Zagrebačke studentice ostvarile ideju!

Postavile izložbu o shoppingu unutar samog shopping-centra

Petra Šarin i Anja Tomljenović

Pikto galerija, smještena u Branimir centru u Zagrebu, u ciklusu izložbi „Samo jednom prvi put“ tijekom svibnja ugošćuje umjetnike koji progovaraju o konzumerizmu.

Petra Šarin i Anja Tomljenović, studentice povijesti umjetnosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 5. svibnja 2015. otvaraju svoju prvu izložbu.

Pikto galerija pod vodstvom Nele Simić počinje ciklusom „Samo jednom prvi put“.

Obvezuju se na to da će angažirati mlade kustose i pružiti im prvu šansu.

Prva je na redu Anjina i Petrina izložba „Lost in the Supermarket“, nazvana po pjesmi grupe The Clash.

Prije svečanog otvorenja kratko smo popričali s curama.

Kako su dobile ideju?

– Kvalitetno smo brainstormale. – kaže Anja. Tijekom studija zavoljele su suvremenu umjetnost i odlučile napraviti izložbu kojom će spojiti suvremene, mlade hrvatske umjetnike koji progovaraju o aktualnim temama i problemima različitim medijima kojima se služe te sve stopiti u jednu skladnu cjelinu. – Budući da se galerija Pikto nalazi u shopping-centru, činilo se kao dobrom ideja da osmislimo postav koji bi bio zanimljiv laicima i posjetiteljima koji se tamo slučajno zateknu.

– Iskoristile smo prostor shopping-centra koji se bazira na potrošnji i trivijalnim zadovoljstvima te napravile izložbu baš o konzumerizmu, spajajući temu i lokaciju izložbe. – objašnjava Petra. Tako je kritika mjesta galerije zapravo kritika društvenih problema današnjice. – Ako se netko slučajno izgubi u centru i zaluta u galeriju na našu izložbu, shvatit će što mu ime i postav izložbe poručuju. – kaže.

Nakon što su detaljno razradile ideju, morale su pronaći umjetnike koji će izlagati. – Nismo znale otkud početi, kako tražiti umjetnike, kako cijelu zamisao provesti u djelo. Upisivale smo u Google i pronašle one koji su se već bavili tom temom. – kaže Petra. – Bilo je jako jednostavno: poslale smo im mail, dogovorile susret i odluka je pala. – nadodaje Anja.

Iako je uobičajeno da likovni program slaže jedan kustos, njih dvije odlično funkcioniraju u tandemu. Djevojkama ovo nije prvi zajednički projekt. Jesenas su izlagale na Međunarodnom kongresu studenata povijesti umjetnosti u Zagrebu, i to s temom masovnih medija te njihovih utjecaja na mišljenje pojedinaca o umjetnosti.

Tko su umjetnici?

Anja i Petra angažirale su petero mladih hrvatskih umjetnika koji izlažu neka već poznata i neka najnovija djela. Kažu da je Matej Knežević direktan u svojoj kritici, koristeći različite medije i sadržaje. Njegova slika vrećice s jabukama u maniri mrtve prirode nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Toni Mažuranić stvara u pop-artovskom i hiperrealističkom stilu te daje kritiku današnjeg ideala ženske ljepote dok Mercedes Bratoš žudi za prošlošću i starim vremenima u kojima je carevala Audrey Hepburn.

Anja Maleć montiranom audiovideoinstalacijom kritizira reklamokraciju, a Leo Vukelić izložbom sportskih rekvizita načinjenih od replika poznatih umjetničkih djela propituje korisnost i uporabljivost umjetnosti.

Matej Knežević
 
Matej Knežević: „Zbilja mrtva priroda“
 
 

Više o umjetnicima i izlošcima možete pročitati u katalogu izložbe.

Kakav je osjećaj biti kustos?

– Meni to još uvijek zvuči jako neobično. Obično nekako ide redom da prvo čuvaš neku izložbu; zatim diplomiraš, a onda si asistent kustosu. Pa prođu godine i tek tada dolazi red na tebe. Mi smo još uvijek samo studentice. – iznenađena je Petra. Anja se slaže: – Nevjerojatno je kako uvijek postoje prilike i ljudi koji ti mogu pomoći u njihovoj realizaciji. Zaista je moguće organizirati izložbu i stvoriti praktično iskustvo još dok si student.

Anja je uz povijest umjetnosti studentica hrvatskog jezika i književnosti, a Petra portugalskog jezika i književnosti. Djevojke, osim što proučavaju umjetnost, u slobodno vrijeme volontiraju na različitim projektima.

Zašto su upisale povijest umjetnosti?

Petra: – Zanima nas umjetnost kao takva; zapravo sve što nas okružuje – i lijepo i ono manje lijepo te na koji je način umjetnost korespondirala s aktualnim društvenim situacijama tijekom povijesti.

Anja: – Zanimljiv je i odnos pojedinca i umjetnosti, kao i odnos umjetnika i društva u vremena u kojemu živi i stvara. Počeli su kao obični zanatlije, a onda su proglašavani kao „oni nadahnuti od Boga“. Puno je tu stvari o kojima se može razgovarati i koje se mogu tumačiti na različite načine.

Petra i Anja slažu se u tome da treba otkriti kako umjetnost doživljava današnji čovjek. Misli li da je ona skupa, banalna, nepotrebna? Odabrale su aktualnu temu – konzumerizam – i odlučile je približiti svim ljudima bez obzira na obrazovanje i mišljenje o umjetnosti.

Izložbu „Lost in the supermarket“ ovih dviju talentiranih djevojaka možete od 5. svibnja do 30. svibnja pogledati u Pikto galeriji u Branimir centru, Branimirova 29 (prizemlje). Ulaz je besplatan.

Svi koji žele biti u središtu zbivanja i popričati s mladim djevojkama, pozvani su da 5. svibnja u 19 sati prisustvuju na otvorenje izložbe.

Komentari na članak

Vezani članci

Usvajanje studenata -SC

Inovacija Studentskog centra u Zagrebu

Prilika za mlade umjetnike

Studentski centar iz Zagreba usvaja kreativne studente.

Graduation

Novi semestar, novi početak

Prednosti nove studentske godine

Iako vam se možda tako ne čini, novi semstar ima puno prednosti, zato ne plačite za ljetom, već zgrabite i iskoristite nove prilike koje čekaju iza ugla.

Tvorci šarenih stepenica

Poruka mira

Studenti obojali najduže stepenice u Siriji

Kako bi poslali poruku mira i ljubavi, ali i drugačiju sliku Sirije u svijet, studenti su obojali stepenice u živopisne boje.

Naslovna

„Srce vjeruje, um ostvaruje"

FOTO: Svečano otvorene treće Europske sveučilišne igre

Na stadionu Mladost u Zagrebu svečano su otvorene treće Europske sveučilišne igre Zagreb-Rijeka 2016. Svečana ceremonija bila je uvertira u dva tjedna uzbuđenja koja očekuju sportaše i ostale sudionike.

Financijski impuls, FOTO: Franjo Sabolski

Studentska udruga na EFOS-u

Financijski impuls na kreativan i inovativan način mijenja stav mladih prema financijama

Ako su i vama upitnici iznad glave kada slušate o dohocima, razlici između bruto i neto plaće, doprinosima na plaću i oporezivanju, možete se obratiti studentskoj udruzi Financijski impuls. Njezina je vizija od mladih i ambicioznih studenata stvoriti financijski obrazovane i sposobne poslovne ljude.