Premijera u HNK-u Ivana pl. Zajca

Najslavniji ljubavni par prvi put u povijesti na riječkoj opernoj sceni

Opera "Romeo i Julija"

Prvi će put na riječkoj opernoj pozornici 12. siječnja biti izvedena poznata operna verzija nesumnjivo najpoznatije ljubavne priče svih vremena, Shakespeareovih „Romea i Julije”.

Opera Romeo i Julija, u režiji Marina Blaževića i pod dirigentskim vodstvom Paola Olmija, u HNK Ivana pl. Zajca premijerno će se izvesti u subotu, 12. siječnja 2019, u 18 sati. Budući da je nastala u koprodukciji s Teatrom Alighieri i Fondazione Ravenna Manifestazioniom, 18. i 20. siječnja izvest će se u Ravenni. 

U Rijeci, gradu iznimno duge i bogate operne povijesti, ova će premijera značiti još jedan njen važan trenutak, Naime, prvi će put na riječkoj opernoj pozornici biti izvedena poznata operna verzija nesumnjivo najpoznatije ljubavne priče svih vremena, Shakespeareovih Romea i Julije.

Ova premijera otkriva ponešto drugačiji pogled na dirljivu priču o ljubavi koja može preživjeti jedino u smrti. Kako je najavio redatelj Marin Blažević, priča je postavljena retrospektivno, počinje scenom smrti mladih ljubavnika, a potom priča o onome što je dovelo do takvog kraja. Osim toga, u libretu je pronašao i neke komične momente pa će se na sceni izmjenjivati komično i tragično. Inovativni je moment u predstavi i svjetlo Alana Vukelića koje brojnim promjenama obećava pravi vizualni spektakl uz raskošne kostime Sandre Dekanić.

U naslovnim su ulogama prvaci riječke Opere – mlade zvijezde riječke operne pozornice Anamarija Knego i Aljaž Farasin, miljenici publike i kritike, iznimni pjevači-glumci koji po treći put kao partneri dijele pozornicu. Prvi su put, podsjetimo, bili Mimi i Rodolfo u Puccinijevom La boheme, a potom Jelena i Juranić u Zajčevu Nikoli Šubiću Zrinjskom. Anamarija Knego ulogom Julije zaokružit će svoju trilogiju iznimnih ženskih likova u operama nastalim prema Shakespeareovim predlošcima, uz Desdemonu u Otellu i Alice Ford u Falstaffu.

Uz Knego i Farasina u predstavi sudjeluju i solisti Eugeniy Stanimirov, Michael Wilmering, Ivana Srbljan, Dario Bercich, Marko Fortunato, Sofija Cingula, Luka Ortar, Slavko Sekulić, Beomseok Choi, Ivan Šimotović, Sergej Kiselev i Saša Matovina. Dramaturginja i prevoditeljica libreta je Lada Čale Feldman, a scenski pokret i koreografiju potpisuje Mila Čuljak.  

Romeo i Julija obiluju impresivnim zborskim dijelovima, nježnim melodijama arija i dueta, ekstatičnim monolozima, milozvučnim valcerima… Od susreta na balu pod maskama, u sceni balkona, vjenčanja, u Julijinoj sobi pa sve do scene smrti. Ti su susreti omogućili stvaranje najveće zbirke ljubavnih dueta, više nego u bilo kojoj francuskoj operi. Nakon premijere predstava je ponovno na programu 24, 25. ili 26. siječnja 2019.

Komentari na članak

Vezani članci

Predstava "Igra Gordogana"

Projekt Teatra K.

Besplatno na premijeru „Igre Gordogana”, studentskog kazališnog projekta

Kazališna sekcija Kluba studenata komparativne književnosti Teatar K. pripremila je novi projekt koji će se besplatno prikazati u Kinu Forum.

Kazališni sabor

HNK Ivana pl. Zajca

Postoji li muški jezik ili samo jezik, raspravlja Kazališni sabor

– Jezik, čiji je simbolizam važan, ne smije odobravati hegemoniju muškog modela. – stoji u Memorandumu Vijeća Europe.

Predstava "Nora - trenutak pobune"

Kazališna premijera

Predstava koja otkriva kako se priprema predstava – „Nora – trenutak pobune”

Predstava „Nora – trenutak pobune” odvija se po principu kazališta u kazalištu, prateći proces proba predstave prema originalnom dramskom djelu Henrika Ibsena. Premijerno će se izvesti 14. listopada.

Predstava "Ljubavni slučaj Fahrije P"

Premijera predstave

Kobni Fahrijin ljubavni slučaj u Studentskom centru

Premijera ljubavne priče s kobnim završetkom, u kojoj se igraju sterotipi i individue, očekuje nas ove srijede u Teatru &TD, Kinu SC i predvorju Kina SC.

Errico Caruso

Na današnji dan

Iz života Enrica Carusoa: vrsni tenor, uhvaćen obučen u plahtu, u Napulj bi natrag samo zbog špageta

Započeo je pjevajući napuljske narodne pjesme, a stigao je do trenutka kada mu učitelj postaje Guglielmo Vergine. Trebale su samo tri godine i već je 1894. debatirao u operi L'amico Francesco.