Mentalno zdravlje

8 savjeta za kontroliranje osjećaja

https://pixabay.com/photos/desperate-sad-depressed-feet-hands-2293377/

Balansiranje emocija vodi do zdrava mentalnog života, učinkovitijeg rješavanja problema te do lakšeg nošenja sa stresom. Uz zabavu i stvaranje pozitivnih odnosa donosimo vam još savjeta kako pravilno kontrolirati osjećaje.

Pojam kontroliranja osjećaja odnosi se na vještinu upravljanja vlastitim ponašanjem, emocijama i razmišljanjima koja mogu pomoći u ostvarivanju dugoročnih ciljeva. Pravilno kontroliranje osjećaja može čovjeka ispuniti pozitivnim mislima te promijeniti njegovo raspoloženje nabolje. Balansiranje emocija vodi do zdrava mentalnog života, učinkovitijeg rješavanja problema te do lakšeg nošenja sa stresom.

Donosimo vam stoga osam savjeta kako pravilno kontrolirati osjećaje.

  1. Osvijestite moć izbora

Postanite svjesni toga da uvijek postoji izbor načina na koji ćete reagirati u određenoj situaciji. Pravilnim reagiranjem stječete kontrolu u situaciji u kojoj ste se možda isprva osjećali bespomoćno. Zato si uzmite vremena i hladne glave razmislite te iskoristite svoju moć izbora.

  1. Brinite se o svojem tijelu

Koliko ste puta čuli izreku – u zdravom tijelu zdrav duh? Vjerojatno bezbroj puta. Ali jeste li ikada razmislili o tome što ona zaista znači? Tjelesna aktivnost, zdrava prehrana i san smanjuju stres i napetost. Iako vježbanje i spavanje neće riješiti vaše probleme kojima ste trenutno zaokupljeni, pomoći će vam da se s njima lakše nosite i zadržite bistar um.

  1. Stvarajte pozitivne odnose

Osobe u vašem životu utječu na vas i vaše mentalno zdravlje i više nego što ste vi toga svjesni. Održavajte dobre odnose s onima koji vas ohrabruju i podržavaju. Pronađite podršku u ljudima oko sebe. Zdravi se odnosi grade dugo, ali se isplate. Izbjegavajte toksične osobe koje vas ispunjavaju crnim mislima jer one narušavaju vaš balans.

  1. Zabavite se

Morate biti svjesni toga da ne možete stalno raditi. Svakome je ponekad potreban predah, pa tako i vama. Zabavom ćete otkloniti strahove koji vas muče i napuniti baterije. Nemojte se ustručavati smijati jer smijeh je još uvijek najbolji lijek.

  1. Oslobodite se žaljenja i bolnih osjećaja

Jednostavno prihvatite da patite. Prepuštanje je vjerojatno jedna od najtežih vještina kontroliranja osjećaja. Prepustiti se ne znači dići ruke od problema i priznati poraz, već suočiti se sa svojim osjećajima i preboljeti ih te pronaći potrebnu snagu i hrabrost.

  1. Prihvatite svoju ranjivost

Sama pomisao na ranjivost ljude ispunjava strahom i nelagodom. Međutim, ona nije loša i sramotna, nego nam pomaže da nađemo snagu. Za prihvaćanje vlastite ranjivosti potrebna je određena doza hrabrosti. Skupite hrabrost i istražite vlastite slabosti – samo ćete tako moći ojačati.

  1. Stremite izvrsnosti, ne savršenstvu

Perfekcionizam je izvor straha jer savršenstvo ne postoji, a to perfekcioniste ispunjava nezadovoljstvom i tjeskobom. Umjesto da tražite načine kako ćete savršeno živjeti, izgledati i ponašati se, usredotočite se na ostvarivanje izvrsnosti. Niste savršena osoba, nitko nije, ali potražite najbolju verziju sebe unatoč svim nedostacima i bit ćete puno zadovoljniji.

  1. Upravljajte negativnim osjećajima

Prihvatite da će kritiziranje i strah uvijek biti dio vašega života. Najučinkovitije što možete poduzeti jest to da se suočite sa svojim strahovima i riješite se negativnih misli. Ne zvuči jednostavno, ali svaka prepreka koju svladate dat će vam više snage i otpornosti.

Komentari na članak

Vezani članci

Naslovna (srce)

Tamara Kordovan

Dvije-tri o vezama

Ako ćemo iskreno, ja sam tri Valentinova provela u vezi, što ti ostavlja solidnih 17 koje sam bila sama. U oba slučaja mi taj dan nije predstavljao ništa posebno. Uvjerljivo najbolje pitanje koje sam čula je – kako ćeš proslaviti Valentinovo. Odmah da ti kažem, to je kao da me pitaš kako ću slaviti Dan sabora – nema smisla.

Grammar nazi

Drugi dio savjeta

Korisni jezični savjeti za sve studente, dio drugi

U drugom dijelu jezičnih savjeta govorit će se o pisanju bjelina (razmaka), navodnim znakovima, polunavodnicima te izostavniku (apostrofu).

7 ideja koje će vam pomoći da radite na sebi

Slatke ljetne brige

7 ideja koje će vam pomoći da radite na sebi

Ljeto je savršeno vrijeme za dodatno usavršavanje. Iskoristite kraj ljeta i pokušajte raditi na sebi pomoću ovih sedam ideja.

Travel

Što NE raditi u stranim zemljama

Kako biti idealan turist?

Iako su studentske godine najidealnije za putovanje u što više zemalja, treba biti pažljiv pri susretanju s novim kulturama kako ne biste uvrijedili svog domaćina. Ili završili u zatvoru.

Mentalni poremećaji

Mozak voli zdravo

Narednih dana niz aktivnosti za održavanje fizičkog i mentalnog zdravlja

Konferencija posvećena fizičkom i mentalnom zdravlju, radionica Capoeire, radionica Akrobalans i radionica Životni poziv očekuju nas narednih dana u organizaciji eSTUDENTa.