Fizičko zdravlje

Saznajte kako izbjeći mnoge posljedice dugoročnog sjedenja

Posao

Sjedenje je postalo ogroman zdravstveni problem jer zbog modernoga načina života narušava naše zdravlje.

Već pomalo svi, neovisno o dobi, osjećamo posljedice dugotrajnog sjedenja. Prema statistikama ljudi više od deset sati dnevno provode sjedeći kako bi ispunili sve svoje obaveze. Iako se možda tako ne čini, sjedenje je ozbiljan zdravstveni problem na koji medijski stručnjaci sve više upozoravaju jer narušava naše zdravlje Naše je tijelo namijenjeno za kretanje, dok mirovanjem ono propada.

Bolovi u donjem dijelu leđa, napetost u ramenima i vratu te nepravilno držanje samo su neke od tegoba koje se pojavljuju nakon dugotrajnog sjedenja. Samo nakon 30 minuta sjedenja stvara se pritisak na stanice te se rad metabolizma smanjuje za 90 posto. Tako, osim na mobilnost i zdravlje zglobova, sjedenje negativno utječe na metaboličke aktivnosti.

Kako je u organizmu sve povezano dolazi i do kardiovaskularnih bolesti, probavnih smetnji, psiholoških poremećaja poput depresije, nesanice, gubitka koordinacije i koncentracije. Posljedica je i debljanje jer, kako smo već spomenuli, metabolizam se usporava pa se masne stanice nakupljaju i povećavaju do 50 posto.

FOTO: Pixabay

Zato su vježbanje i kretanje izrazito važni za naše zdravlje te se preporučuje najmanje 60 minuta hodanja, trčanja, plesanja ili neke druge aktivnosti na dan kako bi se spriječila preuranjena smrt kao posljedica dugotrajnog sjedenja. No ne treba paničariti jer rješenje postoji i za one čiji posao zahtijeva sjedenje tijekom cijelog radnog vremena.

Napravite malu pauzu svakih 20 minuta, odnosno prošetajte i istegnite tijelo. Krećite se što više i obavljajte što više stvari u hodu, poput telefoniranja ili odgovaranja na poruke. Također, ne zaboravite na pravilno sjedenje. U tome će vam pomoći knjiga ili neki predmet koji ćete staviti na tjeme te probajte što duže sjediti uspravno da vam knjiga ne padne s glave. Tako ćete spriječiti grbljenje u ramenima i nepravilno sjedenje. Drugi način je da hodate s knjigom na glavi oko 5 minuta svaki dan tako da duboko udahnete, uvučete trbuh i opustite ramena.

Komentari na članak

Vezani članci

Povrće

Čuvanje namirnica

Kreativni načini kako će vam hrana duže trajati

Zbog krivog načina držanja hrane može nam se dogoditi da moramo prisilno baciti neiskorištene namirnice. Ponekim savjetima pomoći ćemo vam da produljite vijek trajanja hrane, a na taj način i uštedite novac.

Find job

Trikovi za zapošljavanje

Pogreške koje radimo pri pronalaženju posla

Ove će vam jednostavne smjernice povećati šansu za pronalaskom posla. Vaše će se prijave isticati između ostalih i poslodavci će vas percipirati kao ozbiljnog i zrelog kandidata za radno mjesto.

Studentski stan

Studentski život u podstanarstvu

Na što sve studenti moraju paziti pri odabiru stana

Ako tražite stan, obavezno čitajte dalje! U članku navodimo stvari na koje svakako morate obratiti pažnju pri odabiru pravog stana.

Djevojka zimi

Zdravlje u zimskim mjesecima

Za zaštitu od prehlade umjesto kuhanog vina i čaja, pijte vodu

U samo nekoliko koraka i na najnižim se temperaturama možete brzo ugrijati.

https://cdn.pixabay.com/photo/2016/03/09/15/21/glasses-1246611_960_720.jpg

Vježbanje očnih mišića

Devet prirodnih načina za očuvanje vida

Kada se govori o važnosti vježbanja, često se zaboravlja na potrebu vježbanja očnih mišića. Zato vam donosimo nekoliko savjeta za očuvanje vida na prirodan način.