Zdrav duh u zdravom tijelu

Izgradnjom samopouzdanja poboljšajte vlastito zdravlje

Motivacija

Donosimo vam savjete koji će vam pomoći izaći iz vlastite sigurne zone te oblikovati samoopouzdanje i pozitivan stav koji vode do zdravlja.

Nova akademska godina tek je počela, a već se nakupilo toliko obaveza. Približava se i vrijeme kolokvija, a vi jednostavno nemate snage ni za što, iako ste poduzeli sve potrebne predradnje poput printanja motivacijskih poruka, kupnje planera i uređenja svog radnog prostora. Ako vas jesensko vrijeme toliko umara da vam se više ne da ni vježbati i zdravo se hraniti te općenito nemate motivacije za nove jesenske početke, imamo nekoliko savjeta za vas.

Mnogi misle da je zdravlje povlastica sretnika s dobrim genima i okolinom koja ih okružuje pri odrastanju. Vjerojatno ste čuli, a možda ponekad i sami pomislili fraze poput onih da netko ne može izgubiti na težini zbog gena, a možda čak i da je nezdrava hrana ukusna, život samo jedan, a vježbanje precijenjeno. U prijevodu, takvo razmišljanje podsvjesno govori: ako dosad nisi uspio biti u dobroj tjelesnoj formi, nećeš ni sada. Kao odgovor na to važno je početi razvijati novi način razmišljanja koji će pridonijeti mentalnom i tjelesnom zdravlju, prenosi Lifehack. Za početak ustrajno krenite malim koracima zbog kojih ćete se odmah osjećati mnogo bolje.

FOTO: Flickr

Želite li izgubiti višak kilograma, nemojte se usredotočiti na zacrtanu idealnu težinu te si time stvarati dodatan pritisak – uvjerite se da je važno krenuti s redovitom tjelovježbom jer je to način kojim ćete doći do rezultata. Smatrate li da morate više spavati, nemojte kalkulirati broj sati sna – idite spavati ranije. Željeli biste se hraniti bolje? Nemojte si zacrtati idealan plan prehrane s kojim morate početi odmah – svaki dan unesite u svoju prehranu neku sitnu pozitivnu promjenu i s vremenom ćete biti i više nego zadovoljni. Sljedeća će vam četiri koraka pomoći razviti bolji stav i poboljšati samopouzdanje.

Preuzmite potpunu odgovornost

Nemojte se uvjeriti u činjenicu da vaše zdravlje ima nekakvu zacrtanu putanju na koju ne možete utjecati. Geni određuju 20 posto zdravlja, a ostalih je 80 na vama. Bez promjene ponašanja i uvjerenja neće biti ni rezultata. Ako želite više spavati, nemojte gledati film do 3 ujutro. Probudite se ranije i pripremite si zdrav obrok umjesto jutarnje jurnjave u pekarnicu. Ne tražite razloge, nego čvrsto odlučite da je vježbanje baš ono što želite i držite se plana. Ispunit će vas zadovoljstvo i ponos zbog vlastite odlučnosti.

Zdrav doručak najbolji je početak dana, FOTO: Flickr

Uočite vlastiti krivi stav o zdravlju

Jeste li ikada pokušali promijeniti svoje navike, a onda bi vam se u mislima javio glasić koji kaže: ne možeš ti ovo, nije to za tebe, ovakav si rođen, prihvati to i odustani? Takav misaoni sklop je loš, ali je često posredovanjem društva duboko usađen u nas te je teško riješiti ga se. Osim što zagađuje naše misli i narušava samopouzdanje, pokušava nas zaustaviti kako bi nas unaprijed obranio od neuspjeha. Sljedeći put kada vam se jave takve misli, primijetite ih. Ne dopustite da vas ponovno zaustave.

Shvatite da je neuspjeh prilika za rast, a ne motiv za odustajanje

Misli o neuspjehu sastavni su dio naših života. Same po sebi nisu loše, ali je loš utjecaj koji vrše na naše daljnje postupke. Zato je važno imati na umu da je neuspjeh indikator onoga što činite loše ili pokazatelj da nešto možete učiniti bolje ili na drugačiji način. Stoga je to zapravo prilika za rast i uspinjanje jednu stepenicu više. Svi doživljavaju neuspjeh, ali je važno kako se s njim nose. Umjesto frustracije što ne možete napraviti deset sklekova, krenite s jednim. Sutra napravite dva, a do deset ćete već dogurati.

FOTO: Flickr

Budite odlučni u svojim namjerama

Umjesto usredotočavanja na cilj koji želite postići te nezadovoljstva i frustracije koje izaziva trenutno stanje, usredotočite se na proces kojim ćete stići do cilja – polako, ali sigurno. Umjesto fokusa na idealnu težinu koje se želite dočepati što prije, usredotočite se na zdravu prehranu, navike i prirodan način gubljenja kilograma. Ništa se ne događa preko noći te je važno ne pretjerivati i biti umjeren u svemu. Najvažnije je da se osjećate zadovoljno i zdravo.

Riješite se krivog stava o vlastitom zdravlju i poduzmite nešto kako biste se već sutra osjećali bolje i zadovoljnije u vlastitoj koži. Zdrav duh je u zdravom tijelu, rekli su još u antici, tko smo mi da im proturječimo? Usredotočite se na zdravije misli i dobru prehranu te se i sami uvjerite u mudrost stare poslovice.

Komentari na članak

Vezani članci

anksioznost

Radne pobjede

Kako prevladati osjećaj anksioznosti na novom poslu

Ako ste našli novi posao zbog kojeg ste sretni, ali vam se u jednu ruku javlja i osjećaj straha zbog novog ranog okruženja, u članku vam donosimo korisne savjete kako na najefektivniji način prevladati početnu anksioznost.

Valentinovo na papiru

Savjeti za zaljubljene

Osam rečenica koje ne smijete reći svojim boljim polovicama na Valentinovo

Valentinovo je poseban dan za sve djevojke. Kako ih ne biste razljutili, pročitajte što im nikako ne smijete reći.

Izradite sami svoj planer aktivnosti

Organizirajte svoje vrijeme i olakšajte si svakodnevni život

Izradite sami svoj planer aktivnosti

Napravite svoj vlastiti planer aktivnosti, učinkovitije organizirajte svoje vrijeme i pritom uživajte. Evo kako.

Meditacija

Duhovna vježba

Meditacija kao ključ zdravoga života

Stres zbog fakulteta ili nekih drugih situacija u vašem životu loše utječe na vaše zdravlje i svakodnevno funkcioniranje. Stoga je bitno svakoga dana odvojiti vrijeme za meditaciju pomoću koje ćete ostvariti pozitivne rezultate.

Jasna Ožanić

Znanost pomaže

Kako olakšati ljudima koji boluju od Parkinsonove bolesti?

Skupina američkih znanstvenika izumila je žlicu koja olakšava prehranu osobama oboljelima od Parkinsonove bolesti.