LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Društveno korisno učenje

Zagrebačko i Osječko sveučilište usmjereni na ostvarenje jednakih obrazovnih mogućnosti

– Smatram privilegijom sudjelovati u projektima ovoga tipa jer broj sudionika koji okuplja znači izravno širenje metode društveno korisnog učenja, ne samo na Sveučilištu u Zagrebu i Osijeku već i u cijeloj Hrvatskoj. – izjavila je profesorica Mikelić Preradović.

– Smatram privilegijom sudjelovati u projektima ovoga tipa jer broj sudionika koji okuplja znači izravno širenje metode društveno korisnog učenja, ne samo na Sveučilištu u Zagrebu i Osijeku već i u cijeloj Hrvatskoj. – izjavila je profesorica Mikelić Preradović.

Institut za razvoj obrazovanja (IRO) nositelj je projekta financiranog iz Europskoga socijalnog fonda pod nazivom EDUpolicy LAB – društveno korisnim učenjem do jednakih obrazovnih mogućnosti. Riječ je o projektu koji je usmjeren na unaprjeđenje znanja i vještina studentica i studenata u rješavanju problema obrazovne integracije socijalno isključenih skupina suradnjom civilnog društva s visokoobrazovnim ustanovama. Provodi se u partnerstvu s Akademijom dramskih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, Rudarsko-geološko-naftnim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu, Fakultetom za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta u Osijeku, Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu te Volonterskim centrom Slavonski Brod.

Projekt EDUpolicy LAB usmjeren je na ostvarenje civilne misije sveučilišta, čime se doprinosi razvijanju društvene odgovornosti studenata i ostalih članova akademske zajednice u rješavanju konkretnih društvenih problema. Stoga je planirano održavanje niza aktivnosti koje su usmjerene kako na edukaciju nastavnika te rad sa studentima tako i na potrebe samih zajednica. Uzevši u obzir da je planirano trajanje projekta od ožujka 2018. do ožujka 2020, trenutno je završena prva faza, tijekom koje su provedene dvije edukacije nastavničkog i upravljačkog osoblja Sveučilišta u Zagrebu te Sveučilišta u Osijeku. Edukacije o metodi društveno korisnog učenja, njezinoj primjeni i integraciji u postojeće kurikulume održane su 3. i 17. prosinca 2018. pod vodstvom profesorice dr. sc. Nives Mikelić Preradović, izvanredne profesorice na Odsjeku za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Mikelić Preradović svojim je znanjima i inovativnim pristupom doprinijela profesionalnom usavršavanju sudionika u svrhu primjene nove nastavne metode usmjerene na socijalno isključene skupine u obrazovanju. Osobito, dugoročni cilj provedenih edukacija jest modernizacija i unaprjeđenje kvalitete postojeće i buduće nastave te povećanje interesa studenata/ica za aktualne probleme u lokalnoj zajednici.

– Smatram privilegijom sudjelovati u projektima ovoga tipa jer broj sudionika koji okuplja znači izravno širenje metode društveno korisnog učenja, ne samo na Sveučilištu u Zagrebu i Osijeku već i u cijeloj Hrvatskoj. Isto tako, povećanje broja nastavnika koji koriste ovu metodu pokazuje potrebu za njezinom institucionalizacijom te širenjem mreže na druga sveučilišta, i izvan RH. Trenutno je u planu izrada online središta kojim će nastavnici i predstavnici visokih učilišta moći, putem jednostavnoga pristupa, izraziti svoje potrebe za suradnjom te pronaći partnere za buduće projekte. Veselimo se pokazati rezultate u bližoj budućnosti. – izjavila je Mikelić Preradović.

Društveno korisno učenje (DKU) nastavna je metoda kojom studenti znanje i vještine stečene na studiju primjenjuju na razvoj projekta kojima se rješava konkretan društveni problem, bez obzira na područje djelovanja. Ako želite doznati više o metodi ili projektu EDUpolicy LAB, posjetite njegovu službenu stranicu.

FOTO: IRO