Moj prvi posao

Savjeti za pronalaženje prvog posla

Djevojka s laptopom

Polažete zadnje ispite ili ste diplomirali i odlučili ste aktivno tražiti svoj prvi posao? Krenite s usvajanjem vještina nužnih za uspjeh u poslovnom svijetu.

Pri kraju ste studija i napokon ste dobili priliku za svoje prvo radno iskustvo. Preuzmite stvari u svoje ruke i krenite odlučno u poslovni svijet. U tome vam mogu pomoći i 3 savjeta za traženje prvog posla.

1. Važnost networkinga za razvoj karijere

Vaša potraga za poslom bit će uspješnija kroz networking. Održavanjem veza s kolegama na faksu odličan je početak. Pri traženju posla oni su vaša konkurencija, no za nekoliko godina bit ćete presretni kad shvatite da na ključnoj poziciji u tvrtki koja vam je zanimljiva radi upravo vaš kolega/kolegica s fakulteta. Kolega/kolegica vas može preporučiti za otvoreno radno mjesto i time imate veće izglede da budete visoko na listi potencijalnih kandidata. 

Prije diplome svakako je preporučljivo otvoriti LinkedIn profil. Gradite svoju mrežu s bivšim kolegama, a zatim i šire. Važno je imati veliku mrežu kontakata na LinkedInu jer preko onih koje osobno poznajete možete doći do onih koji su vam potrebni. Kad na LinkedInu gledate profil osobe s kojom niste povezani, on vam pomaže i govori preko koga iz vaše mreže možete doći do te osobe, što je velika prednost.

Networking je dugoročan projekt. Fokusirajte se na izgradnju odnosa, stjecanje prijatelja, izgradnju mreže kontakata i pritom budite iskreni i autentični.

2. Praćenje kompanija na društvenim mrežama

Kompanije, udruge i ključne osobe u organizacijama pratite na društvenim mrežama. To vam omogućuje upoznavanje s njihovim poslovanjem, novostima i ponudama, a možete se prijaviti na natječaje za posao ako se ukaže prilika.  Naravno, važno je prilagoditi svoj profil na društvenim mrežama kako vam se ne bi dogodilo da komentirate profil kompanije s neprimjerenom slikom profila. Prilagodite i svoje postavke privatnosti da imate kontrolu nad tim što tko vidi o vama. Na LinkedInu pratite profile kompanija i povežite se s direktorima ljudskih resursa kako bi im konstantno bili vidljivi vaši statusi. Može im se napisati privatna poruka i na taj način će zasigurno pogledati vaš profil. Što se tiče Twittera, retweetajte njihove tweetove i tako će vas zamijetiti i postati vaši followeri.

3. Planiranje traženja posla

Plan aktivnog traženja posla započinje odlukom da želimo raditi i da ćemo aktivno raditi na tome da nađemo radno mjesto koje će odgovarati našim potrebama, željama, znanjima, vještinama te potrebama poslodavca. Napravite listu kompanija koje su vam zanimljive i listu kontakata koji vam mogu pomoći za svaku od njih. Preko kontakt osobe možete saznati za otvorena radna mjesta i planove zapošljavanja. Važno je pripremiti dobru molbu i životopis. Molbu treba prilagoditi svakoj kompaniji posebno. Treba istaknuti postignuća i vještine koje posjedujete, a smatrate da su bitne za željeno radno mjesto. Ključne sposobnosti i relevantna znanja istaknite na početku teksta da budu u središnjem fokusu onome tko čita molbu. Time imate veću šansu poziva na razgovor. Isto vrijedi i za životopis ako imate neko iskustvo koje smatrate važnim. To može biti i seminarski rad na temu iz područja kojim se kompanija bavi. No, važno je znati da i najbolje reference i postignuća izgledaju užasno ako molba za posao i životopis sadrže gramatičke i pravopisne greške. Pročitajte par puta što ste napisali i dajte još nekome da pročita kako biste se uvjerili u gramatičku i pravopisnu točnost.

Ne zaboravite da trebate uvijek raditi na sebi i samouvjereno koračati svijetom tražeći nove izazove i prilike. Time ćete korak po korak doći i do svog idealnog posla.

Komentari na članak

Vezani članci

Pravni fakultet/Sveučilište

344. rođendan zagrebačkog sveučilišta

Tjedan Sveučilišta u Zagrebu

Sveučilište u Zagrebu utemeljeno je u drugoj polovini 17. stoljeća. To je ujedno i najstarije hrvatsko sveučilište, a u Europi je svrstano u sveučilišta s najdužom tradicijom.

proglašenje pobjednika

Natječaj Ine i udruge eSTUDENT

Proglašenje pobjednika natječaja Rebranddd

INA je s udrugom eSTUDENT raspisala natječaj Rebranddd u kojem su studenti imali priliku osmisliti novi logo Ine kao poslodavca. Nakon dva natjecateljska kruga, dodijelile su se vrijedne novčane nagrade najkreativnijim sudionicima.

Studenti uživaju

Reci prehladi NE

10 načina kako se ne razboljeti ove zime

Osim predivnog božićnog ugođaja, snijega, kolača i kuhanog vina, sa zimom dolazi i jedan nepoželjan gost, svima dobro znana gripa i prehlada. Naporna i iscrpljujuća, jednostavno nas ne pušta na miru i onemogućava nam uživanje u pravom zimskom ugođaju.

Uključivanje mladih u politiku

Pokrenimo promjene kreativnošću i inovacijama

Mladi, uključite se u politiku!

Mladi bi trebali sudjelovati u politici zato što se ona tiče i njih i zapravo određuje način na koji će živjeti. Kako bi postali bolji građani, potrebno je svojim političkim radom doprinijeti zajednici u kojoj žive i djeluju.

Come to the dark side

Studentski.hr otvara vrata svog marketinškog odjela

Prijavite se za rad u marketingu Studentskog.hr!

Ako si zainteresiran za poslove u marketingu: voditelj odjela marketinga i komunikacija, CM tima, voditelj suradnje sa studentskim organizacijama, glasnogovornik ili asistent u odjelu marketinga, pošalji svoju molbu i životopis na ivana.herceg@studentski.hr do 1.10.2014.