Izazovi modernog svijeta

Što je ovisnost o Facebooku i kako je se riješiti?

Tipkanje u vožnji

Zašto ljudi imaju potrebu da prilikom rada posegnu za pametnim telefonom i pogledaju što se novog desilo na Facebooku?

Iako postoje mnoga istraživanja o tome koliko odrasli mogu koncentrirano raditi (45 minuta) i o tome koliko vremena treba proći da se odrasla osoba ponovno koncentrira (15 minuta), ne postoji mnogo istraživanja o multitaskingu, odnosno o tome koliko loše utječe na izvršavanje radnog zadatka.

Znanstvenici jednog sveučilišta u kompjutersku su sobu ugradili programe koji su pratili koliko su pažnje studenti posvetili zadatku koji su radili, a koliko ometačima pažnje. Iako su studenti rekli da se na svoj zadatak mogu koncentrirati oko 5 minuta (što je vrlo malo), više su šokirali rezultati koji su pokazali da su se na zadatak mogli koncentrirati samo 31 sekundu.

Evo što stručnjaci preporučuju kako bi se mogli koncentrirati na posao duže od 31 sekunde:

1. Napravite Facebook teže dostupnim. Zanimljivo je da u samo 40 posto slučajeva ljudi napuštaju ono što rade i krenu raditi nešto drugo. Ljudi su toliko lijeni da bi radije radili ono što već rade nego prešli na nešto novo. Razvojem Facebooka, razvili su se i Facebook-blokeri koji onemogućuju odlazak na društvenu mrežu. Facebook-blokeri mogu se instalirati u pretraživač.

2. Krenite s težim stvarima. Duže radimo na težim zadacima jer oni zahtijevaju svu našu pažnju i koncentraciju. Znamo da su teži poslovi krhki, a svako ometanje prilikom rada na njima može dovesti do toga da moramo početi sve iz početka.

3. Budite uzbuđeni zbog zadatka koji ćete izvršiti. Pronalaženje nečega zanimljivog u onome što radite sprječava odlazak na društvene mreže i gledanje nekoliko tjedna starih postova. Radost koju osjetimo kad radimo neki zanimljivi posao pomoći će nam u tome da pobijedimo lijenost i umor.

4. Dobro razmislite o prioritetima. Trik je u tome da natjeramo mozak da radi, a da ometače držimo daleko od sebe.

5. Onemogućite obavijesti na svojemu pametnom telefonu. Obavijesti su i sreća i nesreća zato što nam okupiraju pažnju. One koje uza sebe imaju sliku ili zvuk mogu odvući pažnju i imaju 50 posto šanse da ćete zbog njih prekinuti s poslom. Dobro razmislite na kojim aplikacijama želite imati uključene obavijesti.

Iako je koncentracija napadnuta sa svih strana, prikupte snage i obavite zadatak kako najbolje možete. 

Komentari na članak

Vezani članci

Liječenje mamurluka

Dan poslije "samo jedne" čašice

Kako smanjiti mogućnost mamurluka?

Za sve one koji su se (ne jednom) suočili s očajnim danom poslije, koji su se sutradan osjećali kao drvo i sramili se sami sebe, donosimo nekoliko korisnih savjeta za preživljavanje mamurluka.

Diplomanti s togama i kapama

Završetak visokog obrazovanja

Napiši diplomski rad bez panike

Pisanjem diplomskog rada privest ćeš kraju svoje visoko obrazovanje. Donosimo ti nekoliko savjeta za olakšavanje tog stresnog posla.

Mr. Selfie

Jeste li i vi Mr. Selfie?

VIDEO: Koliko smo ovisni o tehnologiji?

Od jutra do mraka, bez podizanja pogleda s ekrana, glavni lik ovog video kroz dan se nađe u nizu apsurdnih situacija, no jedva ih primjećuje.

Mobitel

Moderna čuda

10 činjenica koje niste znali o društvenim mrežama

Iako su društvene mreže dio naših života, kladimo se da brojne činjenice o njima niste znali.

Hrana za učenje

Izbjegnite ispitni stres

Savjeti koji će vam olakšati učenje za ispite

Kako bi se što bolje pripremili za ispite i izbjegli veliki stres, pokušajte slijediti ove savjete. Osim što ćete postići dobre rezultate, sačuvat ćete i svoje zdravlje.