ANIME: Attack on Titan (2013)

Revolucija japanskih crtića – animirani likovi postali psihološko živopisniji od pravih glumaca

Recenzija Attack on Titan

Najnoviji anime koji je pokazao neviđenu dubinu je „Attack on Titan“, autora i ilustratora Hajime Isayame. U rujnu 2009. godine izašlo je prvo izdanje mange i do ove godine rasprodalo se u više od 20 milijuna primjeraka.

Kad se spomene anime (svaki animirani film ili serija iz Japana), mnogi se prvo sjete Mjesečeve ratnice (Sailor Moon), Dragon Balla ili Pokémona. Iako je svaki od tih animea posebno razrađen, prošlo je neko vrijeme dok je stil crtanja poprimio ozbiljniju notu. Mnogi karakteriziraju anime kao crtić prepun besmislenih krikova (pogotovo ako gledate originalnu verziju na japanskom jeziku), likova prevelikih očiju, nogu ili ruku s preuveličanim naglaskom na životne vrijednosti – svi se bore za pravdu, prijateljstvo i ljubav te ne posustaju čak niti licem u lice sa smrću.

Medij je doživio eksperimentiranja sa stilovima crtanja, ali i timskim radovima najboljih crtača u Japanu. Počeli su se više poigravati sjenama, kombinirali su stripovsko crtanje sa samim animeom, likovi su postali slojevitiji i psihološko razrađeniji od starih dana kada ste znali da će „u ovoj epizodi Mjesečeva ratnica plakati 90 posto epizode, a onda će se junački boriti do samoga kraja“. Kad se već spominje 90 posto, valja reći kako je otprilike isti postotak animea napravljen prema mangama. U mangama, kao i u svakom normalnom stripu, priča je dublja, radnja je povezanija, a sami likovi imaju neko svoje lice. U animeu je ponekad teško  „produbiti“ neki lik, u većini slučajeva je bitnije učiniti razliku obožavateljima – mora pokazivati jasno opredijeljenje, ili ga vole ili ga mrze.

Najnoviji anime koji je pokazao neviđenu dubinu (iako nije jedini!) jest upravo „Attack on Titan“ autora i ilustratora Hajime Isayame. U rujnu 2009. godine izašlo je prvo izdanje mange i do ove godine rasprodalo se u više od 20 milijuna primjeraka.

Sto godina prije samog početka radnje, titani (divovi čija visina varira od 3 do 15 metara) su doveli čovječanstvo do samog ruba izumiranja. Ljudi su se povukli u tri koncentrična zida – Maria koja je najizloženija, Rosé u sredini i Sina u samom središtu, gdje se, naravno, nalaze kralj i ostali uzvišeni. Živjeli su mirno sto godina dok se kod zida Maria nije pojavio Titan od 60 metara koji je taj zid od 50 metara smrvio u sekundi. (Ne)potrebno je reći kako su titani prilično infaltilni, nemaju reproduktivne organe i ne zna se točno zašto jedu ljude kad ih ne mogu niti probaviti već samo povratiti. Uglavnom trčkaraju gradom dok ruše sve okolne zgrade s priglupim cerekom. Radnja se odvija oko Erena Jaegera, njegove posvojene sestre Mikase i njihovog najboljeg prijatelja Armina. Postoji specijalna jedinica koja se bori protiv titana jer ih se može ubiti samo na jedan način – tako da duboko zarežu u jednu točku na njihovom vratu. Ako ne zarežete dovoljno duboko, budite sigurni da ste bivši u roku nekoliko sekundi. Naime, titani imaju sposobnost regeneracije.

Ovo definitivno nije jedan od animea u kojem ćete se moći vezati za likove kao u Narutu ili One Piece-u gdje imate stalne likove i gdje jednostavno znate da će dobro pobijediti zlo. Ne zato jer nema takvih likova ovdje, već zato što se ne stignete vezati za njih. Od prve epizode strahovat ćete za svakoga, a kada shvatite da svatko od njih strahuje jednako kao što biste i vi u toj situacijii, da postupaju ljudski, pogrešno i rijetko kad ispravno jer je u ljudskoj prirodi, a i instinktivno spasiti prvo sebe. Svaki lik doživljava vlastite strahote, neki se uspješno bore protiv toga, a neki bezuspješno. Ali kad prepoznate istinskog junaka (jer svakome je junak onaj s kime se mogu povezati), strahovat ćete za njega. Kao što je već spomenuto, ovi likovi iza sebe nose svoju priču, ali ne u klasičnom filler stilu gdje će vam samo pet epizoda otići na objašnjavanje nečije prošlosti, već je u ovom animeu to posloženo u stilu. Ako dobijete filler, za nagradu ćete dobiti i epizodu viška.

Prva sezona od 25 epizoda završila je ove godine u rujnu, a nastavlja se sljedeće godine.

Na njihovoj službenoj stranici možete pratiti najave i promjene datuma.