Zakonski prijedlog MZO-a

Ministrica Divjak: kvalifikacije stručnih i sveučilišnih studija trebaju se izjednačiti

STUDENTI

Na konferenciji Nacionalnog vijeća za razvoj ljudskih potencijala ministrica Divjak argumentirala je nedavni zakonski prijedlog MZO-a o izjednačavanju kvalifikacija stručnih i sveučilišnih studija.

Iako su se brojni predstavnici sveučilišta u Hrvatskoj posljednjih mjeseci protivili izjednačavanju kvalifikacija stručnih i sveučilišnih studija, prema riječima ministrice znanosti i obrazovanja Blaženke Divjak Ministarstvo je, oslanjajući se na mišljenje Ustavnog suda i želeći spriječiti diskriminaciju studenata stručnih studija, uputilo zakonski prijedlog kojim će se kvalifikacije tih dviju vrsta studija izjednačiti.

– Kao ministrica na čelu Ministarstva koje je takav prijedlog uputilo u proceduru, podržavam prijedlog da se kvalifikacije razlikuju po vrsti, primjerice stručni i sveučilišni studiji po vrsti, s obzirom na to da je kod jednih veći naglasak na vještinama, a kod drugih na akademskim znanjima, ali ih ne smijemo razlikovati po razini ukoliko je isti obujam. – izjavila je Divjak argumentirajući odluku koju je Ministarstvo donijelo.

Ona naime smatra da bi se, postupajući suprotno trenutnoj odluci, diskriminiralo 50-ak tisuća studenata mahom upisanih na javna sveučilišta, veleučilišta te visoke škole. Osim toga često se, kako ministrica navodi, radi o studentima koji zbog imovinskog stanja ili drugih životnih uvjeta ne mogu otići studirati izvan mjesta u kojem žive, što treba uzeti u obzir. Iako se gradi binarni sustav čija je ideja da se stručni i sveučilišni studiji razlikuju, ne bi se smjeli razlikovati na način da bi jedni ili drugi bili manje vrijedni.

Zakonski prijedlog, izdan u sklopu reforme cjelokupnog sustava obrazovanja, s posebnim naglaskom na visokoškolskoj razini i razini strukovnog obrazovanja poslan je zajedno s ostalim kurikularnim dokumentima na međunarodnu recenziju koja bi trebala pridonijeti njihovoj kvaliteti. Cijeli bi postupak recenziranja trebao biti gotov u siječnju te će se potom o spomenutim dokumentima i njihovim potencijalnim izmjenama dalje raspravljati.

 

 

Komentari na članak

Vezani članci

Stručna rasprava o kurikularnoj reformi

Stručna rasprava o kurikularnoj reformi

„Alternativne škole nisu konkurencija državnim školama”

„Ususret novoj kurikularnoj reformi – pluralizam u hrvatskom obrazovanju?” tema je rasprave održane u zagrebačkom Europskom domu. Saznajte što stručnjaci kažu o tom pitanju.

Sveučilište u Dubrovniku

Sveučilište u Dubrovniku

Novi studij na Sveučilištu u Dubrovniku

Preddiplomski stručni studij Hotelijerstvo, restoraterstvo, gastronomija izvodit će se od 2016./2017. akademske godine.

Benjamin Ignac

Priča o mladom studentu geografije

Benjamin ruši predrasude

Benjamin Ignac studira geografiju na Sveučilištu u Oklahomi, a radi i u uredu u South Central Climate Science Center. Njegova priča je posebna zato što je Benjamin romske nacionalnosti, a usto je i jedini Rom koji je ikada pohađao Gimnaziju Josipa Slavenskog, jednu od najboljih hrvatskih srednjih škola.

mfw

Komentar novinarke portala Studentski.hr

#LijepaNaša - virtualni stup srama

Mržnja prema izbjeglicama došla je do takve razine da neki priželjkuju uskrsnuće Hitlera kako bi se "doveo red". Može li se reći da ljudska civilizacija uistinu napreduje, s obzirom na to da i dalje postoje pojedinci koji drugima ne bi dali pravo na bolji život?

Studenti

Provedba cjelovite kurikularne reforme

Ostvarivanje Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije dovedeno u pitanje

„Umjesto da se vrši pritisak na ljude koji marljivo i savjesno rade na izradi novih kurikuluma, odgovorni bi trebali poduzeti mjere koje bi omogućile brže i djelotvornije provođenje svih ciljeva i mjera Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije“, stoji u priopćenju Posebnog stručnog povjerenstva za provedbu Strategije.