Užurbani život

5 načina kako pobijediti stres

Stresna situacija

Unatoč svim svakodnevnim izazovima zbog kojih se javlja stres, moguće ga je pobijediti. Donosimo 5 načina koji će vam pomoći u tome.

U današnjem užurbanom načinu života stres je postao dio naše svakodnevice. Pojavljuje se zbog različitih životnih zahtjeva s kojima se teško suočavamo. Problemi s financijama, nedostatak vremena, nemogućnost rješavanja zadanog zadatka na poslu ili pak učenje za važan ispit samo su neki od čimbenika koji uzrokuju stres. Iako se na svakog manifestira drugačije, postoje neki zajednički simptomi poput znojenja, glavobolje, otpadanja kose, umora, problemi s probavom, depresija i napadaji panike.

U malim količinama on može odigrati pozitivnu ulogu u nama i poticati nas na bolje, ali ako se javlja u prevelikim količinama onda može izazvati fizičke i emocionalne probleme s kojima se je teško nositi. Ovdje možete saznati kako pobijediti stres unatoč svim svakodnevnim izazovima zbog kojih vam se on javlja. 

1. Kupka 

Nakon napornog dana sve što vam navečer treba je topla kupka! Osim što obnavlja, izgrađuje, čisti i hrani naše tijelo, voda također i opušta. Zato napuniti kadu s vodom i uz to zapaliti dvije-tri svjećice za ambijent uopće ne zvuči kao loša ideja. 

2. Disanje

Duboko disanje iliti meditacija najbolja je vježba za pročišćavanje našeg organizma i uma. Dovoljno je samo 5 do 10 minuta dubokog disanja za učinkovite rezultate. Ono djeluje kao masaža za naše unutarnje organe i smiruje naš um od negativnih misli te samim time potiče bolje raspoloženje. Raspoloženje igra ključnu ulogu jer su upravo pozitivne misli i kontrola nad osjećajima bitne za život bez stresa.



Foto: Giphy

3. Šetnja

Poznato je da bilo kakva tjelovježba pomaže da se osjećamo bolje zbog hormona sreće koji izlučuje, no kod većine ljudi vježba predstavlja negativnu konotaciju. To je prihvatljivo, jer budimo realni, tko će svojih jedinih pola sata u danu za sebe iskoristiti na vježbanje. Zato je šetnja kroz prirodu ili neki zeleni park odlično rješenje. Nije potrebno ni hodanje kroz park već samo sjedenje na klupici. Zvuči pomalo smiješno, ali nije li bolja opcija sjediti na svježem zraku i slušati cvrkut ptica i šum lišća nego sjediti doma na krevetu ili kauču i gledati televizor?

4. Smijanje

Smijanje jako dobro utječe na naše zdravlje jer smanjuje stres izlučivanjem endorfina baš kao i vježbanje. Iako je jako teško iskreno se smijati u izazovnim situacijama, ono što nas može potaknuti na smijeh su smiješni videi ili komedije. Stoga zavaliti se u krevet i uz najdraži napitak ili grickalice gledati neku smiješnu komediju zvuči kao primamljivo provođenje vremena. 

5. Slušanje glazbe

Klasična glazba ili bilo kakva glazba prirode dokazano djeluje na nas tako što smanjuje anksioznost. Prema znanstvenicima najbolji je izbor za otklanjanje stresa Beethovena 7. simfonija. Prve tri minute ove simfonije odličan su zvuk za podizanje energije, iscjeljivanje, opraštanje i otpuštanje svih unutrašnjih tenzija.


Foto: Giphy

Komentari na članak

Vezani članci

Ispunjeni rokovnik

Ispitno razdoblje

5 načina za nositi se s prenatrpanim rasporedom

Pretrpan raspored nije samo izvor stresa već i drugih problema. Donosimo ti njegove nedostatke, ali i savjete kako se nositi s previše obaveza.

Bez sna

U samo nekoliko koraka

Postignite bolju koncentraciju i smanjite stres uz ove trikove

Zadržite koncentraciju još koji tjedan dok su ispitni rokovi, a onda ćemo vas pustiti da uživate.

Beba spava

Odmori se, za promjenu

Kako neprospavana noć djeluje na tvoj organizam

Shvaćamo olako ideju o nespavanju, gledajući na to kao odličan izlaz iz kroničnog nedostatka vremena. Međutim, posljedice su nespavanja dramatične.

Jedenje; izvor: https://unsplash.com/photos/42NwSjIoDrc

Ovisnost o hrani

Objašnjeno zašto radije posežemo za čokoladom nego za jabukom

Hrana nam je nužna za preživljavanje. Daje nam energiju i hranjive tvari te time omogućuje našem organizmu normalno funkcioniranje. Međutim, hrane je sve više i više te njezin unos ne ovisi samo o dostupnosti ili o osjećaju gladi već i o emocijama koje uz hranu vežemo. Studiranje je vrlo stresno razdoblje tijekom kojega je lako nekoj hrani dati titulu utješne hrane ili čak nagrade, ali postoje i načini na koje se ovisnosti o hrani možemo riješiti.

balancedbabe.com

Pisanjem protiv stresa

Vođenje dnevnika pozitivno utječe na zdravlje

Iznosimo vam valjane razloge zašto biste trebali ispunjavati stranice vlastitog dnevnika. To nipošto nije predodređeno samo za tinejdžere. Prenošenje emocija na papir dokazano poboljšava kvalitetu vašeg života.