Utjecaj Facebooka na stvaranje novih termina

10 riječi koje su utjecale na engleski jezik

Facebook logo

Upotrebom ove društvene mreže korisnici su razvili neke nove riječi, fraze i akronime koje koriste i u stvarnom životu.

Najveća društvena mreža je od svojega osnutka 2004. godine do danas utjecala što pozitivno - što negativno na svoje korisnike i svijet oko njih. Čini se da je u današnje vrijeme taj utjecaj prešao digitalne granice i ostavio traga na jeziku. Točnije, upotrebom ove društvene mreže korisnici su razvili neke nove riječi, fraze i akronime koje koriste i u stvarnom životu.

Evo koje riječi su postale uobičajene korištenjem Facebooka te promijenile engleski jezik:

1. Facebook Official – pridjev, kada osoba objavi na svom Facebook profilu Facebook Official to onda znači da je i službeno u vezi. Jer ako nešto nije objavljeno na Facebooku, onda kao da se nije ni dogodilo; kao da veza ni ne postoji u stvarnom životu.

2. Friend – glagol, koristi se za dodavanje još jednog Facebook korisnika kao prijatelja kako bi on postao dio naše virtualne stvarnosti. Međutim, to ne mora značiti da ćemo dodati našeg prijatelja iz stvarnog života, ako ne želimo da vidi što radimo na Facebooku.

3. Like – glagol, toliko se ustalio u našim virtualnim životima da za sve klikamo like. Sviđalo nam se nešto ili ne sviđalo, najlakše je kliknuti like i bez brige smo. Također, ta se riječ sve češće upotrebljava i u stvarnom životu.

4. Poke – glagol, najčešće se koristi da bi se obavijestilo korisnika da mu je poslana obavijest.

5. Pro Pic – imenica, odnosi se na profilnu fotografiju koja je dostupna na profilu i kada ste offline.

6. Stalk – glagol, odnosi se na duboko pretraživanje nečijeg profila. Odnosno, kada osoba pregleda većinu fotografija ili događaja druge osobe i čini joj se kao da je poznaje, na temelju viđenog.

7. Tag – glagol, odnosi se na označavanje osoba na fotografiji, komentaru ili statusu. Zabrinjavajuće postane kada roditelji saznaju sa Facebook profila, zahvaljujući tzv. tagiranju, da im je maloljetnik bio vani, a mislili su da je kod kuće.

8. Unfriend – glagol, koristi se kao opcija za brisanje prijatelja. Razgovorom u virtualnom svijetu više se ništa ne treba rješavati. Dovoljno je kliknuti opciju unfriend i slučaj riješen.

9. Unlike – glagol, najčešće se koristi za izražavanje mišljenja ovo mi se ne sviđa. Međutim, rijetko se koristi, jer kako prijatelju na Facebooku možeš reći da ti se određena fotografija ne sviđa? Baš naprotiv, koristi se u slučajevima prekida veze. Tada je vrlo vjerojatno svima jasno da osobe više nisu u vezi.

10. Wall – imenica, javni profil, mjesto gdje dolaze sve obavijesti, gdje korisnici predstavljaju sebe onakvog kakvi jesu ili kakvi bi željeli biti.

Komentari na članak

Vezani članci

Vedrana Miholić

Žene u računalstvu

Nakon 18 godina uspješne karijere, Vedrana Miholić postaje međunarodna e-predvodnica 21. stoljeća

– Velika je čast plasirati se među tako sjajne žene, no mislim da je ovo prije svega priznanje svima koji već godinama daju sebe kako bi novim generacijama omogućili adekvatno obrazovanje – svim volonterima, svim nastavnicima, svim udruženjima, svim građanima koji su potpisali otvoreno pismo kojim tražimo kvalitetniju nastavu informatike. – kaže Vedrana Miholić

Internet

Što je čovjek bez interneta?

Virtualna svakodnevnica

Prema istraživanju Internet World Statsa iz 2012. godine, u svijetu postoji 2,405,518,376 korisnika interneta. Zatim, u Europi oko 518 milijuna korisnika, a u Hrvatskoj 3 milijuna i 167 tisuća korisnika.

Internet

Olakšavanje studentske svakodnevice

Besplatne aplikacije za studente

Studentski život jako je dinamičan te se uz brojne društvene obaveze često zaboravlja na samo studiranje. Upravo je zato britanski Guardian iz mora mobilnih aplikacija i internetskih servisa izvukao nekolicinu onih koje će prosječnom studentu pomoći u organizaciji života, uštedi novca i održavanju tjelesne forme, kako bi se mogao lakše koncentrirati na učenje.

Budućnost obrazovanja

Budućnost obrazovanja

10 obrazovnih trendova koje treba pratiti

Svjesni smo činjenice da proces obrazovanja nije bio sklon naglim promjenama, međutim, nužno je pratiti trendove koji su neophodni za daljnji razvoj.

Twitter

Sveučilišta i društvene mreže

Sveučilišta bi trebala koristiti Twitter kako bi se povezala sa studentima

Hoće li se Sveučilišta povezivati sa studentima putem društvenih mreža?