Zdrava hrana

Namirnice kojima ćete poboljšati zdravlje svoga mozga

MOZAK

Sasvim jednostavne, ali svojim djelovanjem izvanredne namirnice održavaju mozak zdravim, čime i tijelo i duh dugoročno profitiraju, te doprinose kvaliteti života.

Hrana za mozak jedna je od glavnih tema u nutricionističkom svijetu. Istraživanja su pokazala da jedući određenu hranu možete pomoći suzbijanju Alzheimerove bolesti i poboljšati pamćenje. Hrana i piće kao što su sokovi, torte i kolači, koji sadrže fruktozni kukuruzni sirup, povezani su s problemima mozga. Umjesto toga, trebalo bi se usredotočiti na hranu bogatu antioksidansima, vitaminima i mineralima. Donosimo vam popis zdravih namirnica koje osnažuju mozak.

Orašasti plodovi i sjemenke

Orasi i bademi namirnice su koje sadrže Omega-3 masne kiseline potrebne za zdravo funkcioniranje mozga te vitamin E koji štiti živčane stanice i smanjuje rizične bolesti mozga. Cjelovito zrnje, grah i sjemenke, koje daju primjerice suncokret i bundeva, veliki su izvor aminokiselina i cinka koji poboljšavaju pamćenje i pridonose mentalnom zdravlju. Nutricionisti preporučuju konzumiranje orašastih plodova i sjemenki u obliku malih, kratkih i zdravih obroka. Dovoljno je samo malo da pokrijete dnevni unos tvari koje mozak treba.

Losos, tuna i srdele

Losos je još jedan izvor Omega-3 masnih kiselina. Osnovne masne kiseline možemo naći i u tuni i srdelama, a štite mozak u procesu starenja, jer smanjuju razine beta-amiloida u krvi. Beta-amiloid je protein koji tvori opasne nakupine u mozgu, što na kraju dovodi do Alzheimerove bolesti. Također, značajno smanjuju rizik i simptome depresije, ADHD-a i anksioznosti.

Zeleno povrće

Bogato antioksidansima i vitaminom C, zeleno lisnato povrće poznato je zbog pozitivnih učinaka na oštrinu uma. Osim toga, povrće kao što je brokula, avokado ili kelj moćni su borci protiv raka. Sadrže vitamin K i vlakna koja se bore s nedostatkom koncentracije, sprečavaju Alzheimerovu bolest i djeluju protiv starenja. Špinat i kelj sadrže vitamin B i željezo koji pomažu da kisik što prije dođe do mozga.

Tamna čokolada

Kombinacija ugodnog i korisnog moguća je kada je u pitanju čokolada. Najbolji izbor je čokolada sa 70 i više posto kakaa. Tamna čokolada bogata je flavonoidima koji stimuliraju protok krvi u mozak, dok elementi poput željeza, mangana, bakra i magnezija povećavaju energiju i održavaju mnoge tjelesne funkcije. Konzumiranje kakaa poboljšava kognitivnu funkciju, smanjuje stres i štiti mentalno zdravlje

FOTO: Flickr

Rajčica

Rajčice sadrže karotenoide koji štite masnoću u tijelu. Budući da je mozak uglavnom napravljen od masti, njihova je funkcija osobito važna. Rajčice su veliki izvor dvaju karotenoidnih tipova: likopena i beta-karotena. Oni su moćni antioksidansi koji štite stanice mozga, reguliraju mast stanica i poboljšavaju pamćenje.

Jaja

Većina nas jaja vidi samo kao izvor bjelančevina, ali ona imaju puno veću ulogu u našem zdravlju. Jaja sadrže kolin koji regulira enzime važne za mentalno zdravlje Ti enzimi omogućavaju siguran unos kolesterola koji jača stanice i strukture mozga. Osim toga, jaja su puna antioksidansa i zdravih masti koje njeguju i štite mozak.

Zeleni čaj

Zeleni čaj koristi se kao lijek već stoljećima. Izuzetno je bogat antioksidansima koji štite mozak od štetnih slobodnih radikala i smanjuju rizik od raka. Sadrži i aminokiseline zvane L-teanin koje potiču opuštanje, olakšavaju spavanje, pomažu u održavanju koncentracije, reguliraju emocije, jačaju kognitivne sposobnosti te suzbijaju anksioznost.

FOTO: Flickr

Crno vino

Dok visoke količine alkohola znaju biti destruktivne za opću dobrobit i zdravlje mozga, male količine crvenog vina osvježavaju mozak. Osim svog opuštajućeg djelovanja, crveno vino poboljšava sposobnost mozga da ukloni štetne toksine regulirajući glimfatički sustav, smanjuje rizik od upale te poboljšava kognitivne i motoričke sposobnosti.

Poboljšanje i održavanje memorije, fokusa i kognitivnih sposobnosti ključno je za dobar i aktivan život. Odabir zdrave hrane i izbjegavanje one nezdrave pomaže u održavanju zdravlja mozga, što donosi dugoročnu korist. Hranite se dosljedno i kombinirajte dobre prehrambene navike s vježbanjem, zdravim režimom sna te ravnotežom posla i slobodnoga vremena kako biste postigli najbolje rezultate.

Komentari na članak

Vezani članci

Pijani student

Kada alkohol preraste u ozbiljan problem

Kelly Fitzgerald: 7 stvari koje sam naučila u godinu dana bez alkohola

Možete li zamisliti svoje izlaske bez alkohola? Za Kelly je to bilo nemoguće, a što se dogodilo kad je shvatila da ima ozbiljan problem, pročitajte u članku.

Glava u dimu

Savjeti za borbu protiv stresa

Prevelika razina stresa na fakultetu i poslu može dovesti do burnout sindroma

Među prvim su znacima sagorijevanja nedostatak energije i kronični umor koji je prisutan većinu vremena, što dovodi do fizičke i psihičke iscrpljenosti te strahovanja od onog što donose dani koji dolaze.

Menza S.D. Stjepan Radić

Opet manje love na studentskim iksicama

Novi obračun na popularnoj iksici

Prema članku 10. novog Pravilnika o potpori za pokriće troškova prehrane studenata država će sa 71,24% sufinancirati cijenu menu-a, a s 50% one proizvode koji ne ulaze u menu. Kako će to izgledati u praksi vidjet ćemo kada nakon 1. listopada novi Pravilnik stupi na snagu.

1

Hranom protiv depresije

Ukusni i zdravi zalogaji koji će vam popraviti raspoloženje

U hladnim jesenskim danima svima nam trebaju dodatne količine sreće. Budući da smo toga svjesni, pripremili smo za vas popis nadasve finih i lako dostupnih namirnica koje će vam nacrtati osmijeh na lice.

3D protetika

Izrada jeftinije protetičke opreme

Studenti koriste 3D printer za izradu protetskih ruku

Troje studenata biotehnološkog fakulteta sa Sveučilišta Washington u St. Louisu uspjelo je trinaestogodišnjoj djevojčici napraviti mioelektričnu podlaktnu protezu pomoću 3D printera za samo 200 dolara.