Na današnji dan

Pažnja: Danas odgađamo sve obveze i ostajemo u krevetu!

Naslovna

Svjetski dan spavanja obilježava se od 2008. godine u ožujku, petak uoči proljetne ravnodnevice. Organizira ga udruga koja proučava medicinske aspekte sna i ima za cilj smanjiti probleme nesanice za društvo boljom prevencijom i upravljanjem poremećajima spavanja.

Danas možemo odgoditi sve obveze, slobodno se baciti na krevet i ne ustajati iz njega dokle god to sami ne budemo htjeli. Na taj ćemo način obilježiti Svjetski dan spavanja

Riječ je o godišnjem događaju koji je namijenjen slavljenju sna i pozivu na akciju vezanu za važna pitanja o spavanju, uključujući medicinska i obrazovna pitanja, njegove socijalne aspekte i, primjerice, sigurnu vožnju. Obilježava se od 2008. godine u ožujku, petak uoči proljetne ravnodnevice. Organizira ga WASM, svjetska udruga koja proučava medicinske aspekte sna i ima za cilj smanjiti probleme nesanice za društvo boljom prevencijom i upravljanjem poremećajima.

San ima direktan utjecaj na mentalno, tjelesno i emocionalno zdravlje kako odraslih, tako i djece. On je potreba i privilegija, ali često je ugrožen zbog navika suvremenog života. Znanstvenici savjetuju sedam do devet sati sna kako bismo se psihički i fizički dobro osjećali. Neki ljudi mogu dobro funkcionirati i s puno manje sna jer žive u drukčijim klimama i kulturama, ali premalo je ipak loše. 

San svakako treba biti zdrav i kvalitetan jer je potreban za život kao hrana i piće. On je iznimno moćna aktivnost jer se za njegova trajanja odvijaju važni procesi: pomlađujemo se, dolazi do obnove tkiva, pohranjuju se sjećanja te poboljšava pamćenje i proces učenja. Spavanje utječe na donošenje odluka, emocionalnu inteligenciju, veze, produktivnost i kreativnost, a da bismo spavali što kvalitetnije, ovdje su savjeti kako to postići. Dakle, gasimo mobitele, laptope, svjetlo i laka vam noć.


Vezano: Dubok san iznimno je važan za vaše tijelo i um


 

Komentari na članak

Vezani članci

Žena koja spava

Predavanje o zdravlju

Na svoj dan žene uče kako tijelo tretirati s ljubavlju

Voditeljica programa za žensko zdravlje Viktorija Mišura održat će otvoreno predavanje „Funkcionalnost tijela u službi ženskog zdravlja” 8. ožujka u prostorijama Privatne prakse fizikalne terapije „Jadranka Brozd”.

Ljubavni par

Prednosti aktivnog seksualnog života

12 problema koje trebate riješiti seksom

Postoje brojne blagodati redovitog seksa. Saznajte kako njime riješiti neke od problema s kojima se svakodnevno suočavate.

meditacija

Meditacija u svakodnevnom životu

Vježbajte mozak, usmjerite misli i pobjegnite od stresa

Istraživanja provedena na Harvardu 2011. pokazuju da se meditacijom povećava gustoća sive tvari u hipopotamusu vašeg mozga koji je odgovoran za bolje pamćenje, učenje i mentalno zdravlje

Jerry Seinfeld

Na današnji dan

Rođen Jerry Seinfeld, američki glumac i stand-up komičar

Kada je imao osam godina, Seinfeld je sam počeo vježbati svoje nastupe gledajući televiziju i proučavajući tehnike raznih komičara.

Navike promjeni, zdravlje pokreni

Korak prema zdravlju

„Navike promjeni, zdravlje pokreni“ ove godine u Maksimiru

Građani će ove godine moći sudjelovati u još više aktivnosti jer osim pješačke staze, organizatori pripremaju i brojne popratne aktivnosti. Tako će na događanju biti moguće izmjeriti tlak i razinu šećera u krvi te popričati s liječnicima i stručnjacima o tome što se sve može učiniti za svoje zdravlje.