LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Međunarodni festival komorne glazbe

Dvije splitske premijere u dva dana na 7. MAGfestivalu

U srijedu će na MAGfestivalu već tradicionalno nastupiti festivalski ansambl sastavljen od mladih splitskih glazbenika i njihovih gostiju iz drugih dijelova Hrvatske. Četvrtak je rezerviran za brass kvintet Podium koji čini pet vrhunskih hrvatskih glazbenika.

U srijedu će na MAGfestivalu već tradicionalno nastupiti festivalski ansambl sastavljen od mladih splitskih glazbenika i njihovih gostiju iz drugih dijelova Hrvatske. Četvrtak je rezerviran za brass kvintet Podium koji čini pet vrhunskih hrvatskih glazbenika.

Nakon sjajnog koncertnog otvorenja 7. MAGfestivala prošle subote s ansamblom Ars longa, drugu večer festivala koncertno se predstavio trio u sastavu Laura Vadjon (violina), Antigoni Tsalla (flauta) i Mislav Režić (gitara) i odveo nas na glazbeno putovanje u 19. stoljeće.

– Drugim koncertom sedmoga MAGfestivala gotička dvorana Muzeja grada Splita prerasla je u umjetnički salon 19. stoljeća. Vrlo ugodan osjećaj uranjanja u davnu prošlost dugujemo glazbenicima koji su nas starim instrumentima uveli u doba kada su ljudi imali vremena za razonodu i opuštanje uz vedru glazbu. – zapisala je kritičarka Slobodne Dalmacije.

Danas i sutra (31. kolovoza i 1. rujna) u 20 h u Muzeju grada Splita predstavit će se festivalski ansambl te brass kvintet Podium. U srijedu će već tradicionalno nastupiti festivalski ansambl sastavljen od mladih splitskih glazbenika i njihovih gostiju iz drugih dijelova Hrvatske. Ove godine festivalski ansambl čine Svjetlana Mandić (violina), Nastja Perić (viola), Vanda Janković (violončelo), Andrej Kašić (kontrabas), Marija Bašić-Markotić (flauta), Ana Mandić (oboa), Yaroslav Sadovyy (klarinet), Matko Smolčić (fagot), Marko Bobičanec (truba), Hrvoje Pintarić (rog), Ivan Mučić (trombon), Mia Grubišić (violončelo solo) i Marina Ivanova (klavir solo). Oni će večeras premijerno u Splitu izvesti komorne simfonije Paula Hindemitha.

Umjetnički lik Paula Hindemita zasluženo se svrstava među vodeće i najutjecajnije njemačke skladatelje svoga doba. Svestrano eksponiran kao skladatelj, ali i teoretičar, predavač, koncertni te komorni izvođač, organizator brojnih glazbenih manifestacija širom svijeta, promotor nove glazbe, Hindemith nije zaslužan samo za očuvanje njemačke glazbene baštine te kvalitetnu reinterpretaciju iste sukladno tendencijama prve polovice XX. st. već njegov značaj daleko nadmašuje nacionalne okvire. Neprocjenjiv je njegov doprinos turskoj glazbenoj kulturi, kada tridesetih godina na osobni poziv Kemala Ataturka organizira sustav profesionalnog glazbenog obrazovanja te osniva nacionalnu opernu kuću u Ankari; također ostavlja snažan utjecaj na glazbenoj pozornici SAD-a, gdje je našao privremeno skrovište tijekom Drugog svjetskog rata.

Hindemithov skladateljski stil evoluira od kasnoromantičkog izričaja u prvim pokušajima, kroz ekspresionizam Schoenberga sve do dvadesetih godina XX. stoljeća, kada konačno pronalazi vlastiti način skladanja. Postaje jedan od vodećih neoklasicista, oslanjajući se pri tome na njemačku tradiciju – najprije Bachovo te Regerovo umijeće polifonije i kontrapunkta. Upravo kroz dvadesete godine XX. stoljeća, s kristalizacijom vlastitog izričaja, stvara se ciklus Kammermusik. Prvotna ideja ciklusa došla je Hindemithu kada ga je izdavačka kuća Schott angažirala za odabir najboljeg komornog koncerta na natjecanju skladatelja. Unatoč nazivu „ciklus”, ne radi se doslovno o komornoj glazbi jer neki stavci ciklusa predviđaju sudjelovanje velikog simfonijskog orkestra. Radi se više o novom viđenju cikličke instrumentalne glazbe, dramaturškim principima baroknog concerto grosso – suprotno koncepciji glomaznog romantičkog orkestra te njegovog emotivnog izričaja.

Na zagrebačkom Učiteljskom fakultetu raspravljalo se o značaju glazbenih programa u vrtićima i izbornim kolegijima za studente


Kroz program večerašnjeg koncerta možemo pratiti tri načina stilske reminiscence. U Kammermusik br. 2 (op. 36, br. 1) za klavir i 11 solo instrumenata svjedočimo interpretaciji klavirske dionice u polifonom stilu J. S. Bacha. Čistoću oblika četverostavačne barokne sonate vidimo na primjeru Kammermusik br. 3 (op.36, br. 2) za violončelo i 10 solo instrumenata. Kleine Kammermusik (op. 24, br. 2) za puhački kvintet jedina je zaista komorna skladba iz cijelog ciklusa.

7. MAGfestival – druga večer festivala, FOTO: Zoran Baković

Četvrtak je rezerviran za brass kvintet Podium koji čini pet vrhunskih hrvatskih glazbenika: Marko Bobičanec (truba), Marin Zokić (truba), Hrvoje Pintarić (rog), Ivan Mučić (trombon) i Danijel Požgaj (tuba), koje je u ovaj sastav spojila ljubav prema limenim puhačkim instrumentima te komornom muziciranju. Njihova je priča započela u studenom 2014., nakon višegodišnjeg sudjelovanja na raznim glazbenim projektima sa željom da predstave širokoj publici repertoar za kvintet limenih puhača na vrhunskoj razini.

Humanitarni koncert za splitsku pedijatriju: nastupaju Klapa Partenca, Brkovi i drugi


Članovi kvinteta redom su diplomirani i nagrađivani glazbenici. Uspješni su pedagozi, zaposleni u glazbenim školama, Muzičkoj akademiji u Zagrebu i u profesionalnim orkestrima, a vode i razne puhačke orkestre, seminare i radionice te aktivno sviraju u raznim drugim komornim sastavima. Rad se kvinteta iznad svega temelji na promicanju skladbi hrvatskih skladatelja (Prohaska, Bobić ,Skender, Grubačević...). Program kvinteta sastavljen je od kompozicija modernog stila te tradicionalnih i jazz skladbi aranžiranih za brass kvintet, uključujući i integralnu praizvedbu Saxbrass suite Ivana Josipa Skendera.

Podsjetimo, Sedmi MAGfestival – međunarodni festival komorne glazbe – i ove će se godine održati u organizaciji Udruge mladih akademskih glazbenika (MAG) i Muzeja grada Splita. Pokrovitelji ovog iznimnog kulturno-umjetničkog događaja, koji se već tradicionalno održava u jedinstvenom prostoru Muzeja grada Splita, su predsjednica RH Kolinda Grabar-Kitarović, Ministarstvo kulture RH, Grad Split, Turistička zajednica Grada Splita i Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije.

Kao i svake godine, posjetitelji kupovinom ulaznice za neki od koncerata imaju priliku čuti renomirane hrvatske i inozemne komorne sastave, kao i mlade glazbenike sa šireg splitskog područja koji tek traže svoju afirmaciju, a u cijenu karte uključeno je i razgledavanje Muzeja grada Splita te stalnog postava Galerije Emanuel Vidović. Ulaznice za pojedinačne večeri, kao i kompleti ulaznica za cijeli festival, moći će se nabaviti na recepciji Muzeja grada Splita. Svi koncerti počinju u 20 sati. Sve informacije o festivalu pratite na službenim i Facebook stranicama.

IZVOR: MAGFESTIVAL
FOTO: ZORAN BAKOVIĆ