Zagrebačke studentice ostvarile ideju!

Postavile izložbu o shoppingu unutar samog shopping-centra

Petra Šarin i Anja Tomljenović

Pikto galerija, smještena u Branimir centru u Zagrebu, u ciklusu izložbi „Samo jednom prvi put“ tijekom svibnja ugošćuje umjetnike koji progovaraju o konzumerizmu.

Petra Šarin i Anja Tomljenović, studentice povijesti umjetnosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 5. svibnja 2015. otvaraju svoju prvu izložbu.

Pikto galerija pod vodstvom Nele Simić počinje ciklusom „Samo jednom prvi put“.

Obvezuju se na to da će angažirati mlade kustose i pružiti im prvu šansu.

Prva je na redu Anjina i Petrina izložba „Lost in the Supermarket“, nazvana po pjesmi grupe The Clash.

Prije svečanog otvorenja kratko smo popričali s curama.

Kako su dobile ideju?

– Kvalitetno smo brainstormale. – kaže Anja. Tijekom studija zavoljele su suvremenu umjetnost i odlučile napraviti izložbu kojom će spojiti suvremene, mlade hrvatske umjetnike koji progovaraju o aktualnim temama i problemima različitim medijima kojima se služe te sve stopiti u jednu skladnu cjelinu. – Budući da se galerija Pikto nalazi u shopping-centru, činilo se kao dobrom ideja da osmislimo postav koji bi bio zanimljiv laicima i posjetiteljima koji se tamo slučajno zateknu.

– Iskoristile smo prostor shopping-centra koji se bazira na potrošnji i trivijalnim zadovoljstvima te napravile izložbu baš o konzumerizmu, spajajući temu i lokaciju izložbe. – objašnjava Petra. Tako je kritika mjesta galerije zapravo kritika društvenih problema današnjice. – Ako se netko slučajno izgubi u centru i zaluta u galeriju na našu izložbu, shvatit će što mu ime i postav izložbe poručuju. – kaže.

Nakon što su detaljno razradile ideju, morale su pronaći umjetnike koji će izlagati. – Nismo znale otkud početi, kako tražiti umjetnike, kako cijelu zamisao provesti u djelo. Upisivale smo u Google i pronašle one koji su se već bavili tom temom. – kaže Petra. – Bilo je jako jednostavno: poslale smo im mail, dogovorile susret i odluka je pala. – nadodaje Anja.

Iako je uobičajeno da likovni program slaže jedan kustos, njih dvije odlično funkcioniraju u tandemu. Djevojkama ovo nije prvi zajednički projekt. Jesenas su izlagale na Međunarodnom kongresu studenata povijesti umjetnosti u Zagrebu, i to s temom masovnih medija te njihovih utjecaja na mišljenje pojedinaca o umjetnosti.

Tko su umjetnici?

Anja i Petra angažirale su petero mladih hrvatskih umjetnika koji izlažu neka već poznata i neka najnovija djela. Kažu da je Matej Knežević direktan u svojoj kritici, koristeći različite medije i sadržaje. Njegova slika vrećice s jabukama u maniri mrtve prirode nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Toni Mažuranić stvara u pop-artovskom i hiperrealističkom stilu te daje kritiku današnjeg ideala ženske ljepote dok Mercedes Bratoš žudi za prošlošću i starim vremenima u kojima je carevala Audrey Hepburn.

Anja Maleć montiranom audiovideoinstalacijom kritizira reklamokraciju, a Leo Vukelić izložbom sportskih rekvizita načinjenih od replika poznatih umjetničkih djela propituje korisnost i uporabljivost umjetnosti.

Matej Knežević
 
Matej Knežević: „Zbilja mrtva priroda“
 
 

Više o umjetnicima i izlošcima možete pročitati u katalogu izložbe.

Kakav je osjećaj biti kustos?

– Meni to još uvijek zvuči jako neobično. Obično nekako ide redom da prvo čuvaš neku izložbu; zatim diplomiraš, a onda si asistent kustosu. Pa prođu godine i tek tada dolazi red na tebe. Mi smo još uvijek samo studentice. – iznenađena je Petra. Anja se slaže: – Nevjerojatno je kako uvijek postoje prilike i ljudi koji ti mogu pomoći u njihovoj realizaciji. Zaista je moguće organizirati izložbu i stvoriti praktično iskustvo još dok si student.

Anja je uz povijest umjetnosti studentica hrvatskog jezika i književnosti, a Petra portugalskog jezika i književnosti. Djevojke, osim što proučavaju umjetnost, u slobodno vrijeme volontiraju na različitim projektima.

Zašto su upisale povijest umjetnosti?

Petra: – Zanima nas umjetnost kao takva; zapravo sve što nas okružuje – i lijepo i ono manje lijepo te na koji je način umjetnost korespondirala s aktualnim društvenim situacijama tijekom povijesti.

Anja: – Zanimljiv je i odnos pojedinca i umjetnosti, kao i odnos umjetnika i društva u vremena u kojemu živi i stvara. Počeli su kao obični zanatlije, a onda su proglašavani kao „oni nadahnuti od Boga“. Puno je tu stvari o kojima se može razgovarati i koje se mogu tumačiti na različite načine.

Petra i Anja slažu se u tome da treba otkriti kako umjetnost doživljava današnji čovjek. Misli li da je ona skupa, banalna, nepotrebna? Odabrale su aktualnu temu – konzumerizam – i odlučile je približiti svim ljudima bez obzira na obrazovanje i mišljenje o umjetnosti.

Izložbu „Lost in the supermarket“ ovih dviju talentiranih djevojaka možete od 5. svibnja do 30. svibnja pogledati u Pikto galeriji u Branimir centru, Branimirova 29 (prizemlje). Ulaz je besplatan.

Svi koji žele biti u središtu zbivanja i popričati s mladim djevojkama, pozvani su da 5. svibnja u 19 sati prisustvuju na otvorenje izložbe.

Komentari na članak

Vezani članci

Wheres My Droid

Top 5 Android aplikacija

Aplikacije koje vam mogu pomoći da vratite svoj izgubljeni mobitel

U nastavku donosimo nekoliko besplatnih aplikacija koje bi vam mogle pomoći vratiti izgubljeni ili ukradeni mobitel, ali isto tako i očuvati vaše podatke sigurnima.

Kupa Open Air

Festival u Petrinji

Kupa Open Air

Festival iz godine u godinu raste i privlači brojne posjetitelje svih generacija. Održava se na obali rijeke Kupe na površini cca 5000m².

Stereomood glazbeni servis

Besplatni glazbeni servis

Stereomood: Napravite vlastitu playlistu za svaku prigodu

Stereomood je besplatni glazbeni servis za slušanje glazbe pomoću kojega možete napraviti playlistu za svaku prigodu te je podijeliti sa svojim prijateljima. 

iPhone 6s

Cijene u SAD-u se kreću od 199 dolara za 6S i 299 dolara za 6S Plus

Apple predstavio nove iPhone, iPad Pro i iOS 9

Prodaja novih modela iPhonea kreće od 25. rujna u određenim državama, dok će narudžbe krenuti od 12. rujna. Nažalost u Hrvatskoj to neće biti moguće ovog mjeseca, no trebalo bi biti do kraja godine.

Facebook logo

Novost na Facebooku

Isključivanje automatskog reproduciranja video oglasa na Facebooku

Facebook je ovih dana uveo opciju automatskog reproduciranja video oglasa. Ukoliko vam se ne sviđa ova novina donosimo načine kako je isključiti.