Ugasiti ili ne Facebook profil?

10 razloga zbog kojih bismo trebali ugasiti Facebook profil

Facebook logo

Najveća društvena mreža svakim se danom suočava sa sve više nezadovoljnih korisnika. Ni tinejdžeri više ne žele čitati svakih pet minuta novi status o tome tko je popio više piva, a ni da ih nadziru roditelji koji su netom otvorili profil.

Čini se da ni Facebook nije što je nekada bio. Najveća društvena mreža svakim se danom suočava sa sve više nezadovoljnih korisnika. Odrasli, ali i tinejdžeri više ne žele čitati svakih pet minuta novi status poput: „Upravo se spremamo van!“; „Slikala sam se sa Severinom!“ ili tko je popio više piva na rođendanu.

Vodeći se tom činjenicom, donosimo vam 10 razloga zbog kojih se ljudi odlučuju reći NE velikoj društvenoj mreži.

1. Više nitko ne želi čitati o tome što radite

Facebook je krenuo s objavom statusa i možda je to u početku bilo zanimljivo, ali sada činjenice govore drukčije. Prema Timeu, tinejdžeri više nemaju toliko slobodnog vremena da ga provode na Facebooku. Hamp Briley (16) objasnio je kako nema vremena za Facebook, Twitter ili Instagram te da više voli raditi nešto konkretno nego da bude samo na Facebooku.

2. Privatnost ne postoji

Većina mlađe populacije nije svjesna opasnosti na društvenim mrežama i otvaraju svoje profile bez razmišljanja. Međutim, važno je naglasiti kako privatnost na Facebooku ne postoji. To se može potvrditi iz više razloga. Kao prvo, velik broj ljudi je nezadovoljan zbog toga što ako netko upiše njihovo puno ime i prezime u Facebook tražilicu, pronaći će ih vrlo brzo. Kao drugo, većina korisnika ove godine suočila se s problemom promjene postavki privatnosti. Ponajviše zbog toga što je Facebook uklonio mogućnost skrivanja imena od ljudi kada vas traže. Oni su također prisilili ljude da kontroliraju svoje postavke privatnosti na neprikladan način, postavku po postavku.

Jedini način da budete sigurni da određeni ljudi ne mogu pristupiti vašem profilu je da ih blokirate, izmijenite svoje profilno ime ili prestanete koristiti Facebook profil. Danas se iz dana u dan rađaju nove društvene mreže i Facebook će trebati više sredstava uložiti u očuvanje privatnosti korisnika ukoliko ih želi zadržati.

3. Roditelji, bake i djedovi na Facebooku

Roditelji također žele biti na društvenim mrežama i vidjeti što im dijete radi. Međutim, to nije najveselija vijest za tinejdžera koji želi svoje statuse podijeliti samo s prijateljima. Uz to, ne samo da roditelji otvaraju svoje Facebook profile, otvaraju ih i bake i djedovi. Činjenica jest da većina djece voli svoje bake i djedove, ali u toplini svog doma, a ne na društvenoj mreži gdje bi ih mogli osramotiti objavom statusa poput: „Zlato, čeka te fina bakina pita“ ili „Vidi, našla sam fotografiju iz tvog djetinjstva…“ Zbog toga se većina mlađe populacije okreće društvenim mrežama za koje roditelji ili bake i djedovi ne znaju.

4. Pratim te i kada ništa ne objaviš

„Pratim te i kada ne gledam po koraku te znam.“ Mogli bismo reći da se i Facebook vodi stihovima Toše Proeskog. Naime, Facebook vodi evidenciju o tome što ste upisali u određeno vrijeme i kada ste nešto htjeli objaviti. Primjerice, Facebook je prošli mjesec objavio istraživanje koje otkriva da je u tijeku novi tip prikupljanja podataka u kojoj su pratiti korisnike kada su upisali željeni sadržaj te ga naknadno uklonili bez da je objavljen. Cilj istraživanja je bio saznati zašto su korisnici zatvoreni u sebe i više ne žele objavljivati toliko mnogo kao što je to bilo prije nekoliko godina. Prilikom istraživanja podatke su prikupljali iz statusa korisnika i komentara.

5. Negativno gledanje na život

Iako je Facebook mreža za dijeljenje podataka, pronalaženje prijatelje, međusobno druženje online, čini se da ima velik utjecaj na naš mentalni život. Nedavnim istraživanjem koje je proveo Odjel za bihevioralne znanosti na Sveučilištu Utah Valley otkriveno je da ljudi koji često koriste Facebook nisu najsretniji u stvarnom životu. Istraživači su otkrili da Facebook ima utjecaj na to da korisnici više na svoj život gledaju negativno. Od 400 ispitanih studenata, "oni koji su češće koristili Facebook složili su se u tome da su drugi ljudi sretniji i da imaju bolji život."

6. Sprijateljite se s prijateljima koje ne poznajete

Koliko puta vam se dogodilo da vam prijatelj s fakulteta predloži nekoliko svojih prijatelja, a vi ih dodate kako se on ne bi uvrijedio. Tako još nekoliko puta i vaš broj prijatelja se povećao do 1500. Tko je tko, više ni sami ne znate, čestitaju vam rođendan, a sve što trebate je odgovoriti sa „Hvala!“

7. Od tisuću ljudi na Facebooku, dvadesetero su nam stvarno prijatelji

Ako uistinu imate velik broj Facebook prijatelja, a da ni ne znate tko su, možda je vrijeme da se vaš popis smanji. Postavlja se pitanje, što će nam svi ti Facebook prijatelji, ako se već družimo samo s određenim brojem ljudi? Također, jesu li nam bitne te osobe ako ni ne znamo tko su? Ako neku osobu smatramo prijateljem to onda znači da ćemo se češće čuti s tom osobom, naći, popiti kavu i porazgovarati uživo.

8. Tko je prekinuo, tko se zaručio?

Kad nam određeni prijatelj stavi status: „U vezi“, odmah vidite mnoštvo lajkova, čestitki, ne mora vas čak ni nazvati kako bi rekao tko mu se sviđa, s kim je u vezi i kada mu čestitate dovoljno je reći, svaka čast, vidio sam na Facebooku i tu razgovor završava. Slično je i sa prekidima, kad netko objavi da je prekinuo s djevojkom/ momkom, odmah vidite žao mi je, tužan smajlić i slično. Tu priča završava, nema više razgovora o tome. Ako pak objavite zaruke sa 17 mnogi će se zapitati kako to, što se krije iza svega, je li to šala, je li djevojka trudna, međutim najlakše je stisnuti lajk i to je sve.

9. Paradoks – nedostatak komunikacije

Cilj društvene mreže je povezati ljude, olakšati im međusobnu komunikaciju, a ne samo stisnuti lajk. Iz lajka se ne može iščitati ono što je pisac želio reći. Osim ako je netko sretan pa stisnemo lajk, onda to valjda znači da smo i mi sretni zbog toga što je netko drugi sretan. Međutim, ako već koristimo Facebook kao sredstvo pomoću kojega komuniciramo, onda je bitno da pospješujemo komunikaciju i komentiramo s prijateljima, ukoliko su nam pravi prijatelji.

10. Oglasi

Zadnja stavka, ali ne i manje važna su oglasi. Facebook je započeo testiranje video oglasa u prosincu i uskoro će se početi pojavljivati u vašem newsfeedu. Video će automatski krenuti prilikom pregledavanja stranice, no zvuk će krenuti samo ako kliknete na njega. Ono što možete učinite, kako biste se riješili napornih oglasa je da ih blokirate pomoću Flash blockera.

Komentari na članak

Vezani članci

Nokia 215

Korak naprijed ili nazad?

Nova Nokia 215 – smartphone s kakvim smo odrasli

Iako izgledom podsjeća na mobitele koje smo koristili prije nekoliko godina, zapravo u sebi ima funkcionalnosti današnjih pametnih mobitela.

Ikone aplikacija Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest

Uvjeti korištenja

Stvari koje možda niste znali da ste ugovorili preko „Uvjeta korištenja”

Tko uopće čita Uvjete korištenja? Jesmo li dovoljno svjesni na što pristajemo? Ako još uvijek ne znate što se sve nalazi u Uvjetima korištenja, pročitajte u članku.

Facebook logo

Zloćudna aplikacija

Facebook Color Changer - oprez!

Zloćudna aplikacija pod nazivom Facebook Color Changer pojavila se na Facebooku. Korisnicima se preporuča da joj pristupaju s dozom opreza.

Virus

Problemi s računalom

Otkrijte imate li virus na računalu!

Ako na svome računalu primijetite neki od ovih deset znakova, vjerojatno se na njemu nalazi virus i trebalo bi ga što prije ukloniti.

Budućnost obrazovanja

Budućnost obrazovanja

10 obrazovnih trendova koje treba pratiti

Svjesni smo činjenice da proces obrazovanja nije bio sklon naglim promjenama, međutim, nužno je pratiti trendove koji su neophodni za daljnji razvoj.