Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet u Zagrebu

Studenti obilježavaju Tjedan restorativne pravde

Tjedan restorativne pravde

Projektom je planirano provjeriti koliko je javnost upoznata s pojmom restorativne pravde i izvansudske nagodbe, što će na kraju biti i prikazano u kratkom videu kojeg su studenti pripremili.

Cilj projekta Izvansudska nagodba: Što znamo i što trebamo znati, kojeg provode studenti diplomskog studija socijalne pedagogije Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, jest predstavljanje izvansudske nagodbe u Tjednu obilježavanja restorativne pravde, u studenom. Projektom se planira provjeriti koliko je javnost upoznata s pojmom restorativne pravde i izvansudske nagodbe, što će na kraju biti i prikazano u kratkom videu kojeg su studenti pripremili. Osim toga, samim projektom predviđeno je prethodno navedene pojmove i koncepte približiti široj javnosti, i to prvenstveno kroz pružanje informacija o prednostima njihove provedbe u hrvatskom maloljetničkom zakonodavstvu.

Restorativni (obnavljajući) pristup u svoj fokus stavlja oštećenika i zajednicu te mu je cilj njihovo vraćanje u prijašnje stanje, odnosno nadoknada štete nastale počinjenim kaznenim djelom. U ovakvom je pristupu temeljno uvjerenje da stranke u postupku nisu samo počinitelj kaznenog djela i stručnjaci, već i oštećenik i zajednica, stoga je za primjenu intervencija vezanih za ovaj pristup neophodna suradnja i koordinacija među svim sudionicima.

Za ovaj je postupak karakteristično da dolazi do promjena pozicija sudionika. Oštećenik, odnosno žrtva postaje aktivni sudionik u pronalaženju zadovoljavajućeg rješenja, počinitelj iz pasivnog izbjegavanja prelazi u poziciju aktivnog preuzimanja odgovornosti. Kroz restorativni pristup zajednica aktivno podržava oštećenika i utječe na ponašanje počinitelja, a stručnjak, to jest, medijator kao treća, neutralna osoba postupno prenosi inicijativu na obje uključene strane čime omogućuje kvalitetno zajedničko traženje rješenja sukoba.

Ovim projektom želi se pokazati javnosti da restorativna pravda i izvansudska nagodba, kao njezin oblik u hrvatskom maloljetničkom zakonodavstvu, predstavljaju bolji i uspješniji način ublažavanja posljedica kaznenog djela za počinitelja, žrtvu i zajednicu. U konačnici, potiču korištenje zajedničkih snaga kako bi se pronašao način da nastala situacija rezultira krajnjom mogućom dobrobiti svih uključenih strana.

Svjetski tjedan restorativne pravde obilježava se od 15. do 22. studenog 2015. godine Dodatne informacije o studentskom projektu možete pronaći na poveznici.

Komentari na članak

Vezani članci

„Projekt: Naše priče“

„Projekt: Naše priče“

Počelo snimanje velikog regionalnog projekta u kojem sudjeluje pet dramskih akademija

Nakon premijerno izvedene omnibus predstave „Projekt: Pravda“ u sklopu 10. KRADU – Kazališne revije ADU održane u travnju ove godine, započelo je snimanje filmskog dijela ovog velikog međunarodnog projekta.

Ritam kulturizma 2016.

Ritam kulturizma 2016.

Fuzija kreativnosti zadarskih studenata

Studentski će projekt spojiti 19 odjela zadarskog Sveučilišta u jedinstven program. Svaki će odjel imati izlaganje na temu povezanosti s turizmom, čime je Ritam kulturizma još jednom iskoračio iz okvira sličnih studentskih projekata.

Ritam kulturizma 2016.

Ritam kulturizma 2016.

Osmislite promotivnu kampanju i osvojite 1000 kuna

Sudionici moraju osmisliti kampanju koja će promovirati Dalmaciju kao destinaciju zdrave hrane i zdravih životnih navika. Prijave su otvorene do 8. travnja. Rješenja je potrebno predati do 17. travnja 2016. godine.

Uspješno održan 7. kongres studenata prava u Zagrebu

Udruga Pravnik

Održan 7. kongres studenata prava u Zagrebu

Tema gospodarskog kriminaliteta je izazvala velik interes ne samo studenata Pravnog fakulteta u Zagrebu, već i drugih fakulteta u Hrvatskoj, ali i diplomiranih pravnika.

Projekt „Bolnica za medvjediće“ - učenje uz igru

Medicinski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Studenti Medicinskog fakulteta u Rijeci kroz zabavnu dječju radionicu predstavili bojanku „Bolnica za medvjediće“

Cilj je ovog projekta smanjivanje dječjeg straha od odlaska liječniku te približavanje bolnica i bolničkog miljea našim najmlađim bolesnicima.