Izazovi modernog svijeta

Što je ovisnost o Facebooku i kako je se riješiti?

Tipkanje u vožnji

Zašto ljudi imaju potrebu da prilikom rada posegnu za pametnim telefonom i pogledaju što se novog desilo na Facebooku?

Iako postoje mnoga istraživanja o tome koliko odrasli mogu koncentrirano raditi (45 minuta) i o tome koliko vremena treba proći da se odrasla osoba ponovno koncentrira (15 minuta), ne postoji mnogo istraživanja o multitaskingu, odnosno o tome koliko loše utječe na izvršavanje radnog zadatka.

Znanstvenici jednog sveučilišta u kompjutersku su sobu ugradili programe koji su pratili koliko su pažnje studenti posvetili zadatku koji su radili, a koliko ometačima pažnje. Iako su studenti rekli da se na svoj zadatak mogu koncentrirati oko 5 minuta (što je vrlo malo), više su šokirali rezultati koji su pokazali da su se na zadatak mogli koncentrirati samo 31 sekundu.

Evo što stručnjaci preporučuju kako bi se mogli koncentrirati na posao duže od 31 sekunde:

1. Napravite Facebook teže dostupnim. Zanimljivo je da u samo 40 posto slučajeva ljudi napuštaju ono što rade i krenu raditi nešto drugo. ljudi su toliko lijeni da bi radije radili ono što već rade nego prešli na nešto novo. Razvojem Facebooka, razvili su se i Facebook-blokeri koji onemogućuju odlazak na društvenu mrežu. Facebook-blokeri mogu se instalirati u pretraživač.

2. Krenite s težim stvarima. Duže radimo na težim zadacima jer oni zahtijevaju svu našu pažnju i koncentraciju. Znamo da su teži poslovi krhki, a svako ometanje prilikom rada na njima može dovesti do toga da moramo početi sve iz početka.

3. Budite uzbuđeni zbog zadatka koji ćete izvršiti. Pronalaženje nečega zanimljivog u onome što radite sprječava odlazak na društvene mreže i gledanje nekoliko tjedna starih postova. Radost koju osjetimo kad radimo neki zanimljivi posao pomoći će nam u tome da pobijedimo lijenost i umor.

4. dobro razmislite o prioritetima. Trik je u tome da natjeramo mozak da radi, a da ometače držimo daleko od sebe.

5. Onemogućite obavijesti na svojemu pametnom telefonu. Obavijesti su i sreća i nesreća zato što nam okupiraju pažnju. One koje uza sebe imaju sliku ili zvuk mogu odvući pažnju i imaju 50 posto šanse da ćete zbog njih prekinuti s poslom. dobro razmislite na kojim aplikacijama želite imati uključene obavijesti.

Iako je koncentracija napadnuta sa svih strana, prikupte snage i obavite zadatak kako najbolje možete. 

Komentari na članak

Vezani članci

Neverbalna komunikacija

Neverbalna komunikacija

Sedam pogrešaka u govoru tijela koje druge mogu udaljiti od vas

Nemojte si dopustiti da govorom tijela pokazujete nervozu i nedostatak samopouzdanja. Ispravite pogreške i zadivite potencijalnog poslodavca ili partnera!

Tamna čokolada

Priprema za ispite

Za bolju koncentraciju jedite čokoladu i pijte zeleni čaj

Postoji niz namirnica koje vam mogu pomoći kod bolje koncentracije i pamćenja. Mi vam donosimo one najzanimljivije koje možete konzumirati svaki dan.

Neuredna soba

Pronađite idealan stan!

Razmišljajte o ovih par stvari tijekom potrage za stanom!

Što uopće raditi tijekom potrage za stanom i što pitati stanodavca, teme su koje vam nisu poznate, pa ćemo, kao iskusni detektivi stanova, podijeliti par savjeta kako pronaći stan.

Pisanice

Rok trajanja

Kako skladištiti i iskoristiti kuhana jaja nakon Uskrsa

Teško je procijeniti koliko ova osjetljiva namirnica može trajati. Naučite kako čuvati i optimalno iskoristiti pisanice nakon Uskrsa.

Studentski proračun

Privremeni rezultati objavljeni 8. travnja, ali novaca još uvijek nema

MZOS razljutio studente neisplatom stipendija čak šest mjeseci nakon početka akademske godine

Studente već tjednima zanima kada će napokon biti objavljeni konačni rezultati te kada će im konačno biti uplaćen novac. No, iz MZOS-a dobivaju uvijek isti odgovor koji ih čini opravdano nezadovoljnima.