Za poduzetnike, umjetnike, kreativce

Crowdfunding: prilika za ostvarenje projektne ideje

Crowdfunding

Imate dobru projektnu ideju, ali ne i dovoljno novca da je ostvarite? Rješenje Vašeg problema leži u Crowdfundingu.

Imate dobru projektnu ideju, ali ne i dovoljno novca da ju ostvarite? Rješenje Vašeg problema leži u Crowdfundingu.

Crowdfunding je nov i jednostavan način prikupljanja novca putem Interneta od ljudi koji su voljni financirati dobre projektne ideje.

Kako bi se vaša ideja istaknula u odnosu na druge, ona treba biti jedinstvena, atraktivna i zanimljiva, kako bi netko poželio investirati novac u nju.

Postoje dva načina crowdfundinga. Prvi je da sami osmislite svoju crowdfunding platformu i tako pokrenete financiranje svoje ideje. Drugi način je financiranje putem neke od šestotinjak postojećih crowdfunding platformi, od kojih su Kickstarter i Indiegogo najveće, najpoznatije i najnagrađivanije. Kickstarter djeluje na području Sjedinjenih Američkih Država, dok Indiegogo djeluje globalno.

Prije samog upuštanja u crowdfunding, potrebno je sagledati sve dostupne načine financiranja i odlučiti je li crowdfunding najpogodniji način za vas. Pregledom i usporedbom vlastitog projekta s dobrim i lošim projektima objavljenim na crowdfunding platformama možete vidjeti uklapate li se u crowdfunding financiranje. Također je iznimno važno napraviti jasan projektni plan s točno definiranom svrhom i ciljevima projekta.

Crowdfunding kampanje su u suštini marketinške kampanje pa je važno napraviti dobru promociju projekta. Primjerice, video uradci samih osnivača projektne ideje u kojima se osobno obraćaju svojoj publici i emotivno govore o onome što planiraju ostvariti svakako ostavljaju dobar dojam i utjecaj na ljude koji žele financijski poduprijeti njihovu projektnu ideju. Takvi projekti imaju više šanse za uspjeh od onih bez video uratka. Stalna komunikacija i informiranje svakako je dodatan plus u prikupljanju sredstava jer ljudi žele biti dio projekta u koji su uložili novac. Bitno je napomenuti da se za financiranje putem crowdfundinga mogu prijaviti mali poduzetnici, umjetnici, kreativci itd.

Crowdfunding način financiranja treba razlikovati od milostinje jer on to nije. Bazira se na financiranju od jedne do nekoliko tisuća kuna, a za svaku donaciju projektant investitoru daje beneficiju, poznatiju kao „perk“. Perk može biti personalizirana poruka zahvale, telefonski poziv, sam proizvod koji će nastati realizacijom projekta i sl.
Financiranje crowdfundingom funkcionira na principu „ili uspiješ ili ne“. Ako projektant ne uspije prikupiti dovoljno novca, projektna ideja propada i novac se ne uzima od investitora. No ako projektant prikupi planirani iznos, ili čak iznos veći od planiranog, najveći dio novca ide projektantu, a manji dio se izdvaja za podmirenje troškova crowdfunding platforme.

Crowdfunding zahtijeva mnogo napornog rada, ali s pravom projektnom idejom i zainteresiranim investitorima imate veliku šansu za uspjeh.

Komentari na članak

Vezani članci

Come to the dark side

Studentski.hr otvara svoja vrata voditeljima prodaje oglasnog prostora i administratorima

Voditelji prodaje i administratori, prijavite se za rad na Studentskom.hr!

Ako si zainteresiran za radno mjesto voditelja prodaje oglasnog prostora ili administratora, pošalji molbu i životopis na ivana.herceg@studentski.hr do 1.10.2014.

EU PROJEKTI – od ideje do realizacije

EU projekti

EU zastupnica Ivana Maletić uredila praktičan priručnik za pripremu i provedbu EU projekata

Sveoubuhvatno i praktično izdanje na 476 stranica donosi odgovore na brojna pitanja vezano uz EU fondove i svakako će vam pomoći ako planirate prijaviti projekt!

Growww 2015

Growww program

46 pripravnika započelo staž u INA Grupi

Inin Growww program rezultirao zapošljavanjem 46 pripravnika.

Vip alumni iskustvo

Prilika za mlade i visokoobrazovane bez radnog iskustva

Još se niste prijavili za Vip alumni program? Požurite!

Kandidatima za Vip alumni program poručujem da se potrude biti izabrani jer će kroz godinu dana steći jako bogato znanje i iskustvo. - rekao je Domagoj Rudeš, polaznik prvog Vip alumni programa.

Come to the dark side

Studentski.hr otvara vrata svog marketinškog odjela

Prijavite se za rad u marketingu Studentskog.hr!

Ako si zainteresiran za poslove u marketingu: voditelj odjela marketinga i komunikacija, CM tima, voditelj suradnje sa studentskim organizacijama, glasnogovornik ili asistent u odjelu marketinga, pošalji svoju molbu i životopis na ivana.herceg@studentski.hr do 1.10.2014.