Antropologinja kiborga

Amber Case: Svi smo mi kiborzi

Amber Case

Amber Case, antropologinju kiborga, časopis Fast Company proglasio je najutjecajnijom ženom u istraživanju tehnologije.

Amber Case, antropologinju kiborga, časopis Fast Company proglasio je najutjecajnijom ženom u istraživanju tehnologije.

Amber Case poznata je po svojoj tvrdnji „svi smo mi kiborzi“, a najviše se bavi odnosom tehnologije i ljudi. Case navodi kako nam najnaprednija tehnologija pomaže živjeti naše živote te postaje više od same tehnologije. 

Kiborg

Kiborg je organizam kojemu su dodane vanjske komponente kako bi se prilagodio novom okruženju, novim tehnološkim promjenama. Case ljude uspoređuje s kiborzima upravo zbog mnoštva pomoćnih uređaja koje nose uz sebe. Počevši od walkmana, kao prvih takvih uređaja, pa sve do pametnih telefona i tableta.

S antropološkog stajališta, Case komentira odnos ljudi i tehnologije te kaže da su nam mobiteli postali kao mala djeca. Ako plaču - možemo ih pokupiti; ako im se isprazni baterija -  možemo ih nahraniti; kada ih izgubimo - paničarimo. Ona tvrdi da danas imamo mnogo više moći u vlastitom džepu zahvaljujući uređajima koje nosimo sa sobom. S druge strane, mnogi će reći da nam i raspoloženje ovisi o povezanosti na Internet. Ako je veza spora - bit ćemo lošije volje, ako je brza - bit ćemo odlične volje.

Iako neki smatraju da nas uređaji otuđuju i pretvaraju u strojeve, Case smatra da „tehnologija samo pojačava našu čovječnost“. Odnosno, da nam uređaji samo olakšavaju svakodnevicu. Primjerice, zbog napretka tehnologije danas možemo komunicirati s osobama na drugoj strani svijeta. Isto tako možemo podijeliti svoj video uradak na YouTube-u.

Case, također, navodi da zbog mnoštva informacija koje svakodnevno primamo sve manje pamtimo. Naš mozak funkcionira kao Hyperlink memory. Kako gledamo više stranica u isto vrijeme ne možemo pamtiti baš sve, stoga se dio informacija gubi.

Isto tako, Case smatra da je telefon postao poput cigarete. Sjetimo se samo koliko puta dnevno provjerimo je li nam tko poslao nešto na Facebook, imamo li kakvu obavijest, jesmo li nešto zaboravili, kome je danas rođendan i slično.

Osim toga, Case govori i o Facebook profilima i o našem drugom identitetu te kako djeca često znaju imati otvoren profil prije no što se rode. Mnogi ljudi koriste Facebook profil kako bi se predstavili u najljepšem svjetlu, odnosno onakvima kakvi bi željeli biti. Case navodi kako je Facebook plodno tlo za otvaranje lažnih profila na kojima korisnici mogu izreći sve što ne smiju ili ne mogu u pravom životu.

Junk sleep

Nadalje, Case govori i o lošem snu. Naime, navodi kako je većina ljudi prenatrpana informacijama tijekom cijelog dana. Savjetuje da ljudi prije spavanja ne provjeravaju svoje mailove, profile i slično kako bi se mozak odmorio i kako bi se probudili odmorni te spremni za novi radni dan.

Konačno, smatra da uspjeh tehnologije ovisi o razini udobnosti čovječanstva.

- Ljudi ne evoluiraju jednako brzo kao strojevi. Danas je životni ciklus novih proizvoda samo jedna do dvije godine dok je ljudski životni vijek sve dulji i dulji. Kad je Douglas Engelbart izumio miš 1963. godine, vidio je to kao privremeno rješenje. Rekao je da bi se podacima na računalu trebalo moći izravno pristupiti. Trebalo je gotovo pola stoljeća prije nego što se to zapravo moglo učiniti jer većini ljudi treba više vremena da prihvati neku tehnološku inovaciju.

 

 

Komentari na članak

Vezani članci

Airdroid

Bežićni prijenos datoteka

Airdroid šalje kablove u povijest

Ova aplikacija omogućuje svojim korisnicima da preko Wi-Fija pošalju datoteke iz mobitela u računalo i obrnuto. Pomoću nje možete upravljati mobitelom preko računala.

Iris Ivaniš

Odlične partije protiv Kansas Cityja i Chicaga

Požežanka Iris Ivaniš sportašica tjedna na sveučilištu u Seattleu

Iris je jedna od predstavnica odbojkaškog kluba u sveučilišnom vijeću SAAC (Student-Athlete Advisory Council) te je i dvaput nagrađivana od strane sveučilišno-sportske organizacije WAC.

Yahoo

Od Facebooka i Intela do Hewlett-Packarda

10 najbolje ocijenjenih kompanija za stjecanje iskustva

Facebook je ocijenjen kao najbolja kompanija za stjecanje iskustva. Do rezultata istraživanja Glassdoor je došao prikupljajući povratne informacije zaposlenih pripravnika.

Naslovna

Društvene mreže

Kako Facebook prikuplja vaše podatke i koristi ih za reklame

Jeste li ikad na Facebooku dobili veoma specifičnu reklamu baš kada ste razmišljali o kupnji toga? Ne, Facebook vam nije pročitao misli. Već je vrlo specifičnim metodama otkrio što volite i ponudio vam to u obliku reklame. Kako to sve funkcionira i kako isključiti takve reklame, pročitajte u nastavku.

Nov način konzumiranja vode - Ooho

Bliska budućnost u studentskoj realizaciji

Studentska inovacija za ispijanje vode

Londonski studenti osmislili su nov i ekološki prihvatljiv način ispijanja vode. Možda ćemo u budućnosti reći zbogom plastičnim bocama.