Borba s negativnim trendovima

Domaće tvrtke netipičnim radnim uvjetima uspijevaju zadržati mlade u Hrvatskoj

Mediatoolkit, radna atmosfera

Unatoč poprilično lošim statistikama, diljem Hrvatske i dalje postoje poslodavci koji nastoje zadržati sposobne ljude u Hrvatskoj te im pružiti perspektivu. Takav je poslodavac Mediatoolkit, čiji nam je operativni direktor Ivor Bihar objasnio na čemu temelje svoj princip rada i kako se nastoje boriti protiv negativnih trendova u Hrvatskoj.

Visoka stopa nezaposlenosti, odljev mozgova i mladi koji sve više iseljavaju rijetko su kome u našem društvu novost. Primjerice, prema izvorima Državnog zavoda za statistiku, od ukupnog broja ljudi koji su emigrirali iz Hrvatske 2017. godine, čak 61% njih otišlo je u Njemačku, a najveći broj odseljenih u inozemstvo činile su osobe u dobi od 20 do 39 godina. Ovakvi statistički podaci ne čude, budući da svakodnevno imamo priliku svjedočiti medijskim prilozima i reportažama s autobusnih kolodvora na kojima busevi prepuni uglavnom mladih, radno sposobnih i visokoškolovanih ljudi čekaju svoj polazak. Isto tako, često možemo čuti kako i oni koji odlaze i oni koji ostaju gube nadu i smatraju da će se ekonomska situacija u Hrvatskoj teško promijeniti te da čak ni uz posao nije isplativo ostajati u Hrvatskoj. 

Unatoč poprilično lošim statistikama, diljem Hrvatske i dalje postoje poslodavci koji nastoje zadržati sposobne ljude u Hrvatskoj te im pružiti perspektivu. Takvi su poslodavci često na čelu domaćih brzorastućih IT kompanija kao što su Repsly, Bornfight, Rimac Automobili te Mediatoolkit, čiji nam je operativni direktor Ivor Bihar objasnio na čemu temelje svoj princip rada i kako se nastoje boriti protiv negativnih trendova u Hrvatskoj.

Mediatoolkit zagrebačka je tehnološka tvrtka koja je stvorila istoimeni alat za praćenje online medija koji se danas koristi u preko 70 zemalja svijeta. Nastala je 2014. godine, a trenutni uspjeh održava sa svega 30-ak izrazito zadovoljnih zaposlenika. Upravo joj je zadovoljstvo zaposlenika donijelo nagradu portala MojPosao za Najboljeg poslodavca u prosincu 2018.

– Ključno nam je da se ljudi ovdje osjećaju dobro i da znaju da su cijenjeni, tako cijela firma napreduje. Sve zaposlene gledamo jednako, ne patimo za strogom hijerarhijom. Upravo zato nam je nagrada za Najboljeg poslodavca godine iznimno draga, pogotovo jer Najboljeg poslodavca ne biraju ljudi van firme već naši zaposlenici koji anonimno i iskreno odgovaraju na niz pitanja o atmosferi u firmi. Želimo pokazati da se i u Hrvatskoj može raditi na način najpogodniji zaposleniku i da u našoj firmi ima mjesta za ljude svih zanimanja. – rekao je Ivor Bihar, COO Mediatoolkita.

Foto: Ivor Bihar / Mediatoolkit

U posljednja tri mjeseca tvrtka je zaposlila desetero ljudi, a i trenutno ima otvorene natječaje za posao. Tijekom 2019. planira zaposliti još 30 ljudi iz svih područja.

Suprotno općem dojmu kako su i dalje humanisti nezapošljivi, Mediatoolkit i ovdje pokazuje jednu zanimljivost. U ovoj softverskoj kompaniji podjednako su zastupljeni i programeri i ljudi sa završenim društvenohumanističkim zanimanjima, a ima mjesta i za studente. Dapače, čak se 30% trenutnih stalnih zaposlenika u Mediatoolkitu zaposlilo još za vrijeme fakulteta, među kojima su i današnji magistri filozofije, lingvistike i raznih jezika.

– Radimo nove stvari koje nas čine konkurentnima na svjetskom tržištu pa konstantno rastemo i stvaramo nove prilike za zaposlenje kvalitetnog kadra na tržištu. Mladi ljudi iz svih područja ovdje su i više nego dobrodošli, jer su i sami poslovi koje nudimo novi i nisu obuhvaćeni postojećim fakultetima te tu priliku nalaze i jezičari, lingvisti, filozofi, itd. Kao i mnogi drugi, uveli smo velik broj benefita kako bi se gradila timska atmosfera, ali uz to, svakom zaposleniku omogućavamo razvoj, što ih finalno i zadržava ovdje. – nastavlja Bihar.

Benefiti rada u ovim su kompanijama raznoliki. Na glasu su kao fleksibilni poslodavci koji svojim zaposlenicima omogućuju nefiksirano radno vrijeme, promjenu odjela unutar tvrtke, a i sami su im uredi daleko drugačijih od klasičnih – moderna oprema, kuhinje, velike terase, kućni ljubimci i slično što se može vidjeti u uredima ovih hrvatskih tvrtki pokazuje kako prostora za relaksaciju zaposlenika unutar i izvan radnog vremena ne nedostaje, a upravo je to ono što povećava i samu produktivnost osobe, ali i njeno zadovoljstvo radnim mjestom.

– Ako je netko kod nas zaposlen, primjerice, u odjelu marketinga, a kasnije procijeni da mu bolje odgovara rad u prodajnom ili nekom drugom odjelu, osobi omogućujemo prijelaz, odnosno potpunu promjenu radnog mjesta. Sve se opet svodi na to da nam je ključno da se ljudi ovdje osjećaju dobro i da su zadovoljni s onim što rade jer zadovoljni ljudi finalno poboljšavaju cijelu tvrtku. – završava operativni direktor Mediatoolkita.

Iako podaci DZS-a govore kako u Hrvatskoj stopa nezaposlenosti nikad nije bila niža nego što je trenutno, još uvijek postoji velik broj ljudi koji odlazi raditi u inozemstvo. Ne (samo) zato što ovdje teže pronalaze posao, već i zato što posao koji nađu ni približno ne zadovoljava uvjete kakve im pružaju strani poslodavci. Zbog boljih uvjeta vani, raste i broj onih koji napuštaju stalan posao u Hrvatskoj kako bi otišli raditi u strane firme te nerijetko sa sobom odvode i cijelu obitelj. Prema podacima Eurostata iz 2017. godine, od ukupnog broja radno sposobnih državljana Hrvatske, čak 14% njih radi u ostalim zemljama Europske unije i stopa zaposlenosti državljana Hrvatske koji žive u drugim zemljama EU nadmašuje onu u Hrvatskoj. Tako je stopa zaposlenih Hrvata koji žive u Europskoj uniji skoro 80%, a stopa zaposlenosti onih koji žive u Hrvatskoj 63%. Iz tog se razloga prethodno spomenute domaće IT kompanije brinu da uvjeti koje pružaju radnicima budu u korak sa svjetskim kompanijama i najmodernijim načinima rada, pa zaposlenicima nude rad u Hrvatskoj s uvjetima rada netipičnim za Hrvatsku.

Komentari na članak

Vezani članci

Rast nezaposlenosti u Hrvatskoj

MJERE ZAPOŠLJAVANJA

„EU garancija za mlade“ pri traženju posla

Europska unija propisala je mjere koje bi trebale pomoći mladima pri stalnom zaposlenju. U Hrvatskoj te mjere provodi Zavod za zapošljavanje.

zapošljavanje

„Garancija za mlade“

Ministar Mrsić bit će gost na 19. sjednici Vijeća studenata veleučilišta i visokih škola RH

Ministar će u jednosatnom izlaganju široj javnosti te studentima veleučilišta i visokih škola predstaviti program „Garancija za mlade“.

Mediatoolkit

Suradnja uspješnog startupa i portala Studentski.hr

Mediatoolkit proširuje formalno obrazovanje iz studentskih klupa

U Mediatoolkitu naglašavaju važnost prakse i stjecanja iskustva tijekom studija, povrh formalnog obrazovanja iz studentskih klupa. Stoga će svojim resursima omogućiti dodatno razvijanje projekta Studentski.hr koji okuplja velik broj volontera.

Vip alumni program

Vip alumini program

Prilika za mlade i visokoobrazovane bez radnog iskustva

Nakon uspješno provedenog prvog izdanja programa Vip alumni, koji je za većinu od 11 polaznika rezultirao zaposlenjem u Vipnetu i drugim kompanijama, pokreće se natječaj za drugu generaciju. Ove godine tako će čak 24 mladih visokoobrazovanih kandidata koji su diplomirali u 2015. dobiti priliku steći prvo radno iskustvo.

Growww 2015

INA poziva

Prijavite se na „Growww 2015.”

INA je otvorila šesti po redu natječaj „Growww” u sklopu kojega se mladim talentima pruža prilika za jednogodišnji pripravnički staž u INA Grupi.