Međunarodno istraživanje hrvatske studentice

Više od 50 posto ljubitelja „selfija” uljepšava svoje fotografije prije objave

Međunarodno istraživanje o selfijima

Istraživanje hrvatske studentice Zrinke Peharec provedeno u 40 zemalja pokazalo je zanimljive trendove – „selfie” ruši tabue i uvriježene obrasce ponašanja, o čemu su se proteklih mjeseci raspisali čak i turski mediji.

Ako ste vlasnik pametnog telefona, foto-autoportretu ili „selfiju“ zasigurno niste uspjeli odoljeti. Ujutro, popodne, pred spavanje – svako vrijeme dobro je vrijeme. Raširio se u sve sfere društva i postao moćan komunikacijski alat, toliko moćan da je postao predmet ozbiljnih istraživanja.

Ovim globalnim fenomenom bavila se i Zrinka Peharec, studentica postdiplomskog studija komunikologije na međunarodnom Sveučilištu Yaşar u Izmiru, koja je u sklopu svog magistarskog rada ispitala stavove o popularnim selfijima, formatu koji je dodatno začinio brojne sadržaje na društvenim mrežama. Istraživanje je provedeno na uzorku od 214 sudionika u 40 zemalja, a osim Hrvatske, uključuje i zemlje poput Nigerije i Pakistana.

Zrinka je dodatan poticaj za potkrepu primijećenih trendova konkretnim brojkama dobila za vrijeme stručne prakse u agenciji za odnose s javnošću Manjgura, u kojoj je pri susretanju s online komunikacijom u svakodnevnom radu s klijentima prepoznala priliku da obradi područje koje još nije dovoljno istraženo.

– Kolege u Manjguri naučile su me kako spojiti teoriju i praksu te kako osmisliti projekt koji je moguće uspješno medijski plasirati. Svojim radom željela sam utvrditi način na koji ljudi koriste selfije za samoprezentaciju i slanje određene poruke na društvenim mrežama te istražiti socijalno ponašanje vezano uz fenomen selfija. Ovaj se vizualno-komunikacijski alat ne koristi samo u privatne svrhe, već i za promocijske te marketinške aktivnosti privatnih kompanija i institucija. – zaključila je istraživačica, potkrijepivši konkretnim brojkama ono čega su i organizacije i pojedinci sve više svjesni.

Čak 88 posto sudionika istraživanja potvrdilo je kako fotografira selfije, od čega 75.7 posto ima pozitivan stav o takvom obliku bilježenja vlastitog lika, a svega 4.55 posto ispitanika izjavilo je kako mrzi selfije.

Više od 50 posto ljubitelja selfija priznalo je kako redovito ili ponekad koriste filtere za bolji izgled na fotografijama. Kao najčešće korištena društvena mreža za objavljivanje selfija istaknut je Facebook, no zbog porasta popularnosti Instagrama može se pretpostaviti da bi se taj odnos uskoro mogao promijeniti.

Najveći broj ljubitelja selfija, njih 86.85 posto, ima između 18 i 34 godine. Podatak da starije generacije (preko 65 godina) u manje od jedan posto slučajeva  fotografiraju selfije nije nimalo neočekivan.

Teško je i zamisliti sve lokacije i poze u kojima se fotografiraju selfiji, ali je istraživanje pokazalo da ipak postoje mjesta na kojima se selfiji neće tako često fotografirati. tako 63.87 posto ispitanih nikad ne bi radilo selfije na sprovodu, a 74.35 posto nikada ne bi fotografiralo intimne trenutke.

Zrinka je svoju tezu obrađivala na Sveučilištu primijenjenih umjetnosti Koblenz, na RheinAhrCampusu u Njemačkoj. Međunarodno istraživanje provedeno je u suradnji turskog i njemačkog sveučilišta pod pokroviteljstvom Europske unije.

Komentari na članak

Vezani članci

Seyfettin Dincturk

INTERVJU: SEYFETTIN DINCTURK

Pogled kroz objektiv

Njegove fotografije su realne i socijalno osjetljive, sebe naziva „uličnim“ fotografom, na Facebooku ima gotovo 50 000 lajkova, a san mu je jednog dana kupiti karavan, putovati svijetom i fotografirati ljude.

Djevojka u moru, zalazak sunca

Denis Mahmutović

Žena, majka, glupača

Većina mojih prijatelja ne dijeli moju strast prema točnosti, pa se tako nerijetko nađem kako sjedim sam u polumračnom kafiću zaglavljen s konobarom koji mi mijenja pepeljaru svake dvije minute i gleda me “siročić je sigurno izvisio s curom, sad mu moram postati najbolji prijatelj” pogledom...

Neno Belan i Fiumensi u Domu sportova

Izložba u Galeriji Juraj Klović

Otisci trenutaka s koncerata Nene Belana i Fiumensa ostali su na fotografijama

Anamarija Vartabedijan posljednih deset godina fotografira rock koncerte Nene Belana i Fiumensa, a sada ih je, zajedno s fotografijama koncertnih gostiju, uobličila u izložbu otvorenu za sve zainteresirane posjetitelje.

Seks

Rezultati istraživanja

Internet spolno odgaja djecu i mlade

Čak 55% ispitanika o spolnom odgoju informiralo se na internetu, 10% savjetovalo se s roditeljima, dok je tek 7% sudjelovalo na predavanju u školi koje je bilo posvećeno isključivo toj temi.

Foto dani mladih 2017

Manifestacija u Karlovcu

Foto dani mladih prerasli u međunarodni festival

Foto dani mladih i ove će godine obogatiti kulturnu i turističku ponudu grada Karlovca brojnim sadržajima. Osim natjecateljskog i edukativnog dijela programa namijenjenog isključivo sudionicima, ovogodišnje izdanje festivala bit će prepuno sadržaja za Karlovčane i inozemne posjetitelje.