Mentalno zdravlje

8 savjeta za kontroliranje osjećaja

https://pixabay.com/photos/desperate-sad-depressed-feet-hands-2293377/

Balansiranje emocija vodi do zdrava mentalnog života, učinkovitijeg rješavanja problema te do lakšeg nošenja sa stresom. Uz zabavu i stvaranje pozitivnih odnosa donosimo vam još savjeta kako pravilno kontrolirati osjećaje.

Pojam kontroliranja osjećaja odnosi se na vještinu upravljanja vlastitim ponašanjem, emocijama i razmišljanjima koja mogu pomoći u ostvarivanju dugoročnih ciljeva. Pravilno kontroliranje osjećaja može čovjeka ispuniti pozitivnim mislima te promijeniti njegovo raspoloženje nabolje. Balansiranje emocija vodi do zdrava mentalnog života, učinkovitijeg rješavanja problema te do lakšeg nošenja sa stresom.

Donosimo vam stoga osam savjeta kako pravilno kontrolirati osjećaje.

  1. Osvijestite moć izbora

Postanite svjesni toga da uvijek postoji izbor načina na koji ćete reagirati u određenoj situaciji. Pravilnim reagiranjem stječete kontrolu u situaciji u kojoj ste se možda isprva osjećali bespomoćno. Zato si uzmite vremena i hladne glave razmislite te iskoristite svoju moć izbora.

  1. Brinite se o svojem tijelu

Koliko ste puta čuli izreku – u zdravom tijelu zdrav duh? Vjerojatno bezbroj puta. Ali jeste li ikada razmislili o tome što ona zaista znači? Tjelesna aktivnost, zdrava prehrana i san smanjuju stres i napetost. Iako vježbanje i spavanje neće riješiti vaše probleme kojima ste trenutno zaokupljeni, pomoći će vam da se s njima lakše nosite i zadržite bistar um.

  1. Stvarajte pozitivne odnose

Osobe u vašem životu utječu na vas i vaše mentalno zdravlje i više nego što ste vi toga svjesni. Održavajte dobre odnose s onima koji vas ohrabruju i podržavaju. Pronađite podršku u ljudima oko sebe. Zdravi se odnosi grade dugo, ali se isplate. Izbjegavajte toksične osobe koje vas ispunjavaju crnim mislima jer one narušavaju vaš balans.

  1. Zabavite se

Morate biti svjesni toga da ne možete stalno raditi. Svakome je ponekad potreban predah, pa tako i vama. Zabavom ćete otkloniti strahove koji vas muče i napuniti baterije. Nemojte se ustručavati smijati jer smijeh je još uvijek najbolji lijek.

  1. Oslobodite se žaljenja i bolnih osjećaja

Jednostavno prihvatite da patite. Prepuštanje je vjerojatno jedna od najtežih vještina kontroliranja osjećaja. Prepustiti se ne znači dići ruke od problema i priznati poraz, već suočiti se sa svojim osjećajima i preboljeti ih te pronaći potrebnu snagu i hrabrost.

  1. Prihvatite svoju ranjivost

Sama pomisao na ranjivost ljude ispunjava strahom i nelagodom. Međutim, ona nije loša i sramotna, nego nam pomaže da nađemo snagu. Za prihvaćanje vlastite ranjivosti potrebna je određena doza hrabrosti. Skupite hrabrost i istražite vlastite slabosti – samo ćete tako moći ojačati.

  1. Stremite izvrsnosti, ne savršenstvu

Perfekcionizam je izvor straha jer savršenstvo ne postoji, a to perfekcioniste ispunjava nezadovoljstvom i tjeskobom. Umjesto da tražite načine kako ćete savršeno živjeti, izgledati i ponašati se, usredotočite se na ostvarivanje izvrsnosti. Niste savršena osoba, nitko nije, ali potražite najbolju verziju sebe unatoč svim nedostacima i bit ćete puno zadovoljniji.

  1. Upravljajte negativnim osjećajima

Prihvatite da će kritiziranje i strah uvijek biti dio vašega života. Najučinkovitije što možete poduzeti jest to da se suočite sa svojim strahovima i riješite se negativnih misli. Ne zvuči jednostavno, ali svaka prepreka koju svladate dat će vam više snage i otpornosti.

Komentari na članak

Vezani članci

Ilustracija posao

(NE)ZAPOSLENOST

Kako pronaći posao?

Stopa nezaposlenosti mladih u Europi je jako visoka, ali podaci pokazuju da su gotovo polovica onih koji su se uspjeli zaposliti u 2010. godini bili mladi u dobi od 19 do 29 godina.

Zajedništvo

Uspješnost pregovaranja

Možemo li pregovarati učinkovitije?

Pregovaranja imaju zajedničke osnovne karakteristike ali se opet međusobno razlikuju jedno od drugog po strukturi, tijeku i dinamici, stoga je bitno odrediti specifičnu strategiju i taktike u cilju uspješnog vođenja pregovora.

Čitanje knjiga

„Čitajte, čitajte sve“

Nitko nije lud da čita, a sve i kad bi htio, nema kad

Iako vam predavanja, seminari, izlasci, zadaće, kave, društvene mreže i spavanje popunjavaju dnevnu rutinu, jamčimo da postoje načini da nađete vremena za čitanje. Provjerite kako u dnevni raspored ugurati koje poglavlje više.

Live concert

Najveći hrvatski „open-air” festival

Sve što moraš znati prije odlaska na INmusic

Bliži se 13. izdanje INmusic festivala! Ako ga još nisi posjetio ili si možda stari gost, za tebe smo pripremili nekoliko savjeta kako bi lakše organizirao novi provod.

https://pixabay.com/photos/filmmaker-youtuber-script-2838932/

Buđenje motivacije

10 savjeta za ostvarenje pozitivnog utjecaja na ljude

Donosimo 10 savjeta uz koje ćete biti poželjan kolega i odličan vođa tima, jer ćete ostvariti pozitivan utjecaj na druge.