Savjeti

Dubok san iznimno je važan za vaše tijelo i um

https://pixabay.com/en/bed-sleep-girl-white-tired-pillow-945881/

Ako se zdravo hranite, često vježbate i znate kontrolirati svakodnevni stres, dobar san samo će upotpuniti vaš, ionako zdrav, način života i dovesti ga do vrhunca. Pročitajte par savjeta kako postići kvalitetan dubok san.

Tajna vašeg zdravlja nije povezana samo sa zdravom hranom, redovitim vježbanjem i ostalim zdravim navikama, dio je tajne spavanje, naročito dubok san.
Ako se zdravo hranite, često vježbate i znate kontrolirati svakodnevni stres, dobar san samo će upotpuniti vaš, ionako zdrav, način života i dovesti ga do vrhunca. S druge strane, ako jedete nezdravu hranu, ne vježbate i konstantno ste pod stresom, nedostatak dobrog sna učinit će da se osjećate duplo gore. Povišeni hormoni stresa dovode do anksioznosti, glavobolje i vrtoglavice, povećanja težine, poremećaja probavnog sustava i ostalih nepovoljnih uvjeta za vaš imunitet. Dubok san nije važan samo za vaše tijelo, već i za vaš um. Izdvojili smo za vas nekoliko načina kako postići što kvalitetniji san.

Idite ranije u krevet

Najčešće je zabava razlog zbog kojeg kasno odlazite u krevet. I to ne zabava u smislu noćnog izlaska, nego društvene mreže, razne emisije i serije za koje niste imali vremena tijekom dana. Učinite si uslugu i odložite to za idući dan, one neće nigdje nestati, a ukoliko sebi ne priuštite kvalitetan san, vaše bi dobro zdravlje moglo.

Stvorite rutinu

Nije bitno koja je vrsta rutine u pitanju, bitno je samo stvoriti rutinu koja će vašem tijelu dati do znanja da dolazi vrijeme spavanja. To može, recimo, biti tuširanje pa čitanje ili neka vrsta joge pa slušanje glazbe i slično. Ključno je stvoriti neku strukturu kojoj će se vaše tijelo prilagoditi i ponašati se u skladu s vremenom u danu.

FOTO: Pixabay

Ugasite svjetlo

Realno je za reći da praktički živite u umjetno osvijetljenom svijetu. Kako sunce zalazi, na red dolaze žarulje, ekrani raznih uređaja i slično. Plava svjetlost koja se emitira iz elektroničkih uređaja ometa i sprječava domet melatonina u vašem mozgu, a on je odgovaran za cikluse spavanja. Stoga, isključite uređaje sat vremena prije spavanja i iznenadit će vas pozitivan učinak.

Održavajte sobu u kojoj spavate hladnijom

Kad spavate, vaša tjelesna temperatura pada i stvaranjem hladnog okruženja možete brže zaspati. Vaše tijelo osjeća hladnoću i može se lakše prebaciti u san. Ako možete kontrolirati sobnu temperaturu, idealna je temperatura oko 5 do 10 stupnjeva hladnija od prosječne dnevne temperature.

Pazite na unos hrane i pića prije spavanja

Teško je ići u krevet gladan i lagani obrok može biti u redu, ali morate izbjeći teške obroke prije spavanja. Recimo, zbog nadutosti, vaše tijelo može misliti da je sredina dana jer postavlja fokus na probavu i razgradnju hrane, a ne na spavanje. Morate pripaziti i na unos kofeina tijekom dana jer on u krvotoku ostaje i do 5 ili 6 sati, stoga razmislite kad ćete popiti posljednju kavu u danu. Također, alkohol ima sličan učinak i jednako remeti vaš tjelesni sat.

Komentari na članak

Vezani članci

Jasna Ožanić

Britansko istraživanje

Možete li nadmašiti novinare po količini ispijene kave?

Zaboravite da su policajci i detektivi jedini koji po cijele dane sjede za uredskim stolom i ispijaju šalice kave, jer postoje oni koji su o kavi ovisniji od njih.

Glad

Zašto smo uvijek gladni?

Najčešći uzroci neugodnog osjećaja neprestane gladi

Onaj osjećaj kad ste gladni nakon jela. Gladni ste i nakon ponovnog jela te nakon još jednog jela. Neprestani osjećaj gladi neugodna je pojava čiji se uzročnici nalaze u našem tijelu. Donosimo najčešće razloge stalne gladi.

Čitanje knjiga

„Čitajte, čitajte sve“

Nitko nije lud da čita, a sve i kad bi htio, nema kad

Iako vam predavanja, seminari, izlasci, zadaće, kave, društvene mreže i spavanje popunjavaju dnevnu rutinu, jamčimo da postoje načini da nađete vremena za čitanje. Provjerite kako u dnevni raspored ugurati koje poglavlje više.

Stres

Suočavanje s obvezama

Jednostavan vodič za rješavanje stresa

Ni najbolji multitaskeri nisu svemogući. Stoga donosimo jednostavne savjete za minimaliziranje stresa i lakše obavljanje svakodnevnih obaveza.

Stres2

„Opusti se i uživaj“

Šest načina za rješavanje stresa na poslu

Koliko je god posao koji radite koristan, ako je prestresan, prije ili kasnije utjecat će nepovoljno na vaše zdravlje. Donosimo vam savjete primjenom kojih ćete to spriječiti.