Istraživanje javnog mnijenja Vijeća studenata veleučilišta i visokih škola RH

Čak 89 % studenata stručnih studija smatra stečenu titulu preprekom pri zaposlenju ili napredovanju

Vijeće studenata veleučilišta i visokih škola

Rezultati istraživanja ukazuju da diplomanti i studenti stručnih studija prilikom izlaska na tržište rada u praksi nailaze na neprepoznatljivost kako u Hrvatskoj, tako i u EU.

Vijeće studenata veleučilišta i visokih škola RH, koordinativno i predstavničko tijelo studenata državnih i privatnih veleučilišta i visokih škola, provelo je istraživanje javnog mnijenja među 380 diplomanata i studenata završnih godina stručnih studija koji se izvode na sveučilištima, veleučilištima i visokim školama diljem Hrvatske.

90 % ispitanih smatra kako je naziv stručni specijalist koji po završetku pet godina na stručnim studijima dobivaju studenti - diskriminatoran, dok čak 89 % studenata završnih godina stručnih studija ili diplomanata navodi kako svoj stručni naziv doživljavaju kao otežavajuću okolnost prilikom zapošljavanja ili napredovanja te da ih taj naziv čini neprepoznatljivim na tržištu rada. 

S druge pak strane 94,5 % ispitanika misli kako poslodavci na tržištu rada nisu ni približno dovoljno informirani o razlikama i značenjima akademskih i stručnih naziva kao i ishodima učenja koje daju sveučilišta, veleučilišta i visoke škole, bilo privatne ili državne.

„Rezultati istraživanja jasno ukazuju na važnost brzih promjena u zakonskoj regulativi kako bi hrvatskim studentima osigurali jednaka prava kao studentima iz čitave Europske Unije. Isto tako, alarmantna je i činjenica  da 95,4 % ispitanih misle kako poslodavci  u praksi ne razlikuju stečene nazive kao i ishode učenja na različitim fakultetima. To je nešto na čemu ćemo još jače poraditi sa našim partnerima, Ministarstvom rada i mirovinskog sustava i Hrvatskom udrugom poslodavaca.“ naglasio je Karlo Kolesar, predsjednik Vijeća studenata VIVŠ RH s kojim je Studentski.hr obavio i intervju vezan uz ovu temu.

Podsjećamo, Vijeće studenata je prije nešto više od dva tjedna pokrenulo inicijativu za izmjenama neodgovarajućih zakona kako bi se situacija uskladila sa smjernicama Bolonje i praksom u Europskoj Uniji te se uskoro očekuju daljnje konzultacije u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta kako bi se što prije  uputilo odgovarajuće rješenje.

Ministar rada i mirovinskoga sustava, Mirando Mrsić, dao je službenu potporu inicijativi, a javno je vjetar u leđa projektu Vijeća dao i bivši HDZ-ov ministar znanosti, obrazovanja i sporta, Radovan Fuchs.

Komentari na članak

Vezani članci

Ministar Mornar

Štrajk prosvjetara

NSZ: "Novaca ima za izborna darivanja, opet nema za obrazovanje!"

Prema najavama sindikata, štrajk prosvjetnih radnika trebao bi početi u petak, a trajat će sve dok se ne postigne dogovor s resornim Ministarstvom ili sindikati ne odluče drugačije. Glavni razlog štrajka jest nemogućnost postizanja dogovora s Vladom oko povećanja plaća.

Job Fair 2016.

Job Fair 2016.

Dođite na najveći studentski sajam poslova u Hrvatskoj

Tražite posao? Praksu? Priliku? Ne tražite dalje! Na FER-u je ove godine organiziran najveći sajam poslova u Hrvatskoj kako bi vam pomogao da pronađete upravo onakav posao kakav želite!

ured slika

PODUZETNI STUDENTI

Donosimo vam savjete kako možete dodatno zaraditi

Biti student i pokrenuti nešto svoje ili raditi neki dodatni posao ne mora značiti nemoguću misiju već samo gledanje iz drukčije perspektive kako bi se postigao uspjeh. Donosimo vam savjete kako možete poboljšati svoje svoje financijsko stanje radeći tražene poslove na internetu.

Aplikacija Menzer

Intervju: Filip Šaina

Menzer: Aplikacija koja će postati najbolji prijatelj svakom studentu

Devetnaestogodišnji student Fakulteta elektrotehnike i računarstva u Zagrebu, Filip Šaina, osmislio je aplikaciju koja vam otkriva stanje salda na iksici, što je na meniju u menzi i koliko će vas otprilike koštati obrok. Skinite, isprobajte i ocijenite!

učenje

IDU ROKOVI

Kako vam slušanje prave glazbe može pomoći s učenjem

„Kako ti to ne smeta, zaista mi nije jasno!“ Pružamo vam znanstveno objašnjenje učenja sa slušalicama u ušima, kao i kratku i kvalitetnu plejlistu za produktivno učenje.