Radite li vi ove greške?

10 razloga zašto poslodavci ignoriraju životopise

Job

Pronalazak posla je težak posao, stoga si ga ne otežavajte više nego što je potrebno ovakvim greškama.

Nije lako pronaći posao u ovoj situaciji u kojoj se nalazi Hrvatska, no i kada se otvori nekakva opcija – i dalje ne dobijete sudbonosni poziv poslodavca? Poslodavci su već vjerojatno održali toliko intervjua i pročitali toliko životopisa, da vas upravo po njemu mogu i procijeniti.

Upravo zato, jedan je poslodavac iz sfere marketinga za Mashable napravio listu stvari zbog kojih ignorira životopise. Možda se upravo u njegovim razlozima krije i razlog zašto vi niste dobili povratni poziv?

1. Koristite li Hotmail ili AOL e-mail adresu?

Zaposlenici, pogotovo mladi, bi trebali biti okrenuti prema budućnosti, a ne čvrsto se držati prošlosti. Zato se savjetuje korištenje Gmail servisa, ili bilo kojeg drugog poznatog servisa koji se koristi danas. Bonus je ako je vaša e-mail adresa povezana s vašom vlastitom domenom jer to pokazuje da vam tehnologija nije strana, a da internetom surfate kao profesionalac.

2. Ne može vas se naći na Googleu?

Ne morate biti Beyonce ili Taylor Swift, ali poslodavcu je iznimno bitno da vidi da ste aktivni na internetu i da vas jednostavno može naći na Googleu jednostavnim upisivanjem vašeg imena u tražilicu. Upisivanje imena može dovesti do vašeg Facebook ili Twitter profila, a ako profili nisu skriveni, znate da oni puno govore o vama!

3. Vaš zadnji tweet bio je u 2001.?

Ne morate imati milijun sljedbenika, ali važno je da budete u toku s trenutnim raspravama, da prosljeđujete tuđe tweetove i da iznosite vlastito mišljenje. Nekoliko tweetova tjedno je prihvatljivo, ali jedan u mjesec dana je nedopustivo. Bilo bi bolje kada biste se koristili jednom društvenom mrežom na pravilan način, umjesto da imate računa na različitim društvenim mrežama kojima se nikako ne koristite.

4. Vaš Facebook profil pun je slika divljih izlazaka?

Svi smo mi imali svoje divlje trenutke, no nemojte zaboraviti ukloniti dokazne materijale s vašeg Facebook profila. Slike u bikinijima ili vašeg golog torza ne trebaju postojati na mjestu koje poslodavac lako može provjeriti, ili naučite sakriti profil od očiju osoba koje nisu na vašoj listi Facebook prijatelja. 

5. Vaša profilna fotografija na LinkedInu je selfie?

LinkedIn je po definiciji poslovna mreža, stoga sve slike vas trebaju izgledati profesionalno. Ne radi se o tome da trebate angažirati profesionalnog fotografa, ali vaša slika svakako treba pokazivati vašu profesionalnu stranu. Također, LinkedIn zbog svojeg karaktera traži i da se potrudite malo oko svojeg profila i aktivnosti – a o tome smo već dvaput pisali, pa zavirite kako putem LinkedIna pronaći posao iz snova, te kako kreirati savršen profil.

6. Jedini broj na vašem životopisu je broj vašeg telefona?

Većina je sfera zapošljavanja zapravo postao prostor u kojem se uspoređujete i mjerite s drugima. Upravo ta usporedba s drugima ključ je vašeg uspjeha. Ako vaš životopis ne sadrži nijednu kvantitativnu mjeru koja pokazuje da ste bolji od ostalih, vjerojatno nećete dobiti posao. Pokažite u brojkama koliko ste napredovali i kojom brzinom, ili ako ste imali kakav projekt, besramno postavite poveznicu na njega!

7. Govorite li isključivo kao poslovno „blebetalo“?

Recite ono što radite i ono što ste napravili u jasnim i kratkim rečenicama – ograničite se poslovnog blebetanja. Nitko ne želi znati kako ste „ujednačili odgovornost tako da ona ima snažan utjecaj na organizacijski smjer strategije“. Govorite samo o onome što ste uspjeli napraviti, prodati ili samostalno kreirati.

8. Niste napisali ništa od faksa?

Ne biste trebali stati pisati nakon što završite s fakultetom. Postoji bezbroj kanala na kojima možete objavljivati svoje radove; od LinkedIna, Mediuma ili pak možete održavati vlastiti blog. Osobe koje rade na poslovima poput marketinga, uglavnom pišu i objavljuju svoje radove, tako da vam savjetujemo da zasučete rukave i budete kreativni!

9. Prijavili ste se na 15 različitih mjesta unutar našega tima?

Poslodavac može primijetiti razliku između onoga kada ste iznimno zainteresirani za poziciju unutar tvrtke, i kada ste jednostavno očajni. Preporučuje se da uložite vrijeme i da se prijavite na mjesto koje vas zaista zanima, umjesto da se prijavite na desetak poslova iste kategorije. Ako niste sigurni koji bi vam posao najbolje odgovarao, nemojte se ustručavati poslati e-mail osobi zaduženoj za zapošljavanje u kojoj objašnjavate svoju situaciju – ona vam svakako može pomoći u pronalaženju idealnog posla za vas.

10. Zaboravili ste koristiti Ctrl + F?

Svi smo mi alergični na gramatičke pogreške, stoga vam savjetujemo da prilikom slanja životopisa posebno obratite pozornost na pravopis i da pazite da ste ime tvrtke, ime poslodavca ili osobe koja je zadužena za zapošljavanje naveli pravilno.

Pronalazak posla je težak posao, stoga si ga ne otežavajte više nego što je potrebno ovakvim greškama. Učinite si uslugu i nemojte dati tvrtci razlog da vas ne uzme u obzir prije samoga intervjua. Nadamo se da će vam ovi savjeti pomoći u ažuriranju životopisa i u lakšem pronalasku posla!

Komentari na članak

Vezani članci

Karlo Kolesar 2016

Intervju s predsjednikom Vijeća studenata VIVS RH

Kolesar: "Student jest i treba biti u fokusu svih aktivnosti nadležnih institucija"

Karlo Kolesar, predsjednik Vijeća studenata veleučilišta i visokih škola Republike Hrvatske, porazgovarao je s nama o planovima za daljnji rad Vijeća te o aktualnim studentskim i političkim temama.

Veja

Intervju s Vejom

„Tada se sviralo na »neinstrumentima«; kanti za boju, češlju i slično.“

Veja je skupina koja dolazi iz Pazina i bavi se sviranjem istarske narodne tradicijske glazbe u modernijem ruhu. Vrijeme je da ih upoznate!

On the run, logo aplikacije

Aplikacija On The Run

INTERVJU: Inovativni riječki studenti osvajaju idejom nove aplikacije

Mlada riječka ekipa Vital Shock osvaja natjecanja svojom idejom za novu mobilnu aplikaciju. Porazgovarali smo sa ekipom i dobili uvid u njihov rad. Pročitajte kako je moguć uspjeh mladih ljudi na području inovacija i neka vas dečki ohrabre da i vi učinite isto.

Ležaljke na plaži

Mladi u turizmu

Podijelite svoja očekivanja, probleme i radna iskustva u turizmu i hotelijerstvu

Projekt „Socijalna distanca i indeks polikroničnosti mladih djelatnika u hotelijerstvu“ Zavoda za turizam porečkog Instituta ima za cilj potaknuti pozitivne promjene na turističkom tržištu rada. Kako mladi mogu sudjelovati u projektu te transformirati turizam u poželjno mjesto rada, otkrila nam je voditeljica projekta, dr. sc. Marinela Dropulić Ružić.

Kako napraviti pauzu od učenja na pravilan način!

Pauza od učenja

Kako se pravilno odmoriti od učenja?

Za one kojima pauza od učenja znači provjera Facebooka, Instagrama i Twittera.