Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet u Zagrebu

Studenti obilježavaju Tjedan restorativne pravde

Tjedan restorativne pravde

Projektom je planirano provjeriti koliko je javnost upoznata s pojmom restorativne pravde i izvansudske nagodbe, što će na kraju biti i prikazano u kratkom videu kojeg su studenti pripremili.

Cilj projekta Izvansudska nagodba: Što znamo i što trebamo znati, kojeg provode studenti diplomskog studija socijalne pedagogije Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, jest predstavljanje izvansudske nagodbe u Tjednu obilježavanja restorativne pravde, u studenom. Projektom se planira provjeriti koliko je javnost upoznata s pojmom restorativne pravde i izvansudske nagodbe, što će na kraju biti i prikazano u kratkom videu kojeg su studenti pripremili. Osim toga, samim projektom predviđeno je prethodno navedene pojmove i koncepte približiti široj javnosti, i to prvenstveno kroz pružanje informacija o prednostima njihove provedbe u hrvatskom maloljetničkom zakonodavstvu.

Restorativni (obnavljajući) pristup u svoj fokus stavlja oštećenika i zajednicu te mu je cilj njihovo vraćanje u prijašnje stanje, odnosno nadoknada štete nastale počinjenim kaznenim djelom. U ovakvom je pristupu temeljno uvjerenje da stranke u postupku nisu samo počinitelj kaznenog djela i stručnjaci, već i oštećenik i zajednica, stoga je za primjenu intervencija vezanih za ovaj pristup neophodna suradnja i koordinacija među svim sudionicima.

Za ovaj je postupak karakteristično da dolazi do promjena pozicija sudionika. Oštećenik, odnosno žrtva postaje aktivni sudionik u pronalaženju zadovoljavajućeg rješenja, počinitelj iz pasivnog izbjegavanja prelazi u poziciju aktivnog preuzimanja odgovornosti. Kroz restorativni pristup zajednica aktivno podržava oštećenika i utječe na ponašanje počinitelja, a stručnjak, to jest, medijator kao treća, neutralna osoba postupno prenosi inicijativu na obje uključene strane čime omogućuje kvalitetno zajedničko traženje rješenja sukoba.

Ovim projektom želi se pokazati javnosti da restorativna pravda i izvansudska nagodba, kao njezin oblik u hrvatskom maloljetničkom zakonodavstvu, predstavljaju bolji i uspješniji način ublažavanja posljedica kaznenog djela za počinitelja, žrtvu i zajednicu. U konačnici, potiču korištenje zajedničkih snaga kako bi se pronašao način da nastala situacija rezultira krajnjom mogućom dobrobiti svih uključenih strana.

Svjetski tjedan restorativne pravde obilježava se od 15. do 22. studenog 2015. godine Dodatne informacije o studentskom projektu možete pronaći na poveznici.

Komentari na članak

Vezani članci

Robot Rene

Suradnja dvaju zagrebačkih fakulteta

Rana dijagnostika autizma: „robot Rene“

Tim stručnjaka s dva zagrebačka fakulteta: Edukacijsko- rehabilitacijskog i Fakulteta elektrotehnike i računarstva udružio je snage i stvorio robota čiji je cilj pomoći u bržem i ranijem otkrivanju simptoma autizma.

Studentsko savjetovalište

Besplatno i anonimno

Upoznajte se sa Studentskim savjetovalištem „Nisi sam/a“

Svi smo se u nekom periodu studiranja susreli s gubitkom volje i motivacije, financijskim teškoćama, prekidom veze, padom ispita, nerazumijevanjem profesora i roditelja i slično.

studenti na okupu

Studentski zbor

Produljen rok za prijavu na Natječaj za financiranje riječkih studentskih programa

Do 12. veljače zaprimaju se prijave studentskih programa kojima će se doprinijeti podizanju kvalitete života studenata Sveučilišta u Rijeci.

Ritam kulturizma 2016.

Ritam kulturizma 2016.

Fuzija kreativnosti zadarskih studenata

Studentski će projekt spojiti 19 odjela zadarskog Sveučilišta u jedinstven program. Svaki će odjel imati izlaganje na temu povezanosti s turizmom, čime je Ritam kulturizma još jednom iskoračio iz okvira sličnih studentskih projekata.

Studenti

Rezultati istraživanja ERF-a i Ureda za droge:

Slatki studentski život!

Studenti su zadovoljni studijem i dobro spavaju. Kad nisu na fakultetu ili u svojoj sobi, vrijeme uglavnom provode po kafićima i klubovima.