Za poduzetnike, umjetnike, kreativce

Crowdfunding: prilika za ostvarenje projektne ideje

Crowdfunding

Imate dobru projektnu ideju, ali ne i dovoljno novca da je ostvarite? Rješenje Vašeg problema leži u Crowdfundingu.

Imate dobru projektnu ideju, ali ne i dovoljno novca da ju ostvarite? Rješenje Vašeg problema leži u Crowdfundingu.

Crowdfunding je nov i jednostavan način prikupljanja novca putem Interneta od ljudi koji su voljni financirati dobre projektne ideje.

Kako bi se vaša ideja istaknula u odnosu na druge, ona treba biti jedinstvena, atraktivna i zanimljiva, kako bi netko poželio investirati novac u nju.

Postoje dva načina crowdfundinga. Prvi je da sami osmislite svoju crowdfunding platformu i tako pokrenete financiranje svoje ideje. Drugi način je financiranje putem neke od šestotinjak postojećih crowdfunding platformi, od kojih su Kickstarter i Indiegogo najveće, najpoznatije i najnagrađivanije. Kickstarter djeluje na području Sjedinjenih Američkih Država, dok Indiegogo djeluje globalno.

Prije samog upuštanja u crowdfunding, potrebno je sagledati sve dostupne načine financiranja i odlučiti je li crowdfunding najpogodniji način za vas. Pregledom i usporedbom vlastitog projekta s dobrim i lošim projektima objavljenim na crowdfunding platformama možete vidjeti uklapate li se u crowdfunding financiranje. Također je iznimno važno napraviti jasan projektni plan s točno definiranom svrhom i ciljevima projekta.

Crowdfunding kampanje su u suštini marketinške kampanje pa je važno napraviti dobru promociju projekta. Primjerice, video uradci samih osnivača projektne ideje u kojima se osobno obraćaju svojoj publici i emotivno govore o onome što planiraju ostvariti svakako ostavljaju dobar dojam i utjecaj na ljude koji žele financijski poduprijeti njihovu projektnu ideju. Takvi projekti imaju više šanse za uspjeh od onih bez video uratka. Stalna komunikacija i informiranje svakako je dodatan plus u prikupljanju sredstava jer ljudi žele biti dio projekta u koji su uložili novac. Bitno je napomenuti da se za financiranje putem crowdfundinga mogu prijaviti mali poduzetnici, umjetnici, kreativci itd.

Crowdfunding način financiranja treba razlikovati od milostinje jer on to nije. Bazira se na financiranju od jedne do nekoliko tisuća kuna, a za svaku donaciju projektant investitoru daje beneficiju, poznatiju kao „perk“. Perk može biti personalizirana poruka zahvale, telefonski poziv, sam proizvod koji će nastati realizacijom projekta i sl.
Financiranje crowdfundingom funkcionira na principu „ili uspiješ ili ne“. Ako projektant ne uspije prikupiti dovoljno novca, projektna ideja propada i novac se ne uzima od investitora. No ako projektant prikupi planirani iznos, ili čak iznos veći od planiranog, najveći dio novca ide projektantu, a manji dio se izdvaja za podmirenje troškova crowdfunding platforme.

Crowdfunding zahtijeva mnogo napornog rada, ali s pravom projektnom idejom i zainteresiranim investitorima imate veliku šansu za uspjeh.

Komentari na članak

Vezani članci

naslovna

Studentske financije

Savjeti za odgovorno upravljanje novcem

Možda biste s dobrim planom raspodjele svoga budžeta na kraju mjeseca uspjeli ponekad biti u plusu. Otkrivamo vam kako u tome uspjeti.

Internet

Što je čovjek bez interneta?

Virtualna svakodnevnica

Prema istraživanju Internet World Statsa iz 2012. godine, u svijetu postoji 2,405,518,376 korisnika interneta. Zatim, u Europi oko 518 milijuna korisnika, a u Hrvatskoj 3 milijuna i 167 tisuća korisnika.

SRCE logo

Besplatna edukacija

Nauči nešto novo - SRCE nudi besplatne online tečajeve!

Budite spremni za nove izazove, budite jedan od onih koji će na svom prvom radnom mjestu znati više od drugih jer je radio na sebi i izvan studija. Iako mnogi to zanemaruju, istraživanja pokazuju kako baš ta neformalna edukacija čini presudnu točku pri zapošljavanju. Iskoristite ove mogućnosti koje SRCE nudi.

Lozinka

Korisni savjeti

Učinite svoju lozinku jačom i sigurnijom

Kako hakerima ne biste olakšali posao, važno je imati snažnu lozinku.

Google 2016

Najtraženiji pojmovi s Google tražilice

„Pokémon Go“ najtraženiji pojam 2016. godine na najpoznatijoj tražilici svijeta

Provjerite koji su najtraženiji pojmovi godine na izmaku i tko je iz svijeta filma, glazbe i sporta zasjeo na prva mjesta najpopularnije svjetske tražilice.