Kvaliteta života i razvoj pojedinca

Može li razgovor osobe same sa sobom utjecati na kvalitetu života?

Razmišljanje

Iako su na prvi pogled ljudi koji pričaju sami sa sobom čudni, znanstvenici kažu kako takvo ponašanje donosi i neke dobre strane. Donosimo prednosti pričanja s osobom koja nas najbolje razumije – samim sobom.

Često možemo vidjeti ljude koji u tramvaju, trgovini ili hodajući gradom razgovaraju sami sa sobom. Iako nam to može djelovati čudno i možda smiješno, moramo si priznati da se i sami uhvatimo kako razgovaramo sa sobom dok brišemo prašinu ili peremo suđe u privatnosti svoga doma ili pak dok se tuširamo.

U najmanju ruku, redovito sa sobom razgovaramo u svojim mislima. Live Science navodi da takav razgovor ne samo da nije čudan, nego može i pospješiti razvoj mozga. U nastavku ćemo navesti pet načina kako razgovaranje sa sobom utječe na nas.

Organizacija misli

Kad smo u gužvi zbog previše obveza često imamo problema s organizacijom, a ponekad nam je teško i izraziti se jer smo dekoncentrirani zbog previše misli koje nam „lete" kroz glavu velikom brzinom. Kako bismo si pomogli u takvoj situaciji bilo bi dobro da naglas izdvojimo obveze koje su nam važne. To će nam pomoći prvenstveno da se saberemo i smirimo kako bi smo se mogli lakše organizirati i biti sigurniji i funkcionalniji tokom dana.

Poboljšanje pamćenja

Koliko puta si morao/la obaviti nešto kada dođeš kući, ali kad si došao kući zaboravio/la si što je to nešto? Moramo priznati da nam se svima to dogodilo ali da bi se taj broj smanjio, bilo bi dobro da prije nego dođemo kući sami sebi na glas kažemo što to moramo obaviti. Ovo je i vrlo efikasan način učenja. Kada ne možeš zapamtiti određeni pojam, najlakši način da ga zapamtiš je da ga izgovoriš nekoliko puta naglas razmišljajući o pojmu i kontekstu na koji se odnosi.

Učikovitost mozga

Mnoga znanstvena istraživanja pokazala su da će nam razgovor sa samim sobom pomoći da razmišljamo brže i jasnije. Na primjer, kad imamo neki logički problem, ako taj problem i naša razmišljanja kažemo naglas, to će nam pomoći da budemo usredotočeni i jasnije razmišljamo te da jednostavnije i brže donesemo ispravan zaključak.

Razumijevanje samoga sebe

Zbog stresnih okolnosti ponekad ne možemo složiti svoje misli i tada bismo se mogli osjećati frustrirano. Kad se nađeš u takvoj situaciji, pokušaj ju sagledati razmišljajući naglas. To će ti pomoći da svoja razmišljanja sagledaš iz drugog kuta, upoznaš sebe u nekom drugom svjetlu i odlučnije riješiš situaciju u kojoj se nalaziš.

Postizanje ciljeva

Svi mi imamo kratkotrajne i dugoročne ciljeve. Pokazalo se da ako naglas izgovaramo svoje ciljeve i plan kako ih postići, to će nam pomoći da postanemo usredotočeniji na njihovo ostvarenje. Tako ćemo biti odlučniji i sigurniji na svom putu za ostvarenje cilja.

Komentari na članak

Vezani članci

Hrana za učenje

Pet jednostavnih načina

Poboljšajte učenje i pamćenje uz jednostavne trikove

Kako biste na vrijeme bili spremni za ljetne rokove i sve njihove izazove, donosimo vam pet laganih načina kojima možete olakšati učenje i poboljšati pamćenje.

Hrana i učenje

Briga o fizičkom i mentalnom zdravlju

Krećite se, volontirajte i samozadovoljavajte

Usprkos svim svakodnevnim obvezama, ne zaboravite se brinuti o svom fizičkom i mentalnom zdravlju. Donosimo vam savjete koji će vam pomoći da se osjećate bolje.

Student istražuje

Novo životno poglavlje

Sve što trebate znati prije odlaska na studij

Studentski dani jako su uzbudljivi: upoznat ćete nove i zanimljive ljude, živjeti samostalno i bez sumnje doživjeti mnogo iskustava koja će vam ostati u sjećanju cijeli život. No, potrebno je pripremiti se za promjene koje donose.

https://pixabay.com/en/balance-beach-ocean-person-sand-1842292/

Tjelovježba i mentalna aktivnost

Jogom vježbamo ne samo tijelo nego i um

Znanstvenici kalifornijskog sveučilišta dokazali su da jogom poboljšavamo kontroliranje pažnje te odgađamo pad mozgovnih aktivnosti.

depresija

Tabu stare medicine

Žene će prije prihvatiti problem s mentalnim zdravljem od muškaraca

U Hrvatskoj i inozemstvu još se uvijek problemi s mentalnim zdravljem ne smatraju bolešću. Takvi su problemi veći kod muškaraca koje se često od malih nogu uči da ne pokazuju emocije.