Za poduzetnike, umjetnike, kreativce

Crowdfunding: prilika za ostvarenje projektne ideje

Crowdfunding

Imate dobru projektnu ideju, ali ne i dovoljno novca da je ostvarite? Rješenje Vašeg problema leži u Crowdfundingu.

Imate dobru projektnu ideju, ali ne i dovoljno novca da ju ostvarite? Rješenje Vašeg problema leži u Crowdfundingu.

Crowdfunding je nov i jednostavan način prikupljanja novca putem Interneta od ljudi koji su voljni financirati dobre projektne ideje.

Kako bi se vaša ideja istaknula u odnosu na druge, ona treba biti jedinstvena, atraktivna i zanimljiva, kako bi netko poželio investirati novac u nju.

Postoje dva načina crowdfundinga. Prvi je da sami osmislite svoju crowdfunding platformu i tako pokrenete financiranje svoje ideje. Drugi način je financiranje putem neke od šestotinjak postojećih crowdfunding platformi, od kojih su Kickstarter i Indiegogo najveće, najpoznatije i najnagrađivanije. Kickstarter djeluje na području Sjedinjenih Američkih Država, dok Indiegogo djeluje globalno.

Prije samog upuštanja u crowdfunding, potrebno je sagledati sve dostupne načine financiranja i odlučiti je li crowdfunding najpogodniji način za vas. Pregledom i usporedbom vlastitog projekta s dobrim i lošim projektima objavljenim na crowdfunding platformama možete vidjeti uklapate li se u crowdfunding financiranje. Također je iznimno važno napraviti jasan projektni plan s točno definiranom svrhom i ciljevima projekta.

Crowdfunding kampanje su u suštini marketinške kampanje pa je važno napraviti dobru promociju projekta. Primjerice, video uradci samih osnivača projektne ideje u kojima se osobno obraćaju svojoj publici i emotivno govore o onome što planiraju ostvariti svakako ostavljaju dobar dojam i utjecaj na ljude koji žele financijski poduprijeti njihovu projektnu ideju. Takvi projekti imaju više šanse za uspjeh od onih bez video uratka. Stalna komunikacija i informiranje svakako je dodatan plus u prikupljanju sredstava jer ljudi žele biti dio projekta u koji su uložili novac. Bitno je napomenuti da se za financiranje putem crowdfundinga mogu prijaviti mali poduzetnici, umjetnici, kreativci itd.

Crowdfunding način financiranja treba razlikovati od milostinje jer on to nije. Bazira se na financiranju od jedne do nekoliko tisuća kuna, a za svaku donaciju projektant investitoru daje beneficiju, poznatiju kao „perk“. Perk može biti personalizirana poruka zahvale, telefonski poziv, sam proizvod koji će nastati realizacijom projekta i sl.
Financiranje crowdfundingom funkcionira na principu „ili uspiješ ili ne“. Ako projektant ne uspije prikupiti dovoljno novca, projektna ideja propada i novac se ne uzima od investitora. No ako projektant prikupi planirani iznos, ili čak iznos veći od planiranog, najveći dio novca ide projektantu, a manji dio se izdvaja za podmirenje troškova crowdfunding platforme.

Crowdfunding zahtijeva mnogo napornog rada, ali s pravom projektnom idejom i zainteresiranim investitorima imate veliku šansu za uspjeh.

Komentari na članak

Vezani članci

4 načina kako iskoristiti LikedIn profil na novi način

Za sve one u potrazi za poslom

Kako iskoristiti LinkedIn profil na novi način

Tražite posao? Onda svakako obratite pažnju na svoj LinkedI profil!

Prva reklama za seks

Promotivni video

VIDEO: Prva reklama za seks na svijetu... bez seksa

Prva reklama za seks, koju možete pogledati ispod, neće biti prikazivana na televiziji već isključivo na internetu.

aplikacija

Novosti iz Microsofta

Nova Microsoftova aplikacija „Twins or Not“

Ova aplikacija putem učitanih fotografija pokušava odrediti sličnost između korisnika aplikacije.

Učenje preko neta

Alternativni načini učenja

Vještine koje možete naučiti pretražujući Internet

Iako smo svi pohađali neke obrazovne ustanove, ponekad se nađemo u situaciji da ne znamo riješiti neki problem iz praktičnog života. Umjesto da u takvim situacijama novac trošiš na skupe majstore, radije postani sam svoj majstor slijedeći upute mnogih mrežnih stranica koje nude korisne savjete za problematičnu situaciju u kojoj se nalaziš.

Dioklecijanova palača

Predavanje Joška Belamarića

Porezne reforme cara Dioklecijana

Joško Belamarić, ravnatelj instituta za povijest umjetnosti, u Splitu je održao izlaganje o poreznim reformama cara Dikolecijana i utjecaju Egipta na palaču u Splitu.