Međunarodno istraživanje hrvatske studentice

Više od 50 posto ljubitelja „selfija” uljepšava svoje fotografije prije objave

Međunarodno istraživanje o selfijima

Istraživanje hrvatske studentice Zrinke Peharec provedeno u 40 zemalja pokazalo je zanimljive trendove – „selfie” ruši tabue i uvriježene obrasce ponašanja, o čemu su se proteklih mjeseci raspisali čak i turski mediji.

Ako ste vlasnik pametnog telefona, foto-autoportretu ili „selfiju“ zasigurno niste uspjeli odoljeti. Ujutro, popodne, pred spavanje – svako vrijeme dobro je vrijeme. Raširio se u sve sfere društva i postao moćan komunikacijski alat, toliko moćan da je postao predmet ozbiljnih istraživanja.

Ovim globalnim fenomenom bavila se i Zrinka Peharec, studentica postdiplomskog studija komunikologije na međunarodnom Sveučilištu Yaşar u Izmiru, koja je u sklopu svog magistarskog rada ispitala stavove o popularnim selfijima, formatu koji je dodatno začinio brojne sadržaje na društvenim mrežama. Istraživanje je provedeno na uzorku od 214 sudionika u 40 zemalja, a osim Hrvatske, uključuje i zemlje poput Nigerije i Pakistana.

Zrinka je dodatan poticaj za potkrepu primijećenih trendova konkretnim brojkama dobila za vrijeme stručne prakse u agenciji za odnose s javnošću Manjgura, u kojoj je pri susretanju s online komunikacijom u svakodnevnom radu s klijentima prepoznala priliku da obradi područje koje još nije dovoljno istraženo.

– Kolege u Manjguri naučile su me kako spojiti teoriju i praksu te kako osmisliti projekt koji je moguće uspješno medijski plasirati. Svojim radom željela sam utvrditi način na koji ljudi koriste selfije za samoprezentaciju i slanje određene poruke na društvenim mrežama te istražiti socijalno ponašanje vezano uz fenomen selfija. ovaj se vizualno-komunikacijski alat ne koristi samo u privatne svrhe, već i za promocijske te marketinške aktivnosti privatnih kompanija i institucija. – zaključila je istraživačica, potkrijepivši konkretnim brojkama ono čega su i organizacije i pojedinci sve više svjesni.

Čak 88 posto sudionika istraživanja potvrdilo je kako fotografira selfije, od čega 75.7 posto ima pozitivan stav o takvom obliku bilježenja vlastitog lika, a svega 4.55 posto ispitanika izjavilo je kako mrzi selfije.

Više od 50 posto ljubitelja selfija priznalo je kako redovito ili ponekad koriste filtere za bolji izgled na fotografijama. Kao najčešće korištena društvena mreža za objavljivanje selfija istaknut je Facebook, no zbog porasta popularnosti Instagrama može se pretpostaviti da bi se taj odnos uskoro mogao promijeniti.

Najveći broj ljubitelja selfija, njih 86.85 posto, ima između 18 i 34 godine Podatak da starije generacije (preko 65 godina) u manje od jedan posto slučajeva  fotografiraju selfije nije nimalo neočekivan.

Teško je i zamisliti sve lokacije i poze u kojima se fotografiraju selfiji, ali je istraživanje pokazalo da ipak postoje mjesta na kojima se selfiji neće tako često fotografirati. tako 63.87 posto ispitanih nikad ne bi radilo selfije na sprovodu, a 74.35 posto nikada ne bi fotografiralo intimne trenutke.

Zrinka je svoju tezu obrađivala na Sveučilištu primijenjenih umjetnosti Koblenz, na RheinAhrCampusu u Njemačkoj. Međunarodno istraživanje provedeno je u suradnji turskog i njemačkog sveučilišta pod pokroviteljstvom Europske unije.

Komentari na članak

Vezani članci

Natječaj

Centar za posjetitelje Europskog parlamenta

Fotografirajte pet stvari koje najviše volite i otputujte u Bruxelles

Najbolja će fotografija biti izložena u Parlamentariumu, a pet će pobjednika biti pozvano u Bruxelles kako bi snimili reportažu tijekom Noći muzeja 11. ožujka i preuzeli službeni instagramski profil Europskog parlamenta na jedan dan. 

Nutscaping

Jedan od bizarnijih internetskih trendova

Smak svijeta ili mudo u kadru? Procijenite sami!

Pomrčina Sunca, Crna rupa, loša kamera - ili mudo u kadru?

Fran

Hit video

VIDEO: Francuzi snimili najbolji promotivni video za Hrvatsku

Riječ je o skupini prijatelja koji su odlučili svoj odmor u Hrvatskoj zabilježiti pomoću videokamere i selfie štapa.

Durex istraživanje

Durexovo istraživanje

Manjak samopouzdanja i "kultura nepobjedivosti" dovode do izostanka sigurnog seksa među mladima

Tvrtka Durex provela je informativno istraživanje o korištenju zaštite tijekom spolnog odnosa. Dobiveni su rezultati iznenađujući.

Camera obscura

"Camera obscura"

Izradite svoju napravu za hvatanje svjetla na radionici DIY fotografije

Otvorene su prijave za sudjelovanje na dvotjednoj radionici DIY fotografije. Polaznicima će se približiti razumijevanje fotografije kroz gradnju naprave za hvatanje svjetla, izrađivanje kamera te kroz mnoge druge aktivnosti.