim toga, jaja su puna antioksidansa i zdravih masti koje njeguju i štite mozak.

Zeleni čaj

Zeleni čaj koristi se kao lijek već stoljećima. Izuzetno je bogat antioksidansima koji štite mozak od štetnih slobodnih radikala i smanjuju rizik od raka. Sadrži i aminokiseline zvane L-teanin koje potiču opuštanje, olakšavaju spavanje, pomažu u održavanju koncentracije, reguliraju emocije, jačaju kognitivne sposobnosti te suzbijaju anksioznost.

FOTO: Flickr

Crno vino

Dok visoke količine alkohola znaju biti destruktivne za opću dobrobit i zdravlje mozga, male količine crvenog vina osvježavaju mozak. Osim svog opuštajućeg djelovanja, crveno vino poboljšava sposobnost mozga da ukloni štetne toksine regulirajući glimfatički sustav, smanjuje rizik od upale te poboljšava kognitivne i motoričke sposobnosti.

Poboljšanje i održavanje memorije, fokusa i kognitivnih sposobnosti ključno je za dobar i aktivan život. Odabir zdrave hrane i izbjegavanje one nezdrave pomaže u održavanju zdravlja mozga, što donosi dugoročnu korist. Hranite se dosljedno i kombinirajte dobre prehrambene navike s vježbanjem, zdravim režimom sna te ravnotežom posla i slobodnoga vremena kako biste postigli najbolje rezultate.

Komentari na članak

Vezani članci

https://cdn.pixabay.com/photo/2016/03/09/15/21/glasses-1246611_960_720.jpg

Vježbanje očnih mišića

Devet prirodnih načina za očuvanje vida

Kada se govori o važnosti vježbanja, često se zaboravlja na potrebu vježbanja očnih mišića. Zato vam donosimo nekoliko savjeta za očuvanje vida na prirodan način.

MZOS logo

Konferencija Nacionalnog povjerenstva za kontrolu prehrane studenata

Reforma subvencionirane prehrane u menzama otvorila mnoga vrata za unaprjeđenje studentskog standarda

Uložena su značajna sredstva u opremanje novih studentskih restorana te ulazak novih restorana u sustav subvencionirane prehrane kako bi se omogućila bolja dostupnost subvencionirane prehrane što većem broju studenata.

Foodness

Dućan sokova, grickalica i slatkiša

Foodness u Zagrebu: Jeste li za jednu Coca-Colu od vanilije?

Možda je došlo vrijeme da probamo nešto drugo s okusom grožđa, a da nije vino, stoga za par kuna možete kupiti jednu Fantu od grožđa.

8 uobičajenih aktivnosti koje vam mogu uništiti kralježnicu

Bolje spriječiti nego liječiti

Osam uobičajenih aktivnosti koje vam mogu uništiti kralježnicu

Budući da je kralježnica organ koji podupire cijelo tijelo, njezino je zdravlje od presudne važnosti.

Sindikat biciklista

Zimsko bicikliranje

Zagrebački biciklisti vožnjom do posla brane prvo mjesto na svijetu

Inicijativa „Winter bike to work day" pokrenuta u Kanadi ove godine slavi peti rođendan, a Zagreb predano sudjeluje i pobjeđuje, već treću godinu zaredom!