Koji je prema vama najveći problem obrazovanja i kako biste ga riješili?
Obrazovanje je, posebice za studente, važan dio svakodnevice i napretka cjelokupnog društva. Unatoč tomu, danas mu se pridaje premalo pozornosti ne samo na području Hrvatske nego i diljem svijeta. Prijavom svoje poduzetničke ideje na studentsko natjecanje Pokretač u kategoriji obrazovanja moguće je pridonijeti rješavanju njegove problematike.
Obrazovanje je, posebice za studente, važan dio svakodnevice i napretka cjelokupnog društva. Unatoč tomu, danas mu se pridaje premalo pozornosti ne samo na području Hrvatske nego i diljem svijeta. Prijavom svoje poduzetničke ideje na studentsko natjecanje Pokretač u kategoriji obrazovanja moguće je pridonijeti rješavanju njegove problematike.
Krenule su prijave na Pokretač, studentsko natjecanje koje organizira Studentski informativni kutak. Za vrijedne se nagrade studenti bore osmišljavanjem inovativnog poslovnog modela kojim bi oni riješili aktualne društvene poteškoće poput pravih društvenih poduzetnika. Jedna od ukupno pet kategorija u kojoj mogu prijaviti svoju ideju kategorija je obrazovanja.
Obrazovanje je važan dio napretka cjelokupnog društva. Unatoč tomu, danas mu se pridaje premalo pozornosti ne samo na području Hrvatske nego i diljem svijeta. Premda se moderni obrazovni sistem počeo oblikovati još početkom 19. stoljeća, danas se prepoznaju brojna polja unutar istog koja je moguće i koja je potrebno unaprijediti. Na pitanje kakvo bi trebalo biti obrazovanje koje će uspješno odgovoriti na izazove suvremenog, kompleksnog društva, ne postoji jednoznačan odgovor, ali postoji suglasnost oko stava da se na njegovu unaprjeđivanju treba raditi što intenzivnije. Odnos društva prema obrazovanju, izdvajanja za obrazovanje, nedostupnost obrazovanja brojnim skupinama, neusklađenost obrazovnih programa i tržišta rada, nedovoljno usvajanje praktičnih znanja, preteške školske torbe, derutnost obrazovnih ustanova i nedostatak opreme tek su dio problema koji se vežu uz obrazovanje na svjetskoj razini.
Govoreći o Hrvatskoj, možemo utvrditi da, iako je Sabor RH još 2014. godine usvojio Strategiju obrazovanja, znanosti i tehnologije, ona se ne provodi u praksi. Jedan od njenih osnovnih ciljeva jest poticanje razvoja kreativnog istraživanja, kritičkog mišljenja, radnih navika i sudjelovanja u timskom radu. Također, zagovara suvremeni način školovanja koji podrazumijeva cjeloživotno učenje. Ipak, moguće je uočiti da djeca, posebice osnovnoškolci, još uvijek nose ruksake prepune knjiga. U strukovnim se pak srednjim školama javlja problem neusklađenosti obrazovnih programa s vještinama koje zahtijevaju budući poslodavci. Također, mnogi zbog loših rezultata na maturi ne mogu upisati željeni fakultet jer im ne ide matematika, a htjeli bi upisati studij hrvatskoga jezika. Prednost pri upisu na, recimo, Medicinski fakultet, prije će imati gimnazijalac nego osoba koja je završila medicinsku školu. Studenti se, k tome, suočavaju sa strahovima da će se, nakon što završe fakultet, naći na tržištu rada s diplomom u ruci i hrpom teorijskog znanja, a s malo praktičnih sposobnosti i vještina vezanih uz njihov budući posao. Međutim, nije upitna samo njihova budućnost nego i ispravnost načina studiranja. Bolonjski je sustav u Hrvatskoj na mnogim fakultetima zakazao i još uvijek se ne provodi u onoj mjeri u kojoj bi trebao. Iako bi studentima, prema bolonjskom sustavu, trebala biti omogućena mogućnost polaganja svih kolegija putem kolokvija, mnogima ostane najmanje tri ili četiri ispita koja moraju položiti, a koja obuhvaćaju gradivo cijeloga semestra ili godine Nažalost, to se vrlo često ne događa njihovom krivnjom.
Nadalje, u kontekstu je svjetske razine potrebno spomenuti pojam globalizacije. Svijet se sve više osuvremenjuje, tehnologija se razvija brzinom munje i potrebno ju je pratiti te u konačnici i dostići. Obrazovanje je diljem svijeta primorano pozitivno reagirati na globalizaciju i pojavu novih tehnologija, a ne se isključivo bazirati na tradicionalnim načinima učenja. U nekim se zemljama takva vrsta obrazovanja već provodi, ali još je uvijek većini nepoznanica. Na koncu, mnoge zemlje uopće nemaju pristup obrazovanju i potrebno je raditi na tomu da im se isto omogući.
Koju specifičnu problematiku vi prepoznajte unutar obrazovanja i kako izgleda poslovni model kojim biste je vi riješili? Ako imate odgovor, prijavite ga do 15. svibnja te njime konkurirajte za nagrade koje obuhvaćaju ukupno 9000 kn i dva STEMI hexapod robota. Detaljnije informacije o prijavi na studentsko natjecanje Pokretač dostupne su na stranici sik.hr/pokretac te na Facebook stranici natjecanja.