Savjeti

Dubok san iznimno je važan za vaše tijelo i um

https://pixabay.com/en/bed-sleep-girl-white-tired-pillow-945881/

Ako se zdravo hranite, često vježbate i znate kontrolirati svakodnevni stres, dobar san samo će upotpuniti vaš, ionako zdrav, način života i dovesti ga do vrhunca. Pročitajte par savjeta kako postići kvalitetan dubok san.

Tajna vašeg zdravlja nije povezana samo sa zdravom hranom, redovitim vježbanjem i ostalim zdravim navikama, dio je tajne spavanje, naročito dubok san.
Ako se zdravo hranite, često vježbate i znate kontrolirati svakodnevni stres, dobar san samo će upotpuniti vaš, ionako zdrav, način života i dovesti ga do vrhunca. S druge strane, ako jedete nezdravu hranu, ne vježbate i konstantno ste pod stresom, nedostatak dobrog sna učinit će da se osjećate duplo gore. Povišeni hormoni stresa dovode do anksioznosti, glavobolje i vrtoglavice, povećanja težine, poremećaja probavnog sustava i ostalih nepovoljnih uvjeta za vaš imunitet. Dubok san nije važan samo za vaše tijelo, već i za vaš um. Izdvojili smo za vas nekoliko načina kako postići što kvalitetniji san.

Idite ranije u krevet

Najčešće je zabava razlog zbog kojeg kasno odlazite u krevet. I to ne zabava u smislu noćnog izlaska, nego društvene mreže, razne emisije i serije za koje niste imali vremena tijekom dana. Učinite si uslugu i odložite to za idući dan, one neće nigdje nestati, a ukoliko sebi ne priuštite kvalitetan san, vaše bi dobro zdravlje moglo.

Stvorite rutinu

Nije bitno koja je vrsta rutine u pitanju, bitno je samo stvoriti rutinu koja će vašem tijelu dati do znanja da dolazi vrijeme spavanja. To može, recimo, biti tuširanje pa čitanje ili neka vrsta joge pa slušanje glazbe i slično. Ključno je stvoriti neku strukturu kojoj će se vaše tijelo prilagoditi i ponašati se u skladu s vremenom u danu.

FOTO: Pixabay

Ugasite svjetlo

Realno je za reći da praktički živite u umjetno osvijetljenom svijetu. Kako sunce zalazi, na red dolaze žarulje, ekrani raznih uređaja i slično. Plava svjetlost koja se emitira iz elektroničkih uređaja ometa i sprječava domet melatonina u vašem mozgu, a on je odgovaran za cikluse spavanja. Stoga, isključite uređaje sat vremena prije spavanja i iznenadit će vas pozitivan učinak.

Održavajte sobu u kojoj spavate hladnijom

Kad spavate, vaša tjelesna temperatura pada i stvaranjem hladnog okruženja možete brže zaspati. Vaše tijelo osjeća hladnoću i može se lakše prebaciti u san. Ako možete kontrolirati sobnu temperaturu, idealna je temperatura oko 5 do 10 stupnjeva hladnija od prosječne dnevne temperature.

Pazite na unos hrane i pića prije spavanja

Teško je ići u krevet gladan i lagani obrok može biti u redu, ali morate izbjeći teške obroke prije spavanja. Recimo, zbog nadutosti, vaše tijelo može misliti da je sredina dana jer postavlja fokus na probavu i razgradnju hrane, a ne na spavanje. Morate pripaziti i na unos kofeina tijekom dana jer on u krvotoku ostaje i do 5 ili 6 sati, stoga razmislite kad ćete popiti posljednju kavu u danu. Također, alkohol ima sličan učinak i jednako remeti vaš tjelesni sat.

Komentari na članak

Vezani članci

Studentski stan

Studentski život u podstanarstvu

Na što sve studenti moraju paziti pri odabiru stana

Ako tražite stan, obavezno čitajte dalje! U članku navodimo stvari na koje svakako morate obratiti pažnju pri odabiru pravog stana.

plakat

Medicina spavanja

Splićani imaju priliku saznati sve o poremećajima spavanja, pospanosti i hrkanju

Dana 6. studenog u Gradskoj knjižnici Marka Marulića s početkom u 18 sati tim stručnjaka govorit će o naizgled bezazlenim poremećajima spavanja koji mogu uzrokovati silne probleme.

Djevojka u teretani

Lagano i brzo do ljepšega tijela

VIDEO: Vježbe koje će transformirati vaše tijelo u četiri tjedna

Ako nemate vremena za odlazak u teretane, a želite lijepo i čvrsto tijelo, donosimo vam nekoliko vježbi koje ćete moći lagano izvoditi kod kuće, a donijet će vam velike rezultate.

https://www.pexels.com/photo/person-s-hands-808960/

Grickanje noktiju

Znate li što je onihofabija i kako prestati s tom navikom?

Stručni je naziv za naviku koju ima čak 30% svjetske populacije onihofabija, a može izazvati neželjene zdravstvene posljedice. Jednom kad krenete teško je stati, a zašto to radimo, svatko ima svoje objašnjenje.

Zajedništvo

Uspješnost pregovaranja

Možemo li pregovarati učinkovitije?

Pregovaranja imaju zajedničke osnovne karakteristike ali se opet međusobno razlikuju jedno od drugog po strukturi, tijeku i dinamici, stoga je bitno odrediti specifičnu strategiju i taktike u cilju uspješnog vođenja pregovora.