Očuvanje mentalnog zdravlja

Emocionalni manipulatori mogu vas baciti u depresiju, evo kako ih možete prepoznati

Emocionalna manipulacija

Ako na vrijeme reagirate i ogradite se od njegovog komentara, nećete postati žrtvom.

Jeste li čuli za izraz emocionalni manipulator? Riječ je o osobama koje vas žele kontrolirati i uzrokovati kaotična stanja u vašem životu jer im to pričinjava zadovoljstvo. Kako bi dokazao mogućnost manipulacijom emocijama pojedinaca, Facebook je prije nekoliko godina, u suradnji sa znanstvenicima iz Kalifornije, proveo istraživanje koje je dokazalo da davanjem sadržaja koje ispitanici žele vidjeti manipulacija postaje veoma jednostavna.

Na jednak vam se način to može dogoditi i u svakodnevnom odnosu s partnerom ili šefom. Iako su veoma suptilni u samom startu manipulacije, lako ih je prepoznati i to kroz devet znakova:

1. Utječu na vašu sliku realnosti

Emocionalni manipulatori veoma su vješti lažljivci i to do te mjere da vas mogu uvjeriti da ste nešto rekli ili učinili, a zapravo niste.

2. Njihove riječi nisu njihova djela

Reći će vam ono što želite čuti, ali, kada dođe vrijeme za njihovu potporu vama, nestat će. To je još jedan način da pokušaju uništiti vjerovanje u vaš vlastiti zdrav razum.

3. Uvijek su krivi

Dovoljno su vješti da će vas u svakoj situaciji uvjeriti da su oni krivi za nešto kako bi pridobili vaše suosjećanje.

4. Glume žrtve 

Ponekad situaciju postave potpuno suprotno i za sve svoje nevolje krivit će vas. Gotovo nikad nisu spremni preuzeti odgovornost za svoje postupke.

5. Prerano i previše

Bilo da je riječ o poslovnom ili privatnom odnosu, trude se preskočiti nekoliko koraka jer im je za neke situacije uvijek prerano. Trik je u tome da vas puste u svoj 'začarani krug', a vi ih istovremeno sažalijevate.

6. Emocionalna crna rupa

Žude za vašom pažnjom pa se trude što češće biti loše raspoloženi samo kako biste ih pokušali 'podići' i oraspoložiti, iako je vrlo često riječ o  glumi.

7. Žele pomoći

Možda će se uključiti u akciju pomaganja nekome, ali opet postoje njihovi skriveni ciljevi. Kukanje nad poslom koji je za njih ogroman teret i sve to samo kako biste se vi osjećali krivim za takvo stanje.

8. Uvijek su ispred vas

Pritom mislimo na to da su dovoljno proračunati da svaki svoj problem prikažu nekoliko puta gorim i zahtjevnijim od vašega.

9. Znaju sve slabe točke

Primjerice, ako ste nezadovoljni svojom težinom, bez problema će komentirati vaš izbor jela jer je njihov cilj da se osjećate gore.

Stoga, ako se nađete u društvu emocionalnoga manipultora, ne trudite se natjecati s njim, nego se emocionalno distancirajte i sačuvajte svoje zdravlje i živce.

Komentari na članak

Vezani članci

Studenti 3

22. kongres EAP u Zagrebu

Najbolji europski psihoterapeuti krajem rujna gostuju u Zagrebu

Odgovore na brojne psihoterapijske teme doznat ćete iz predavanja 90 autora, kao i kroz plenarna predavanja 4 međunarodno cijenjena/e psihoterapeuta/psihoterapeutkinje.

FOTO

Kako ih prepoznati i kada reagirati

Pet znakova emocionalnog nasilja na koje biste trebale reagirati

Već je odavno postalo jasno da jedini oblik nasilja nije fizički, već da se radi i o onom psihičkom. Vrlo je važno potaknuti žene da o tome ne šute i ne trpe, već da preuzmu inicijativu.

https://squareup.com/store/manor-yoga

Zdravlje

6 tehnika opuštanja koje vam trebaju u ovo stresno vrijeme

Veljača je, prvi ispitni rokovi odavno su počeli, a studenti često pate zbog prevelikoga stresa, manjka vremena i viška gradiva. Uhvatite nekoliko minuta i opustite tijelo i um kako biste zadržali svoju produktivnost, zdravlje i stabilnost uz šest tehnika koje vam donosimo.

hrana, jedenje, stol; izvor: https://unsplash.com/photos/y3aP9oo9Pjc

Mindfulness

Dokazano: Nema ništa loše u uživanju u hrani

U zadnje vrijeme pojam „mindfulness” došao je u središte pozornosti. Pokazalo se da posvećivanje veće pozornosti hrani može rezultirati gubitkom tjelesne mase te općenito zdravijim prehrambenim izborima.

Depresija

Vlastitom terapijom do zdravlja

Ublažite simptome depresije u pet jednostavnih koraka

Postoje manji i veći koraci koji vam mogu pomoći da uspješno upravljate depresivnim stanjem. Ti postupci možda neće iskorijeniti ili izliječiti ovu bolest, no ublažit će osjećaj tjeskobe, kako vas on ne bi tako lako preuzeo na mračnu stranu.