Kvaliteta života i razvoj pojedinca

Može li razgovor osobe same sa sobom utjecati na kvalitetu života?

Razmišljanje

Iako su na prvi pogled ljudi koji pričaju sami sa sobom čudni, znanstvenici kažu kako takvo ponašanje donosi i neke dobre strane. Donosimo prednosti pričanja s osobom koja nas najbolje razumije – samim sobom.

Često možemo vidjeti ljude koji u tramvaju, trgovini ili hodajući gradom razgovaraju sami sa sobom. Iako nam to može djelovati čudno i možda smiješno, moramo si priznati da se i sami uhvatimo kako razgovaramo sa sobom dok brišemo prašinu ili peremo suđe u privatnosti svoga doma ili pak dok se tuširamo.

U najmanju ruku, redovito sa sobom razgovaramo u svojim mislima. Live Science navodi da takav razgovor ne samo da nije čudan, nego može i pospješiti razvoj mozga. U nastavku ćemo navesti pet načina kako razgovaranje sa sobom utječe na nas.

Organizacija misli

Kad smo u gužvi zbog previše obveza često imamo problema s organizacijom, a ponekad nam je teško i izraziti se jer smo dekoncentrirani zbog previše misli koje nam „lete" kroz glavu velikom brzinom. Kako bismo si pomogli u takvoj situaciji bilo bi dobro da naglas izdvojimo obveze koje su nam važne. To će nam pomoći prvenstveno da se saberemo i smirimo kako bi smo se mogli lakše organizirati i biti sigurniji i funkcionalniji tokom dana.

Poboljšanje pamćenja

Koliko puta si morao/la obaviti nešto kada dođeš kući, ali kad si došao kući zaboravio/la si što je to nešto? Moramo priznati da nam se svima to dogodilo ali da bi se taj broj smanjio, bilo bi dobro da prije nego dođemo kući sami sebi na glas kažemo što to moramo obaviti. Ovo je i vrlo efikasan način učenja. Kada ne možeš zapamtiti određeni pojam, najlakši način da ga zapamtiš je da ga izgovoriš nekoliko puta naglas razmišljajući o pojmu i kontekstu na koji se odnosi.

Učikovitost mozga

Mnoga znanstvena istraživanja pokazala su da će nam razgovor sa samim sobom pomoći da razmišljamo brže i jasnije. Na primjer, kad imamo neki logički problem, ako taj problem i naša razmišljanja kažemo naglas, to će nam pomoći da budemo usredotočeni i jasnije razmišljamo te da jednostavnije i brže donesemo ispravan zaključak.

Razumijevanje samoga sebe

Zbog stresnih okolnosti ponekad ne možemo složiti svoje misli i tada bismo se mogli osjećati frustrirano. Kad se nađeš u takvoj situaciji, pokušaj ju sagledati razmišljajući naglas. To će ti pomoći da svoja razmišljanja sagledaš iz drugog kuta, upoznaš sebe u nekom drugom svjetlu i odlučnije riješiš situaciju u kojoj se nalaziš.

Postizanje ciljeva

Svi mi imamo kratkotrajne i dugoročne ciljeve. Pokazalo se da ako naglas izgovaramo svoje ciljeve i plan kako ih postići, to će nam pomoći da postanemo usredotočeniji na njihovo ostvarenje. Tako ćemo biti odlučniji i sigurniji na svom putu za ostvarenje cilja.

Komentari na članak

Vezani članci

Predavanje "Probudi se"

Ciklus radionica osobnog razvoja

Naučite se nositi s kritikama u Klubu mladih Split

– Rado ću kroz šestomjesečne radionice podijeliti svoja znanja s vama s ciljem da se zajedno probudimo i osvijestimo što je to čime se želimo baviti i na koji način doprinijeti daljnjem razvoju svijeta. – najavljuje voditeljica radionica.

Isto

Na današnji dan

Mladi su posebno osjetljivi na mentalne tegobe; Svjetski dan mentalnog zdravlja posvećen je upravo njima

Iako su se u povijesti mentalne poteškoće smatrale djelovanjem demonskih sila, njihovo je postojanje kasnije znanstveno dokazano. Kako bi se podigla svijest o ovom tipu bolesti, današnji je dan 1992. godine proglašen Svjetskim danom mentalnog zdravlja, a on je ove godine posvećen djeci i mladima.

Isto

Predstava u KunstTeatru

Mentalno zdravlje mladih promovira se kroz priču o dvadesetogodišnjoj Marti i strahovima

U sklopu projekta kojim se promovira mentalno zdravlje mladih u trešnjevačkom KunstTeatru priprema se premijera predstave o jednoj prosječnoj dvadesetgodišnjakinji i njenim strahovima.

Poboljšanje pamćenja

Mentalno zdravlje

Savjeti za poboljšanje pamćenja i povećanje koncentracije

Donosimo ti osam savjeta kako svoj mozak održati vitalnim. Oni automatski utječu na poboljšanje pamćenja i koncentracije u svakodnevnim aktivnostima.

Depresija, tuga, usamljenost

Mentalno zdravlje

10 stvari koje je dobro imati na umu kada vas život iznenadi nedaćama

Naučite kako se lakše i efikasnije nositi s mnogim negativnim emocijama koje nastaju kada nas život iznenadi.