Dobar san za dobar dan

Pet metoda koje će vam pomoći da ponovno zaspite nakon buđenja tijekom noći

Žnj

San je važan čimbenik ljudskoga života te je stoga važno na njemu raditi. Određene vam metode mogu pomoći da se, unatoč buđenju tijekom noći iz bilo kojih razloga, ponovno i neometano vratite svojemu snu.

Mnogi se studenti, ali i ljudi u poodmakloj dobi barem jednom u životu susretnu s poteškoćama u spavanju. Čak i kada napokon zaspi, studentu se često dogodi da se zbog brige, previše ispijenih kava, nemirnih cimera u sobi do njega, ljubavnih problema ili bilo kojih drugih razloga probudi tijekom noći te više ne može zaspati. Na stranu ona izreka da nas ako se probudimo u dva ili tri sata ujutro, vrlo vjerojatno netko promatra, buđenja usred noći postala su sve učestalija, no ne i nerješiva pojava. Stoga donosimo pet metoda koje bi vam mogle koristiti pri njihovu rješavanju kako biste ujutro bili svježi i odmorni.

1. Ostavite mobilni telefon

S obzirom na doba tehnologije u kojemu se čovjek trenutno nalazi, jedna od prvih stvari koju poželite napraviti kada se uopće probudite, a kamoli tijekom noći u kojoj ne možete spavati jest upotrijebiti svoj mobitel. U ovoj situaciji to učinite isključivo kako biste provjerili koliko još imate sati sna i jeste li navili alarm, ali pazite da ne dođete u napast i ne započnete cjelonoćnu provjeru novosti na Facebooku i Instagramu ili gledanje smiješnih videa na YouTubeu. Poznato je da svjetlo od mobitela, osim što, kako vole reći naše mame, zrači, stvara u čovjeku osjećaj budnosti. Stoga radije stavite fokus na spavanje i odmor, a društvene mreže na kojima u tri ujutro sigurno ne možete pronaći ništa novo ostavite za sutra.

2. Ignorirajte činjenicu da vam je ostalo još samo nekoliko sati sna

Čovjek se tijekom noći zna probuditi te, kada shvati da mu je ostalo još kojih sat ili dva sna, biva sklon razmišljanju da mu se više i ne isplati spavati. Također, česta je i pojava brige zbog činjenice da ste upravo budni, a trebali biste spavati jer se u protivnom nećete uspjeti naspavati. Baš naprotiv, ljudskom je tijelu svaka sekunda odmora značajna, posebice ona koja se događa tijekom noći kada se tijelo obnavlja, smiruje i opušta. Ako se već i probudite tijekom noći, nemojte previše brinuti. Umjesto sekiracije, nastavite spavati onako kako ste spavali i do tada pa možda i sanjate nešto lijepo što ne biste uspjeli da se niste prije toga probudili, a što će vam pružiti snagu, motivaciju te osjećaj naspavanosti i svježine u sutrašnjem danu.

Izvor. Giphy

3. Nemojte se bojati da ćete prespavati alarm

Ono što dovodi studenta te općenito čovjeka do toga da se iznenada probudi tijekom noći jest i činjenica da se nije dovoljno opustio prije samog odlaska u krevet. To može biti posljedica brige oko, recimo, sutrašnjeg kolokvija ili ispita na koji nikako ne smije zaspati. Naravno, negativne misli utjecat će negativno na vaš san, a ista je stvar i s pozitivnim. Ako ste zaspali u razumno vrijeme, ali i, što je još važnije, ako ste si postavili prioritete u glavi, nemoguće je da se ne probudite u željeno vrijeme. Postoji nešto što se naziva autosugestija ― ako sami sebi kažete da ćete se probuditi u određeno vrijeme, tada će se to i dogoditi, neovisno čak i o zvonjavi alarma. Za početak, radite na tomu da razvijete zdrave navike odlaska u krevet u približno isto vrijeme, a s vremenom će nestati i vaši strahovi.

4. Izvodite vježbe disanja

Poznato je da vježbe disanja pripadaju u provjerene metode smirivanja cjelokupnog organizma pa, sukladno tomu, one mogu doprinijeti i ponovnom uspostavljanju sna. Duboko udahnite na nos, zadržite dah nekoliko sekundi i potom izdahnite na usta. Cijeli proces ponavljajte dok se potpuno ne opustite. Također, nije loše ni da u sebi ponavljate određene izraze kao što su opusti se dok istovremeno izvodite vježbu.

Izvor: Giphy

5. Fokusirajte se na ono što vas opušta

Ako uistinu ne možete zaspati i nakon svih ovih metoda te nakon više od 20 minuta, nemojte forsirati san. Umjesto toga, ustanite i učinite ono za čega znate da će vas opustiti, pa čak i zabaviti. Pročitajte knjigu, odradite meditaciju ili se pak prepustite opuštajućim mislima. Neke od tih aktivnosti toliko će vas opustiti i umoriti da ćete nakon nekog vremena sami od sebe čak i poželjeti utonuti u san. Na koncu, uvijek vam preostaje i ona poznata metoda brojanja ovaca sve dok ponovno ne zaspite.

Komentari na članak

Vezani članci

Neverbalna komunikacija

Neverbalna komunikacija

Sedam pogrešaka u govoru tijela koje druge mogu udaljiti od vas

Nemojte si dopustiti da govorom tijela pokazujete nervozu i nedostatak samopouzdanja. Ispravite pogreške i zadivite potencijalnog poslodavca ili partnera!

desk

Tko se boji faksa još?

Nekoliko savjeta kako izbjeći stres prouzrokovan početkom akademske godine

Slušajući pjesmu Ekatarine Velike o jeseni koja dolazi u kožu i krzno ili o jeseni koja caruje Parnim valjkom, pripremamo se za promjenu svakodnevice – u onu fakultetsku. Događa se svake jeseni i svaki je put jednako stresna. No uz nekoliko je savjeta taj stres moguće ublažiti.

ljubavni par naslovna

Samo ljubav

Koje sve prednosti duge veze donose našem tijelu

Duge i sretne veze rezultiraju boljim psihofizičkim stanjem čovjeka jer pozitivno utječu na naš um i tijelo.

8 trikova za pakiranje

Mukama je došao kraj

FOTO: 8 trikova za jednostavno pakiranje

Donosimo vam 8 jednostavnih trikova za pakiranje uz koje će svaki mali kofer biti dovoljno velik.

Pegla za kosu

Par trikova za drugačiji izgled

Peglom za kosu možete puno više od ravnanja kose

Iako je prvenstveno namijenjena za ravnanje, pegla za kosu može vam pomoći u stvaranju brojnih frizura i to u svega nekoliko minuta. Ako želite uvijati kosu ili joj dodati volumena, a posjedujete peglu za kosu, nema potrebe da ulažete još novca u ostale naprave namijenjene isključivo uvijanju kose.