Obrazovna politika

Studenti uputili strankama pitanja o konkretnim obrazovnim mjerama

Obrazovanje i budućnost

Vijeće studenata veleučilišta i visokih škola pokrenulo je inicijativu "Za nas koji želimo znati više". Donosimo vam deset pitanja koja su uputili političkim strankama.

U četvrtak 26. kolovoza 2016. ispred Nacionalne i sveučilišne knjižnice održana je izvanredna konferencija za medije na kojoj je predsjednik Vijeća studenata veleučilišta i visokih škola, Karlo Kolesar, izvijestio medije i širu javnost o inicijativi Za nas koji želimo znati više.

Vijeće studenata uputilo je političkim strankama deset pitanja iz područja obrazovanja na koje očekuju konkretne i jasne odgovore do 2. rujna 2016. godine Predsjednik istog rekao je da se nada da buduća vlada ima plan povećati izdavanja za obrazovanje s ciljem dosega prosjeka EU, te da se 1300 studijskih programa uskladi s realnim potrebama tržišta rada.

Pitanja su jasna, kratka i nedvosmislena i takve odgovore tražimo od političkih stranaka. rekao je Karlo Kolesar.

Prenosimo u potpunosti tekst dostavljen strankama:

Poštovani,

Vjerujemo da ćete se složiti s nama kad kažemo da je obrazovanje kralježnica društva, a mi studenti trebamo biti jedni od glavnih pokretača i nositelja pozitivnih promjena.

Studentska populacija trajno je pred izazovima tijekom i poslije studija, a najveći izazov je poznat: otići ili ostati? Jer je stopa nezaposlenosti još uvijek izuzetno visoka, ishodi učenja nerijetko nisu dovoljno usklađeni s potrebama tržišta rada, studentski standard je nizak i zahtijeva veća ulaganja. Stalno se govori o važnosti visokog obrazovnog sustava za naš društveni i gospodarski razvoj. Zato želimo znati koji su Vaši ciljevi, prioriteti i konkretne mjere u izgradnji kvalitetne suvremene obrazovne politike.

Vijeće studenata veleučilišta i visokih škola RH, kao nacionalno predstavničko tijelo 40 tisuća studenata, želi znati odgovore na deset konkretnih pitanja koja su najbitnija za kreiranje što kvalitetnijeg nacionalnog sustava visokog obrazovanja.

Stoga Vas pozivamo da na niže postavljena pitanja odgovorite konkretno kako bi odgovore potom mogli objaviti te informirati studentsku populaciju i ostalu zainteresiranu javnost.

Vjerujemo kako je zajednički interes cjelokupnog društva, pa tako i Vas, kvalitetan nacionalni obrazovni  sustav, koji stvara sposobne i konkurentne mlade stručnjake koji će znati, htjeti i imati priliku doprinijeti našem društvenom i gospodarskom razvoju.

Molimo Vas da nam svoje odgovore dostavite zaključno s 2. rujnom 2016. godine Odgovore prispjele nakon navedenog datuma nećemo objaviti.

Pitanja su:

1. Na koji način planirate povećati izdvajanja za obrazovanje iz državnog proračuna, s ciljem približavanja prosjeku zemalja EU? Molimo da navedete konkretne mjere.

2. Smatrate li da je potrebno izmijeniti modele dodjeljivanja potpora i uvjete ostvarivanja prava u području studentskog standarda, a s ciljem pružanja istih mogućnosti što većem broju studenata (smještaj, prehrana, stipendije, prijevoz)? Molimo navedite konkretne mjere.

3. Smatrate li da se visoko obrazovni sustav RH sastoji od previše studijskih programa (1373 programa)? Ako da, na koji način ih planirate dugoročno uskladiti s potrebama tržišta rada?

4. Smatrate li da treba izmijeniti zakone koji reguliraju studentsko organiziranje i predstavljanje? Ako da, na koji način?

5. Smatrate li da se studentski rad i studentska praksa u struci trebaju uvažiti kao radni staž/iskustvo prilikom prijavljivanja za određeno radno mjesto? Ako da, koji bi se pozitivni efekti postigli ovom mjerom?

6. Smatrate li da bi uvođenje vaučerizacije u obrazovni sustav (obrazovanje subvencionirano od države omogućeno svim budućim studentima ujedno i poreznim obveznicima, na svim javnim i privatnim visokim učilištima u RH) bio pozitivan korak?  

7. Koje mjere planirate provesti u cilju povećanja dostupnosti visokog obrazovanja učenicima i studentima iz navedenih skupina: osobe s invaliditetom, osobe slabijih materijalnih mogućnosti i/ili nižeg socioekonomskog statusa, osobe s prebivalištem na većoj udaljenosti od akademskih centara, članovi nacionalnih manjina?

8. Na koji način planirate uključiti struku (poslodavce i asocijacije gospodarstvenika) u sukreiranje obrazovnih politika i definiranja ishoda učenja u studijskim programima na visokim učilištima? Molimo da navedete konkretne mjere.

9. Smatrate li binarni sustav, koji je definiran Strategijom obrazovanja, znanosti i tehnologije, kvalitetnim temeljem za razvoj visokog obrazovanja u RH? Ako da, na koji način planirate unaprijediti kvalitetu sveučilišnih i stručnih studija u RH?

10. Smatrate li da razine cjelovitih i djelomičnih kvalifikacija, koje su definirane unutar HKO-a, trebaju pratiti smjernice i zadane okvire koji proizlaze iz Europskog kvalifikacijskog okvira?

Komentari na članak

Vezani članci

sto.carnet

Nagradno natjecanje

Nagradno natjecanje za studente: „Danas sam ja učitelj”

Novo natjecanje za buduće nastavnike – pokažite kreativnost i predstavite inovativne ideje primjene tehnologije u nastavi.

Knjige

Erasmus iskustvo

Njemački dnevnici, peti dio: Zašto su knjige važne?

U pauzi od čitanja i predavanja, došlo mi je pitanje: „A zašto su knjige važne?“ Odgovor je suviše jednostavan.

Željko Jovanović

KONFERENCIJA „INTERNET I OBRAZOVANJE“

„Moramo biti inovativni i konkurentni.“

Ministar Jovanović sudjelovao je na dvodnevnoj konferenciji „Internet i obrazovanje“ u Ljubljani.

Berlin

Otvoreni natječaji

Tjedna ponuda školarina za studije izvan Hrvatske

Otvoreni natječaji za BA studije izvan Hrvatske. Što se nudi i što je potrebno za prijavu? Nađite odgovore na jednom mjestu.

One night stand

Problemi i dvojbe

27 ženskih misli o seksu za jednu noć

Pijana noć u kojoj nakon dobrog tuluma ili izlaska s nekim završite u krevetu može dovesti do mnogo pitanja prije samog seksa. Možda i nije sve tako jednostavno kako se čini.